Mijn eerste uitstap overdag

Algemene ervaringen met het rok dragen
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Mijn eerste uitstap overdag

Bericht door musa »

Ik ben gisteren voor de eerste keer overdag in mijn rok buiten geweest het was weliswaar juist over de grens maar het was
een machtige ervaring als was het maar voor een anderhalf uurtje
De lokatie was Bray-dunes,kilometer uitgestrekte duinen en mooi weer 13°C voor januari ,heb met mijn gezin geweest en heb een paar mensen tegengekomen maar geen reactie ,ze schijnen het niet te interesseren.

Misschien voor de anderen een walk in the park ,maar voor mij een memento.

IK ben van plan deze lente te voet te gaan van Zuydcoote tot De Panne een kleine 15 km en dan de tram naar huis te menen.

Misschien zijn andere personen geinterseerd om mee te gaan ,mijn vrouw gaat me afzetten met de auto .

Afbeelding
jan

Re: Mijn eerste uitstap overdag

Bericht door jan »

Van harte gefeliciteerd met deze stap, Musa! Fijn ook te lezen dat je gezin meeging. Ik kan me goed voorstellen dat het leven weer een stukje leuker is geworden.
Nu je "door" bent zullen er nog vele gerokte uitstapjes volgen, zo weet ik uit jarenlange ervaring.
Zo te zien woon je dus bij Veurne, een van de mooiste plaatsjes die ik ooit heb gezien. Daar heb ik ook nog in rok gewandeld.
Laatst gewijzigd door jan op 17 jan 2011 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Mijn eerste uitstap overdag

Bericht door treintje »

Goed gedaan Musa!
Eén stap moet de eerste zijn. Dat er nog maar vele mogen volgen.
Hoe zijn je vrouw en kinderen ermee?
Ik zie mijn vrouw nog lang niet meegaan op mijn uitstapjes. (als dat er al ooit van komt)
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Mijn eerste uitstap overdag

Bericht door Jos »

heel mooi, Musa. Het mooiste wat je als man in rok kan hebben, als je hele gezin erachter staat en mee naar buiten gaat.
Dat komt veel "normaler" over.
Die wandeling lijkt me wel leuk, alleen een beetje ver weg. Heb je al enig idee, wanneer die wandeling moet gaan plaats vinden ?
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Mijn eerste uitstap overdag

Bericht door treintje »

Inderdaad ook voor mij wat ver weg, maar toch heb ik wel interesse om mee te gaan.
Ik had het al in mijn eerste reactie gezet, maar ook weer weggehaald omdat ik het eerst even met de vrouw wilde bespreken dat ik dan een dag weg ben.
Als je bijtijds een datum prikt kan ik er rekening mee houden in de planning.
Stuur maar een pb-tje als je zover bent.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Mijn eerste uitstap overdag

Bericht door musa »

@treintje, ik denk dat het ong eind maart begin april zal zijn,het is afhankelijk een beetje van het weer,die zondag in jan met 13 °is een uitzondering en van alle mannen en vrouwen was ik één van de enigen die in rok liep ,maar ik hou jullie op de hoogte,voor de Nederlanders is het wel redelijk ver.

@ Jan,Ik woon in Oostende en dat is maar een kleine 30 min met de auto ,en het is daar zeer mooi,en de locatie is ook gekozen zelfs omdat mijn vrouw zou meegaan ,in onze buurt zal ik het ook niet doen,dat was onze afspraak en ik ga dit respecteren .

@Jos ,Eerst hebben we de kinderen gevraagd of ze het ok vinden (8 en 6 jaar)mijn zoon vond het een beetje grappig maar heeft er verder niet op gereageerd en mijn dochter tja het deerde haar blijkbaar niet (maar dat kan bij ouder worden veranderen :) )
Mijn vrouw vind het ok,maar zolang ik maar niet in mijn directe omgeving in rok ga lopen en daar heb ik geen problemen mee ,voor mij hoef het ook niet elke dag,en ik kan thuis ook in rok rondlopen als ik wil.

@ treintje ,Het is ook allemaal niet zo simpel geweest voor mij,maar mijn vrouw zegt zolang je maar gelukkig voelt.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Mijn eerste uitstap overdag

Bericht door Jos »

het is in ieder geval een mooi resultaat tot nu toe, Musa.
Misschien is het een idee om de oproep onder bijeenkomsten te plaatsen.
een fervent rokdrager
mrcsk
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Mijn eerste uitstap overdag

Bericht door mrcsk »

Proficiat Musa
Ik kom je ook proficiat toe wensen voor die mooie zondag van jouw.
Ik hoop het zeker dat je laatste keer niet zal zijn ook niet jouw wandeling die in maart zal doorgaan.
Ook vind ik dat je vrouw en kinderen een dikke proficiat verdienen voor u in de steunen voor buiten de komen in rok.
Ik zou zeggen vriend geniet er van je vrijheid zeker in je rok(je).
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
jan

Re: Mijn eerste uitstap overdag

Bericht door jan »

Je mag je wel gelukkig prijzen met zulke progressieve kinderen en echtgenote, Musa. Ik denk dat andere rokdragers met een vergelijkbaar gezin het heel wat minder makkelijk hebben. Als het niet in de buurt mag ga je gewoon overal naartoe; mooie stadjes zat in de buurt.
Voor een bijeenkomst is het wel wat ver, Jos!
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Mijn eerste uitstap overdag

Bericht door treintje »

Inderdaad Jan, mijn kinderen weten het nog niet en thuis een rok aan is er dus voorlopig nog niet bij.
Mijn vrouw wil het eigenlijk ook niet weten maar is inmiddels wel zover dat ze mij de ruimte wil geven om mijn uitstapjes te doen, zolang ze het zelf nog maar niet hoeft te zien. En dat vind ik al heel wat. Wie weet wat de toekomst brengt...
Net als bij Musa overigens wil ze het ook niet in de buurt hebben.

@Musa, ik sluit me bij Jos aan, misschien een topic onder bijeenkomsten?
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Plaats reactie