Heftigheid reactie afhankelijk van mate van vrouwelijkheid?

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Heftigheid reactie afhankelijk van mate van vrouwelijkhe

Bericht door treintje »

RokSterNL schreef:Bijvoorbeeld als zij een jurkje zou kopen waar een ritssluiting aan de achterkant zit, en zij niet bij kan.
Het kan natuurlijk ook andersom: Als hij een jurkje zou kopen waar een ritssluiting aan de achterkant zit, en hij niet bij kan. :D

@Markus, Vond je de rok zelf wel mooi? Je moet je niet teveel door verkoopsters laten leiden, doe gewoon wat je zelf het mooiste vindt. Ze hebben er soms best wel kijk op, en kunnen je best goed adviseren, maar uiteindelijk willen ze gewoon wat verkopen.

@Rokster, zonde dat je dat niet meer draagt, het stond je ook goed.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Heftigheid reactie afhankelijk van mate van vrouwelijkhe

Bericht door RokSterNL »

treintje schreef:@Rokster, zonde dat je dat niet meer draagt, het stond je ook goed.
Op dat moment wel, maar ik hou er gewoon niet meer van. Ben nu al zover gevorderd, dat ik mij hier ook niet meer prettig in voel.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Heftigheid reactie afhankelijk van mate van vrouwelijkhe

Bericht door musa »

Lol mensen ,een jurk is wel het allerlaatste wat ik zou dragen ,een rok is meer dan genoeg voor mij :D
jan

Re: Heftigheid reactie afhankelijk van mate van vrouwelijkhe

Bericht door jan »

@ Markus; Waarom vraag je advies aan een verkoopster? Je bepaalt toch zelf wat je leuk vind? Of zijn er meer op dit forum die zich laten adviseren?
Als ik ergens iets zie hangen waarvan ik denk dat het wat voor mij zou kunnen zijn pak ik gewoon mijn maat en ga naar een pashokje.
Bij P&C in Den Haag staat doorgaans een mevrouw bij de pashokjes en die vraagt alleen maar of het goed zit cq zat en heeft verder geen oordeel. Zo hoort het ook.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Heftigheid reactie afhankelijk van mate van vrouwelijkhe

Bericht door willi »

Beste jongelui, misschien is het we zo dat ik sinds de ontmoeting van mijn huidige echtgenote met de neus op de (kleding/uitrusting)feiten ben gedrukt.
Vanaf dat moment was het mij duidelijk dat “mannen er niet bij lopen”. Mannen zien er in hun ‘algehele presentatie’ bar slecht uit. Vond IK, en vind ik nog.

Daarom zullen wij het wel nooit met elkaar eens worden.
Mannenkleding vind ik gewoon niet om aan te zien! Dus een saaie rok toevoegen aan saaie mannenkleding vind ik zinloos. Het blijft, voor mij, geen gezicht.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Heftigheid reactie afhankelijk van mate van vrouwelijkhe

Bericht door willi »

Ach, mijn vrouw vraagt me al jaaaaaren met haar mee te gaan om kleding en schoeisel voor háár te kopen. Dus wat is er mis mee dat ze ook met mij meegaat? Ik adviseer haar en zij adviseert mij.
Ik geef toe dat ze daarbij nog steeds probeert me een broek aan te smeren, en rokken, tenzij voor haarzelf, snel voorbij te lopen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Heftigheid reactie afhankelijk van mate van vrouwelijkhe

Bericht door RokSterNL »

Maar die saaie rokken voor mij persoonlijk draag ik al zo'n 4 jaar niet meer.

Maar ieders smaak is anders, en dat is maar goed ook, anders zouden we er allemaal hetzelfde gekleed bij lopen. En dat is met de huidige mannenkleding wel het geval. Mits de ene man met een bruine broek en de andere met een blauwe. En een overhemd met streepjes of egaal.

Voor mij persoonlijk heb ik daar niets mee. En om eerlijk te zeggen heb ik daar nooit wat mee gehad. Zelfs toen ik mijn Eerste Heilige Communie deed liep ik in een soort van Engels schoolkostuum. Maar toen hield ik mij nog niet zo bezig met de meisjeskleding, af en toe dacht ik daar maar aan.

Zie foto van mijn Eerste Heilige Communie in mijn kostuum.

Als ik die tijd nog eens over mocht doen, dan werd het een mooi rokje of jurkje met in de winter een panty eronder en mooie laarzen.

Maar ja, beter laat dan nooit zal ik maar zeggen.
Bijlagen
Eerste Heilige Communie kopie.jpg
jan

Re: Heftigheid reactie afhankelijk van mate van vrouwelijkhe

Bericht door jan »

Off Topic:
@ Rokster, van mijn zusje Yvonne kan je niet winnen: Piekfijn gekleed in een soort trouwjurkje ging ze naar de kerk op de Beeklaan voor haar Eerste Communie. Na de mis ging het mis: Op het moment dat buiten de foto werd gemaakt trof een vogel haar met een witte kwak bóven op haar diadeempje. Dat was erg zielig en je vergeet zoiets nooit.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Heftigheid reactie afhankelijk van mate van vrouwelijkhe

Bericht door RokSterNL »

Ja, dat is zeker triest als zoiets je overkomt.

Ik ga nu weer On Topic :D Het was alleen maar om even aan te tonen ondanks Off Topic. :D
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Heftigheid reactie afhankelijk van mate van vrouwelijkhe

Bericht door mikvanes »

Treintje: Wat jan hier in feite zegt is: hoe meer vrouwelijke elementen in de outfit, des te heftiger de reacties. Hoe sterk mensen reageren hangt dan af van de mate van vrouwelijkheid die je uitstraalt. Hoe vrouwelijker het plaatje, des te sterker de reacties.
Geen idee of dat echt zo is, maar het zou best wel eens kunnen.
Maar dan neem ik aan dat dat beide kanten op werkt.

Dat betekent dat ze op Jan in alle opzichten gematigder reageren dan op bijv. Rokster of mij.
Hmmm, volgens mij zitten er wel meer verschillen in jullie plaatjes waardoor die reacties kunnen gaan verschillen.

Mijn eigen ervaring (en ik loop in totaal verschillende outfits rond) is dat net niet helemaal volledig gewone man en dan slecht verzorgd/gekleed het gevaarlijkst, het moeilijkst is.

Maar het lijkt me iets, dat je gemakkelijk zelf kunt checken.
Plaats reactie