De dame op het plein

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: De dame op het plein

Bericht door mikvanes »

Jos: dit soort gedachten krijg ik vaker, zeker nu met dat hele gebeuren in Japan. Lijkt dan bijna heel reëel.
Toch niet helemaal realistisch, denk ik.

Volgens klimaatwetenschappers gaat door de opwarming op termijn al het ijs op de Zuidpool smelten. Het Groenlandse ijs is dan al lang verdwenen. Groenland is goed voor een 6 meter zeespiegelstijging. Het Zuidpool-gebied is goed voor 60 tot 65 meter stijging. Dus ook ir. Lely verdwijnt royaal onder een stevige laag water.

Maar geen paniek, dat maken wij niet meer mee.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: De dame op het plein

Bericht door mikvanes »

Willi: “Als ik er zó uitzag droeg ik beslist geen minirok!” klinkt de stem van mijn echtgenote . .
Waarom eigenlijk niet?

Jonge, slanke vrouwen met oneindig lange benen mogen kennelijk een minirok dragen. Maar als je niet zo lang bent, en dik en wat ouder dan kan dat natuurlijk opeens niet meer. Waarom?

Ben je als oudere, dikke vrouw verplicht broeken te dragen of stoere mannenrokken?

Kijk, Lady Gaga ziet er meestal heel bijzonder en apart uit en dat vinden de meeste mensen prachtig. Prima.

Maar je hebt ook dat mensen er soms niet uitzien. Dat het net even allemaal verkeerd valt. Soms zie je er zelf even niet uit. Mag dat een reden zijn om iemand lager in te schatten?

Is juist het gegeven dat je dik bent, en oud bent en toch een minirok durft te dragen, niet heel bijzonder. Getuigt dat niet van lef? Lekker je eigen gang gaan.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: De dame op het plein

Bericht door mikvanes »

RokSter: Nou ik zag tijdens het lezen van dit verhaal van Willi wel een beeld voor mij. Als iemand iets op de juiste wijze schrijft, en je kunt je daarbij zelf een eigen inbeelding van maken hoe dat er voor jou uit zou moeten zien, dan is zo'n stuk goed geschreven.
Precies!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: De dame op het plein

Bericht door willi »

Iedereen mag van mij een minirok dragen. Van mij, van jou en van anderen op dit forum. Maar (sommige?) vrouwen (zoals de mijne) zien dat toch anders.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: De dame op het plein

Bericht door treintje »

Dat is ook niet zo gek. Vrouwen zijn kritisch op hun uiterlijk, en kijken ook kritisch naar hoe anderen eruit zien.
Als je dik bent staat een minirokje gewoon minder goed dan wanneer je dun bent, dat is nu eenmaal zo. Maar het is nog altijd je eigen keuze.

Dus als een dikke dame in een minirokje voorbij loopt kunnen andere vrouwen daar best kritiek op hebben. Aan de andere kant kun je ook bewondering hebben voor het feit dat de dikke vrouw desondanks toch draagt wat ze wil en zich niks van anderen aan trekt.

Overigens staat alles minder mooi als je dik bent. En je kunt wel van die wijde tenten aan trekken, maar dat vind ik persoonlijk ook niet zo mooi. Moet je alles dan maar gaan verstoppen? Goed voor je zelfvertrouwen is dat. Dan geef ik toch de voorkeur aan dat minirokje. Ook bij de dikkere vrouwen. Laat jezelf zien en wees trots op jezelf.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: De dame op het plein

Bericht door mikvanes »

Treintje:
Laat jezelf zien en wees trots op jezelf.
Zo is het.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: De dame op het plein

Bericht door willi »

Inderdaad Jos, de situatie is niet denkbeeldig.
Wil je op tijd waarschuwen als je mocht vernemen dar er iets fout dreigt te gaan?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: De dame op het plein

Bericht door willi »

Maar geen paniek, dat maken wij niet meer mee

God zij dank, ik begon al natte voeten te krijgen bij het idee.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: De dame op het plein

Bericht door willi »

Ja, waarom zouden dikke mannen en vrouwen niet mogen dragen waar ze zin in hebben.
Genetische indoctrinatie?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie