Verslavingstest.

Algemene ervaringen met het rok dragen
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Verslavingstest.

Bericht door willi »

Goh, ik nog maar 2 rokken in de kast hangen.
Maar wel 6 tunieken en xxxxx leggings.

Ik ben verslaafd aan het dragen van tunieken met leggings! Heeeeerlijk!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Verslavingstest.

Bericht door mikvanes »

Ik zal ze binnenkort eens tellen. Volgens mij kom ik wel over de 50.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Verslavingstest.

Bericht door willi »

Je kan wel zien waar de centen zitten!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
mrcsk
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Verslavingstest.

Bericht door mrcsk »

willi schreef:Je kan wel zien waar de centen zitten!
Waarom ?????
Als ze niet veel kosten ongveer tussen de €2 en €5 dat gaat toch nog zekers.
En dan mogen er nog bij zitten van €10.
Dan kunt ge er toch ook veel kopen of niet.

Als ik zo denkt kom ik ook rap aan 10 rokken.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Verslavingstest.

Bericht door willi »

Hm . . , kapitalisten!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Verslavingstest.

Bericht door treintje »

50??? Allemachtig, dat is best veel. Maar het kan nog veel erger. Ik las laatst dat Celine Dion 3000 paar schoenen heeft. Dat is pas veel. Als je elke dag een ander paar draagt ben je een jaar of 8 bezig voordat je ze allemaal één keer gedragen hebt. Maar tegen die tijd zijn er wel weer de nodige paren bij gekomen. Zij heeft dus meer dan ze ooit zal dragen. Dat is geen verslaving meer, dat is gewoon verzamelwoede.
http://www.ad.nl/ad/nl/5602/Muziek/arti ... enen.dhtml

Overigens gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat ik er nog wel meer heb dan die 14 rokken, maar ik heb er nog een stuk of wat in een doos zitten die al te groot waren en waarvan ik er inmiddels al een aantal heb verkocht. Die had ik niet meegerekend. Ik ben inmiddels ook wel weer wat aan het aanvullen, maar de collectie moet niet al te groot worden. Als de working set zo rond die 14 blijft hangen is het mooi zat.

Waar ik wel vrij veel van heb zijn schoenen, daarvan heb ik meer dan 30 paar. Damesschoenen wel te verstaan. In mijn mannelijke collectie zitten ook nog iets van 10 paar.

En zoals mrcsk zegt: het hoeft allemaal niet zoveel te kosten. En je schaft het natuurlijk ook niet allemaal tegelijk aan. Dat gaat geleidelijk. (als het goed is tenminste, anders is het echt verslaving)
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Verslavingstest.

Bericht door willi »

Hm, ik merk dat behoorlijk achterloop bij jullie.
Bij mij thuis ziet ’t er nog traditioneel uit. Anderhalve kast voor mijn vrouw en slechts een halve voor mij. En dan heb ik nog ruimte over.
Misschien ben ik toch niet zo’n kledingfreak als ik dacht te zijn.

Het is ook erg moeilijk, indachtig Mik’s goede raad, om kleding te vinden waarvan ik vind dat ze me goed staat. Ik ben een vreselijke pietlut wat dat betreft.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Verslavingstest.

Bericht door treintje »

Ik heb een mannelijke én een vrouwelijke kledingkast! ;-)

Je hebt gelijk dat kleding je moet staan. Maar dat moet je niet beperken tot één enkel kledingstuk. Het gaat om de juiste combinatie. Zo heb ik een tijdje terug jurkje aangeschaft dat ik mooi vond. Maar toen ik in het pashokje mijn rokje voor het jurkje verwisselde vond ik dat het toch niet echt geweldig stond. Het geheel oogde wat onevenwichtig. Ik ben toen terug de winkel in gelopen en heb er een bijpassende pantalon bij gezocht. De jurk werd daardoor een wat lange tuniek en de combinatie stond eigenlijk heel goed, veel beter dan met de pantybenen eronder. Als ik het alleen bij de jurk gelaten had, had ik hem terug gehangen. Maar door de juiste combinatie werd het toch nog wat. Moraal: wees niet te kritisch op losse kledingstukken en kijk vooral naar het totaalplaatje.

Het is dan dus ook wel handig om een beetje een collectie te hebben. Ik sta eindeloos te experimenteren om de best passende combinaties te vinden. Je kunt (dames)kledingstukken eindeloos met elkaar combineren, maar niet elke combinatie werkt even goed uit. En soms vind je onverwachts ineens een hele goeie combinatie. Kleine details kunnen soms heel veel uitmaken. Maar om te kunnen experimenteren heb je dus wel een beetje collectie nodig.
En als uiteindelijk blijkt dat je bepaalde kledingstukken nooit gebruikt: Marktplaats!
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Verslavingstest.

Bericht door willi »

Tja, hieraan heb ik niets toe te voegen Treintje.

Zoals ik al eerder schreef, mijn grootste (kleding)bezit bestaat uit tunieken (jurken?) en leggings (broek) . Daar kun je uitstekend mee combineren; mits je er genoeg van hebt.
Helaas, het is op dit moment komkommertijd bij mij.

Rokken vormen voor mij een groter probleem.
Mijn vrouw en ik hebben er een (goede) gewoonte van gemaakt samen te kiezen voor het meest aanvaarbare resultaat.
Dat houdt in dat ik als ik de keuze van mijn echtgenote volg alleen ‘korte rechte rokken’ kan dragen (liefst zo kort mogelijk). Maar die vind ik juist niet plezierig dragen. Ik draag liever wijde, knielange of lange rokken, maar die vindt mijn vrouw weer truttig.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Verslavingstest.

Bericht door treintje »

Tja, ik heb eigenlijk niet zo'n voorkeur voor het één of het ander. Zolang het als geheel maar klopt.

Gek genoeg is het bij mijn vrouw juist precies andersom in vergelijking met jouw vrouw. Die van mij heeft juist een hekel aan kort. Te uitdagend, ze vind dat al gauw wat ordinair. Ook bij vrouwen, dus het ligt niet aan mijn beperkte stylistische kwaliteiten.
Als ze me dan toch zo moet aanschouwen, dan geeft ze de voorkeur aan wat langer/degelijker. Ik moet zeggen dat ik het wel deels met je vrouw eens ben. Langere rokken ogen al gauw wat tuttig en worden meestal ook door wat andere, meer bedaagde types gedragen dan de korte rokjes. Ik heb ze wel, die langere rokken, en de uitdaging is om er dan toch iets leuks van te maken dat niet tuttig over komt. Dat is nog best lastig, maar het kan wel.

Mik had tijdens de laatste bijeenkomst een lange rok aan maar oogde absoluut niet tuttig. Het hangt natuurlijk van de rok zelf af, maar ook van de rest van de outfit af. Een rok die op zichzelf misschien wat tuttig is, kan toch aan de basis staan van een brutale, zelfbewuste outfit. Het komt dan heel erg op de rest van de outfit en accessoires aan.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Plaats reactie