Dragen van een rok

Algemene ervaringen met het rok dragen
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dragen van een rok

Bericht door willi »

Terwijl jij gaat in de kleren die je al droeg. Dat is voor mij zoiets als een ballet dansen in je traininingskleren. Je bent aan je publiek verplicht een tutu te dragen. Maar jij redeneert precies andersom.

Wat is er vreemd aan om boodschappen te gaan doen in kleding (geen trainingskleren) die je des morgens met beleid hebt uitgezocht en aangetrokken?
Begrijp me goed, als mijn vrouw en ik ‘ns een avondje écht uitgaan, is dat altijd naar lieve maar uiterst conservatieve mensen of naar school. Daar zou ik graag fantastisch gekleed, in een rok en op hoge hakken, naar toe gaan, maar dat kan niet. Dat mág niet!

Onlangs waren we aanwezig bij de musicaluitvoering en afscheidsavond van groep 8. Een gebeurtenis waar ik elk jaar een videoregistratie van maak.
Mijn vrouw gaat dan in Vol Ornaat Gala. Dé gelegenheid voor mij, om me eveneens speciaal voor te kleden. Op jouw manier. . . Op jouw manier?
Nee, dat is ten ene male uitgesloten!

Dus ga ik demonstratief in werkkleding: spijkerbroek en verwassen t-shirt.
Dan val ik in tenminste tóch nog op!
Laatst gewijzigd door willi op 26 jul 2011 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Dragen van een rok

Bericht door mikvanes »

Ja, het is inderdaad wel wat flauw dat een man dan niet gewoon in galajurk mag.

Voor een man is dat trouwens nog best lastig om dat zo te doen, dat niet iedereen in lachen (of huilen) uitbarst.

Misschien is dat ook wel de reden dat mannen het normaal niet doen, waardoor je het als man dus ook niet meer mag doen.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Dragen van een rok

Bericht door Viqueen »

willi schreef:Onlangs waren we aanwezig bij de musicaluitvoering en afscheidsavond van groep 8. Een gebeurtenis waar ik elk jaar een videoregistratie van maak.
Mijn vrouw gaat dan in Vol Ornaat Gala. Dé gelegenheid voor mij, om me eveneens speciaal voor te kleden. Op jouw manier. . . Op jouw manier?
Nee, dat is ten ene male uitgesloten!

Dus ga ik demonstratief in wekkleding: spijkerbroek en verwassen t-shirt.
Dan val ik in tenminste tóch nog op!
Dat je daar mee heen mag is toch al heel wat?Genieten,mooi zijn en uitstralen en je goed voelen zijn nou 1maal vrouwendingen.Jij kunt in de tussentijd mooi je huis schilderen,de vieze klusjes opknappen en weer vroeg aan het werk de volgende dag in overall of spijkerbroek.

Leven is synoniem voor vrouwelijkheid,dat is niet anders ;)

Of zoals ik in mijn shiatsu werkstuk schreef ' gevoel,emotie en zelfexpressie is me afgenomen als manzijnde ' mijn doel is om dat terug onderdeel van mijn leven te maken zodat ik als man weer Mens kan worden.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dragen van een rok

Bericht door willi »

Dat je daar mee heen mag is toch al heel wat?Genieten,mooi zijn en uitstralen en je goed voelen zijn nou 1maal vrouwendingen.Jij kunt in de tussentijd mooi je huis schilderen,de vieze klusjes opknappen en weer vroeg aan het werk de volgende dag in overall of spijkerbroek.

Zo, dat is stevig geformuleerd!
Natuurlijk is ’t nog niet zó erg, maar ik kan me voorstellen dat ’t zo áánvoelt.

Zie het als de beloning voor het geduld en de berusting van de vrouw, die lange tijd werd onderdrukt door, en ondergeschikt gemaakt aan, de man.
Zie ’t als de straf voor de man, om dezelfde reden.

Onlangs las ik in een interessant artikel van een bioloog dat de jongen in de baarmoeder zich in eerste instantie ontwikkeld volgens de structuur van een meisje. Met andere woorden, we beginnen allemaal als vrouw. (weliswaar met een piepklein penisje, maar óók met tepels)
Pas als de testosteron begint toe te slaan (niet ver voor de bevalling) begint de jongen een sterk afwijkende bot- en spierstructuur op te bouwen, waardoor ze tijdens en vooral na de pubertijd af moeten zien van wat jij noemt: ‘genieten, mooi zijn en uitstralen’. Die zaken pássen niet bij een man!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Natuurmens
Berichten: 125
Lid geworden op: 05 feb 2008 08:32
Locatie: Berltsum Friesland

Re: Dragen van een rok

Bericht door Natuurmens »

Nou dan ben ik een beerofiel. Als het er maar manlijk uitziet maar een rok/kilt zit beren goed
Je kunt je in rok/kilt mannelijke kleden. Dan staat en zit het berengoed. Ik vind dat het forum de vrouwelijke richting is uitgaan, en kan me daarmee niet verenigen. Om deze reden heb ik besloten dit forum te verlaten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dragen van een rok

Bericht door willi »

Ja, het is inderdaad wel wat flauw dat een man dan niet gewoon in galajurk mag.
Voor een man is dat trouwens nog best lastig om dat zo te doen, dat niet iedereen in lachen (of huilen) uitbarst.


“Flauw?”.

Nou ja, een gala(jurk) is wel weer ’t andere uiterste. Je moet natuurlijk geen jurk dragen alleen maar omdat je dát persé wilt. Het (gala)kledingstuk moet je wel stáán. Dat geld net zo goed voor het dragen van een rokkostuum of een smoking; dat staat ook niet iedereen. Alleen wordt dát (eveneens proestend) door de menigte goedgekeurd.

Maar een mooie lange (zwarte) rok met een stijlvolle, b.v. ruim- openvallende overhemdblouse en hooggehakte, sportieve sandalen zou moeten kunnen.
Het verschil met de bloot geschouderde dames is dan toch nog duidelijk zichtbaar; met haar uitbundige besierrading en fantasierijke beschildering in woeste aanvalskleuren.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Dragen van een rok

Bericht door Jos »

willi schreef:Het (gala)kledingstuk moet je wel stáán. Dat geld net zo goed voor het dragen van een rokkostuum of een smoking; dat staat ook niet iedereen.
dat is dan wel zo willi, maar er zijn ook gebeurtenissen, waarbij deze kleding verplicht wordt gesteld, maakt niet uit of het staat of niet. De vrouw heeft hier wel veel meer keuze als de man; hij mag gewoon voor joker lopen :mrgreen:
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Dragen van een rok

Bericht door jan »

Galakleding is in een vliegtuig niet toegestaan; je ziet altijd een bordje "no smoking".
Maar goed ook met die kleine rotstoeltjes.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dragen van een rok

Bericht door willi »

Nou dan ben ik een beerofiel. Als het er maar manlijk uitziet maar een rok/kilt zit beren goed

“Als-het-er-maar-manlijk-uitziet”.
Waarom!? Ik heb daar beslist geen behoefte aan.
Wat is het voordeel van ‘er uitzien als een, met op tien voor twee staande, platvloerse herenschoenen en op tweebezemstelen na voornamelijk uit een hutkoffervormig colbert bestaande opgelapte Australopithecus?'.

Als je dat nastreeft, ga je gang. Veel plezier d’r mee.

dat is dan wel zo willi, maar er zijn ook gebeurtenissen, waarbij deze kleding verplicht wordt gesteld, maakt niet uit of het staat of niet. De vrouw heeft hier wel veel meer keuze als de man; hij mag gewoon voor joker lopen

“Verplicht!!!”.
Kijk Jos, met alle respect, maar dat gaat me nu te ver.
Ik besef terdege dat er nog behoorlijk gesleuteld dient te worden aan het voor- en overkomen van de ‘man in dienst’ en ook dat dat sleutelen nog wel geruime tijd op zich zal laten wachten, maar mij krijgen ze niet in zo’n apenpakkie.
Voor geen goud!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Dragen van een rok

Bericht door jan »

Kom, kom, Willi. Ieder het zijne maar toon een beetje respect voor degene die er ook met rok mannelijk uit willen zien.

"Voor geen goud!"

Weet je wel hoe hoog de goudprijs is?
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Plaats reactie