Dragen van een rok

Algemene ervaringen met het rok dragen
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dragen van een rok

Bericht door willi »

Jos schreef:
het wordt hoe langer hoe onzinniger
Bovendien is het in een topic ooit begonnen door leerrok met zijn eerste ervaringen
Daarna hebben we nooit meer iets van hem gehoord

Jan schreef:
Ik gedraag mij dus als een idioot...............
Dat is dan de mening van een forumlid die vrijheid van kledingsuiting hoort te prediken.
Gelukkig denkt het publiek daar anders over maar ja, die zitten ook niet op dit forum.
Jos heeft gelijk: het wordt (hier) hoe langer hoe onzinniger


Dank u heren voor deze opbouwende kritiek.
Ik hoop dat onderstaande verklaring wat meer tot jullie verbeelding spreekt.


Beste Leerrok, het doet mij leed geen gevolg te hebben gegeven aan opzet en bedoeling van deze topic. Het spijt mij eveneens dat ik in raadselen spreek door een tamelijk bizarre vergelijking te gebruiken om aan te geven dat ik, rancuneus als ik ben, ons onschuldige, maar belachelijk gemaakte, rokdragen dezelfde waardering geef als de (laten we eerlijk zijn) ‘idiote’ maar toch in alle toonaarden ‘bezongen en aanbeden’ galakleding voor dames.

De dames heten daar immers ‘mooi’ in te zijn.

Wel, als we dan toch zo redeneren, wat is er dan in godsnaam mis met mannen in (fraaie) rokken gelijk Jan ze draagt of zelfs zoals Mik ze draagt?
. . . “Alles!” . . . beweert de goegemeente. “Het is niet ‘gezond’ als een man zich zo presenteert; dan zit er een steekje aan ze los!”.
Nee, dan de vrouw, in een kledingstuk waar de uiers bijna uitvallen, de bilspleet ‘speels’ zichtbaar is en op z’n minst één been tot de heup de vrijheid ruikt.

. . . “Daar mankeert niets aan. Dat is mooi, dat is sexy. Dat hoort zo!”. . .

Beste Leerrok, je zult er mij niet over horen klagen; ‘mits’ de liefhebbers van deze ‘idiote’ kledij ons eenvoudige rokdragers vanaf heden met hetzelfde respect behandelen.
Zoniet! Dan spijt ’t me voor de dames, maar zal ik (wellicht uit rancune) blijven afgeven op hun onzinnig (vulgair) kleedgedrag tijdens feesten en partijen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Dragen van een rok

Bericht door jan »

Ik realiseer me steeds meer hoe gemakkelijk ik het heb.
Geen wens om me mooi uit te dossen, geen vrouwelijkheid om na te streven, geen passpiegel om te kijken of ik wel door de beugel kan, geen probleem wat voor legging ik aan moet, geen ladders in panty's, geen showgirl-uiterlijk nastreven, geen partner waar ik rekening mee hoef te houden, geen jalouzie op wat vrouwen allemaal mogen en ik niet, niets van dat alles.
Ik ben heerlijk alleenstaand en -liggend en doe wat ik wil. Overigens hadden mijn partners totaal geen problemen met mijn rokken.
De enige consideratie is dat ik de kleur van de sokken niet teveel laat afwijken van t-shirt of overhemd.
Het weer bepaalt of ik een rok aan doe en het doel bepaalt welke rok ik aantrek; op de fiets is een lichte kilt handiger en de jeansrok komt aan de beurt als ik met de auto weg moet.
Zo eenvoudig kan het leven zijn.
Joepie.
Laatst gewijzigd door jan op 05 aug 2011 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dragen van een rok

Bericht door willi »

Beste Jan, sta me toe dat ik mij, ondanks mijn aan Leerrok gemaakte excuses voor het afdwalen van deze topic, gedwongen voel op onderstaande tekst te reageren.

Ik realiseer me steeds meer hoe gemakkelijk ik het heb.

Dat is heel fijn voor je.

Geen wens om me mooi uit te dossen, geen vrouwelijkheid om na te streven,

Dat is mooi Jan, maar wie doen dat dan wel?

. . . geen passpiegel om te kijken of ik wel door de beugel kan,

Misschien zou je dat toch ‘ns wél moeten doen.

. . . geen probleem wat voor legging ik aan moet, geen ladders in panty's,

Ben je gek jóh, waarom zou je leggings dragen; Dingen die ook nog ‘ns bij je rok zouden moeten passen. Traplopen kan ook zonder.

. . . geen showgirl laat staan -man eisen,

Deze snap ik niet. Een showgirl eisen? . . .

. . . geen partner waar ik rekening mee hoef te houden,

Dat is inderdaad heerlijk.

. . . geen jalouzie op wat vrouwen allemaal mogen en ik niet,

Dat hoeft ook niet, want je wilt immers niks.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Dragen van een rok

Bericht door Jos »

Ja Jan, zo is het.
gewoon voor het comfort een passende rok en verder geen problemen maken; zowel bij een broek als rok hoort bijpassende kleding. Wat dat betreft zijn wij net als vele vrouwen, die een broek met iets eenvoudigs bijpassend dragen, zo doen wij het met de rok. Heeeerlijk :) :)
Ik hoop dat Leerrok hier ook iets aan heeft en ben benieuwd of we nog iets van hem horen
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Dragen van een rok

Bericht door jan »

Ik zie eigenlijk helemaal geen parallellen met vrouwen, Jos, maar daar staat tegenover dat ik daar ook niet op let.

Willi, je hebt gelijk, ik zal het woord 'eisen' vervangen door nastreven. Sommige forumleden wensen er als showgirl uit te zien, dat weet je zelf ook.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Dragen van een rok

Bericht door mikvanes »

Willi:
dat ik, rancuneus als ik ben, ons onschuldige, maar belachelijk gemaakte, rokdragen dezelfde waardering geef als de (laten we eerlijk zijn) ‘idiote’ maar toch in alle toonaarden ‘bezongen en aanbeden’ galakleding voor dames. De dames heten daar immers ‘mooi’ in te zijn.

Wel, als we dan toch zo redeneren, wat is er dan in godsnaam mis met mannen in (fraaie) rokken gelijk Jan ze draagt of zelfs zoals Mik ze draagt? . . . “Alles!” . . . beweert de goegemeente. “Het is niet ‘gezond’ als een man zich zo presenteert; dan zit er een steekje aan ze los!”.

Nee, dan de vrouw, in een kledingstuk waar de uiers bijna uitvallen, de bilspleet ‘speels’ zichtbaar is en op z’n minst één been tot de heup de vrijheid ruikt. . . . “Daar mankeert niets aan. Dat is mooi, dat is sexy. Dat hoort zo!”. . .

Beste Leerrok, je zult er mij niet over horen klagen; ‘mits’ de liefhebbers van deze ‘idiote’ kledij ons eenvoudige rokdragers vanaf heden met hetzelfde respect behandelen. Zo niet! Dan spijt ’t me voor de dames, maar zal ik (wellicht uit rancune) blijven afgeven op hun onzinnig (vulgair) kleedgedrag tijdens feesten en partijen.
Willi, volgens mij voel je je wat gefrustreerd door uitdagende, mooie vrouwen. Als showgirl maak ik die reactie wel vaker mee bij mannen. Ja, ik kan dat wel een beetje begrijpen. Maar ik vind ook dat je op dit punt wel wat erg doordraaft.

En ja, van een vrouw accepteren we het dat ze zich wat expliciet vrouwelijk presenteert en van een man accepteren we dat niet. En ja, dat is natuurlijk wat oneerlijk. Maar so what? Waarom is dat zo'n moeilijk punt voor je?

Oh, ik geloof dat ik het begrijp. Je bent gewoon vreselijk jaloers. Jij zou die rol graag willen spelen, maar dat mag niet. En dat is heel frustrerend. Vandaar die woede-uitbarsting.

Nou, ik heb die rol wel gespeeld en vrouwen zijn juist vaak heel positief. Dus die woede-uitbarsting naar vrouwen in het algemeen op dit punt is echt niet op zijn plaats. Ik denk dat je wat generaliseert.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Dragen van een rok

Bericht door mikvanes »

Jan:
Ik realiseer me steeds meer hoe gemakkelijk ik het heb.
Geen wens om me mooi uit te dossen, geen vrouwelijkheid om na te streven, geen passpiegel om te kijken of ik wel door de beugel kan, geen probleem wat voor legging ik aan moet, geen ladders in panty's, geen showgirl-uiterlijk nastreven, geen partner waar ik rekening mee hoef te houden, geen jalouzie op wat vrouwen allemaal mogen en ik niet, niets van dat alles.
Ik ben heerlijk alleenstaand en -liggend en doe wat ik wil.
Ik realiseer me steeds meer, hoe moeilijk ik het heb. Showgirls hebben het niet gemakkelijk. Er is veel onderzoek dat dat aangeeft en verder vind ik het eigenlijk ook wel. Als ik uitga ben ik vaak meer dan vier uur met die lelijke, oude man bezig om er toch nog iets van te maken. Dan heb ik ook nog een vrij veeleisende partner die niet over zich laat lopen en altijd een aardig to-do-lijstje voor me klaar heeft liggen en waar ik voortdurend rekening mee moet houden. En net als ik dan even rustig wil gaan zitten, is er onze hond die nog even een uurtje uitgelaten wenst te worden en dat soms voor de derde keer die dag. Tussendoor weten de kinderen soms nog effectief het broodnodige dutje te blokkeren. Het is een wonder dat ik nog tijd kan vinden voor mijn werk en nog een paar andere dingen. Het gekke is alleen dat als ik in mijn omgeving rondkijk, ik er op een of andere manier wel jong bij lijk te blijven. Overal maak ik kennissen en vrienden mee, die zich met moeite voortslepen door het leven en hun beste tijd gehad lijken te hebben, terwijl ze vol trots verklaren dat ze niets meer hoeven. Twintig kilometer lopen vind ik ontspannend. Een paar uur achterelkaar op de dansvloer staan te swingen: leuk toch. Misschien is het wel goed voor een mens om het wat moeilijk te hebben.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Dragen van een rok

Bericht door treintje »

Ik realiseer me steeds meer hoe gemakkelijk normale macho mannen het eigenlijk hebben.
Geen gezeur en getob met wat nu wel of niet mooi staat bij elkaar, geen urenlang uitproberen, passen en meten, en geen getob met een lichaam wat er niet fraai genoeg uit ziet en opgekalefaterd moet worden. Geen gezeur over reacties op straat, geen gezeur met echtgenote of kinderen, en al helemaal geen problemen met het carriëreperspectief of maatschappelijk perspectief. Waarom wil ik dit eigenlijk?
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Dragen van een rok

Bericht door Viqueen »

gewoon hormonen,en bepaalde stofjes in je hersenen...meer niet.En een klein deel eigen keuzes die je leven kunnen veraangenamen...dus wees blij,en geniet ervan.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dragen van een rok

Bericht door willi »

Mik schrijft:
Willi, volgens mij voel je je wat gefrustreerd door uitdagende, mooie vrouwen. Ja, ik kan dat wel een beetje begrijpen. Maar ik vind ook dat je op dit punt wel wat erg doordraaft.


Mik, ik noem het rancune (wrok), maar jij mag het frustratie noemen als je dat beter uitkomt.
Mijn wrok komt voort uit het maatschappelijk handhaven van een muurvast doortimmerd, door (bijna) iedereen kwijlend beïdealiseerd plaatje van ‘de vrouw’ in een nauwelijks waarneembare pakje (dat men sexy pleegt te noemen), welke gehandhaafde goedkeuring in schril contrast staat met de houding die dezelfde ‘men’ aanneemt t.o. de eenvoudige rokdragende man.

En ja, van een vrouw accepteren we het dat ze zich wat expliciet vrouwelijk presenteert . . .

Expliciet vrouwelijk? Wat is dat?

. . . en van een man accepteren we dat niet.

Wat niet?
Mik als-je-blieft, hou toch op met dat ‘vrouwelijk’. Natuurlijk is een vrouw ‘vrouwelijk’, wat zou ze anders zijn: stoer? Oja, “stoer en toch vrouwelijk!”. Wat een onzin.

En ja, dat is natuurlijk wat oneerlijk. Maar so what? Waarom is dat zo'n moeilijk punt voor je?

Oneerlijk? Dat woord gebruik ik nooit; het heeft zo’n truttige uitstraling.
Bovendien vraag ik geen maatschappelijke toestemming om er (ook) als een vrouw uit te mogen zien. Dat zij verre van mij. Een mooie rok met toebehoren is voldoende.
Het ‘moeilijke punt’ ligt in het vlak van de muurvastgelegde ‘onevenredige verdeling’ van de presentatiemogelijkheden tussen de vrouw en de man.
De man mag van de wét net zoveel als de vrouw, maar mag dat niét van de bekrompen samenleving.

Oh, ik geloof dat ik het begrijp. Je bent gewoon vreselijk jaloers. Jij zou die rol graag willen spelen, maar dat mag niet. En dat is heel frustrerend. Vandaar die woede-uitbarsting.

Nou, dan begrijp je meer dan ik. Jaloers ben ik op mensen, die met exact dezelfde mogelijkheden als ik, meer uit hun leven weten te halen.
En nee, die ‘rol’ zoals jij dat noemt hoeft niet voor mij. Ik heb niet de behoefte om als verkoper van fijne vleeswaren rond te lopen.

Nou, ik heb die rol wel gespeeld en vrouwen zijn juist vaak heel positief. Dus die woede-uitbarsting naar vrouwen in het algemeen op dit punt is echt niet op zijn plaats. Ik denk dat je wat generaliseert.

Woedeuitbarsting? Dat valt wel mee hoor. Ik haal slechts uit naar hen die likkebaardend de vrouw als aankleedpop en sekssymbool handhaven en en passant de man elke vorm van interessante kleding ontzeggen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie