Dragen van een rok

Algemene ervaringen met het rok dragen
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Dragen van een rok

Bericht door Viqueen »

Tsja Willy,als je niet in een standaard kostuum wilt lopen vrees ik dat je toch een travestiet bent,en dus een afwijking hebt...het is niet anders :mrgreen:
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Dragen van een rok

Bericht door mikvanes »

Ik heb bij een promotie wel eens een rok-kostuum gedragen en dat stond heel goed. Ik heb het ook vaak genoeg bij andere mannen gezien en natuurlijk is niet iedereen gelijk, maar in het algemeen levert zo'n rok een prima plaatje op. Het staat mannen echt goed.

Stel, dat er een gelegenheid is waarbij veel (jonge) vrouwen in gala komen. Ik durf best veel, maar zou ik op zo'n moment me daar tussen willen begeven in een galajurk? Dat is toch de ultieme vernedering? Die meiden kunnen er in zo'n galajurk uitzien als filmsterren. Hoe zie je er als man uit in een galajurk? Dan moet je wel heel erg overtuigd zijn van je eigen uiterlijk of volstrekt onkritisch.

Het idee van een galajurk is dat het van boven eigenlijk helemaal bloot is. Je laat dus schouders, armen, de bovenste helft van je rug en het grootste deel van je borsten zien. Het accent komt daardoor dus heel erg op het gezicht, haar en borsten te liggen. Verder vallen je benen door die lange rok zo goed als weg. De taille is daarentegen weer wel van belang, want die moet juist minimaal zijn om die rok de juiste vorm te geven. Dat maakt het voor een man heel lastig. Toch heb ik wel eens mannen gezien die het presteerden om in een galajurk een mooi plaatje neer te zetten, maar het is dus volgens mij best moeilijk.

Voor vrouwen is het trouwens ook moeilijk, want heel vaak is het figuur niet perfect of is het lastig een goeie jurk te vinden.

Nee, geef mij voor zo'n gelegenheid maar lekker een rok (kostuum).
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Dragen van een rok

Bericht door mikvanes »

Viqueen:
Tsja Willy,als je niet in een standaard kostuum wilt lopen vrees ik dat je toch een travestiet bent,en dus een afwijking hebt...het is niet anders :mrgreen:
Als je travestiet bent (als man dameskleren dragen), heb je nog niet automatisch een afwijking. (Hoewel psychiaters op het moment die kant inderdaad wel uit redeneren.)
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dragen van een rok

Bericht door willi »

Mik.
Nee, geef mij voor zo'n gelegenheid maar lekker een rok (kostuum)


“Ons aller Masker heeft zich eens laten ontvallen het (zelf) dragen van een smoking (of rokkostuum) ‘het einde’ te vinden. Dan mocht ik van haar een galajurk aan”.

Eigenlijk vind ik dat gedoe met galajurken nogal protserig en pronkerig.
Als ik die vrouwen, hoe mooi ze ook zijn, krampachtig op wankele hakken zie rond dribbelen; een glas wijn in één hand en met de andere wat gegeneerd angstig haar strapless boezemlijfje omhoog hijsend; dan vraag ik me af waar de dames in godsnaam mee denken bezig te zijn.

Nee, een ‘halve jurk’ hoeft niet voor mij, al was ’t maar omdat de man daarboven niets interessants te tonen heeft. Bovendien lijkt ‘t me ook nog wat fris. Soms.
Over idioot kleedgedrag gesproken. . . .

Maar een traditioneel kostuum, a la pinguïn, NOOIT!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Dragen van een rok

Bericht door mikvanes »

Willi:
dan vraag ik me af waar de dames in godsnaam mee denken bezig te zijn.
Met er mooi uitzien!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dragen van een rok

Bericht door willi »

Met er mooi uitzien? Het hangt er dan wel vanaf wát je mooi vindt.
Maar nu begeef ik me op glad ijs. Ik meen me te herinneren dat we deze strijd al ‘ns eerder hebben gevoerd; over Lady Gaga en hare naaktheden.

Sinds ik kleding draag waarin ik wordt gelijkgesteld aan de eerste de beste idioot heb ik mij getraind in het beoordelen van vrouwelijke schoonheid in vergelijking met hetgeen men van mij (als normale man) verwacht.
Of zo men dat wenst, juist niet verwacht.

. . . “Ik behandel de vrouw op een wijze die identiek is aan de methode die zij aanwendt om te pogen mij te doen inzien dat het op z’n minst onbehoorlijk is om als man een rok te dragen”.
Laatst gewijzigd door willi op 04 aug 2011 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Dragen van een rok

Bericht door mikvanes »

Je schrijft in raadselen.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dragen van een rok

Bericht door willi »

Na herlezing van mijn geschrift kom ik tot de conclusie dat er inderdaad één factor overvloedig aanwezig is; en dat is onduidelijkheid.
Mijn excuus daarvoor.

Ik bedoelde eigenlijke zeggen dat ik ‘in het bijzonder de vrouwen’ met gelijke munt terug betaal. Sinds de invoering van de Euro kan dat eindelijk.
In die vaak ‘overdreven galakleding’ toont en gedraagt de vrouw zich namelijk net zo idioot als ‘de man in rok’.
Dat mannen ‘het mooi vinden’ heeft m.i. meer te maken met hun behoefte aan seks dan aan het bevredigen van hun gevoel voor schoonheid.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Dragen van een rok

Bericht door Jos »

willi schreef:In die vaak ‘overdreven galakleding’ toont en gedraagt de vrouw zich namelijk net zo idioot als ‘de man in rok’.
Dat mannen ‘het mooi vinden’ heeft m.i. meer te maken met hun behoefte aan seks dan aan het bevredigen van hun gevoel voor schoonheid
het wordt hoe langer hoe onzinniger
Bovendien is het in een topic ooit begonnen door leerrok met zijn eerste ervaringen :twisted:

Daarna hebben we nooit meer iets van hem gehoord :o
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Dragen van een rok

Bericht door jan »

Willi schreef:
...gedraagt de vrouw zich namelijk net zo idioot als de man in rok

Ik gedraag mij dus als een idioot...............

Dat is dan de mening van een forumlid die vrijheid van kledingsuiting hoort te prediken.
Gelukkig denkt het publiek daar anders over maar ja, die zitten ook niet op dit forum.

Jos heeft gelijk: het wordt (hier) hoe langer hoe onzinniger.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Plaats reactie