Dragen van een rok

Algemene ervaringen met het rok dragen
leerrok
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:30

Dragen van een rok

Bericht door leerrok »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier ... dus misschien mezelf effe kort voorstellen.
Ik ben woonachtig te Antwerpen en bezie mezelf als transgender.
Dat laatste betekent dat ik mezelf als man en als vrouw zie.

Ik draag dus regelmatig rokken , hierbij heb ik vooral een voorkeur voor rokken in leer.
Ik ga regelmatig als vrouw op straat ( als deel van mijn identieiteit) waarbij ik dus praktisch altijd ( kort) gerokt ben.
Als man zijnde draag ik regelmatig ook een rok ... dit doe ik echter alleen thuis.
Eigenaardig genoeg heb ik er weinig problemen mee om mij als transgender te outen ( alhoewel de reacties zeker niet altijd positief zijn) maar vind ik het niet gemakelijk om mij als man in rok te outen.

Nu, ik draag alleen damesrokken , ik ga dus geen herenrokken kopen , gewoon omdat ik daar geen mooie modellen tussen vind.
Ik heb , heel soms, al eens een man gezien in (jeans)rok op de Meir. Chapeau hoor.

Nu, ik besef dat ik niet volledig beantwoord aan de "standaard" profiel hier, maar ik wou gewoon effe mijn ervaringen delen en de mannen die in rok op straat komen feliciteren ...

Groetjes,
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Dragen van een rok

Bericht door jan »

Welkom op dit forum.
Sommige leden van dit forum schrijven niets liever dan over transgenders dus je valt met je neus in de boter.
Zelf heb ik uitsluitend interesse in mannenrokken en draag ze ook gewoon.
Als je het overzicht van het forum kiest en je scrollt naar beneden zie je het topic "Wie ben ik".
Hier kun je wat persoonlijke gegevens kwijt als getrouwd zijn, kinderen hebben en meer van dat soort ellende. :lol:
Van een profiel is nauwelijks sprake; zoveel zielen, zoveel smaken.
Dat maakt dit forum tot een zeer gemêleerd fenomeen.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dragen van een rok

Bericht door willi »

Welkom hier Leerrok.
Je noemt jezelf transgender; een parapluterm voor mensen die zich aangetrokken voelen tot het ‘beleven’ van de tegenovergestelde geslachtsvorm. . . Een nogal omvangrijk en uitgebreid gebied, waar intussen al dikke boeken over vol geschreven zijn en waarvan de uiteindelijk vastgestelde definitie dikwijls afwijkt van het oorspronkelijke uitgangspunt.

Het betreft een dwingende behoefte die voor de man grotere consequenties heeft dan voor de vrouw, daar de genderidentiteit, naar mijn mening, téveel wordt gekoppeld aan een “ongegrond geslachtsidentificerende” kledingpresentatie. (b.v. de rok)
Immers, zolang ‘t alleen nog maar om kleding, haardracht en cosmetica draait valt de transgendere vrouw niet of nauwelijks op; zij kan doorgaans kort haar, make-up en mannenkleding dragen zonder op te vallen.

Waar ‘t deze zaken aangaat is de man zonder enige twijfel geslachtofferd aan de vrouwenemancipatie. (vind ik)

Maar dit terzijde.

Jan:
Sommige leden van dit forum schrijven niets liever dan over transgenders dus je valt met je neus in de boter.


Sorry Jan, ik vind dit toch nét iets te generaliserend.

Zelf heb ik uitsluitend interesse in mannenrokken en draag ze ook gewoon.

Oja? . . . Ó!

Hier kun je wat persoonlijke gegevens kwijt als getrouwd zijn, kinderen hebben en meer van dat soort ellende.

Wat een ellende toch allemaal! . . .
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Dragen van een rok

Bericht door jan »

Generaliserend? Dat zou het zijn als ik had geschreven DE MEERDERHEID. Sommigen is wat anders.
Een uitlokkertje van je?
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dragen van een rok

Bericht door willi »

Nou ja, ik schreef ook ‘nét’ iets te . . . .
Maareh . . . hou mij d’r buiten?! Dat gezeur over transdittes en transdattes. . .

Het duurt weer eindeloos; dat bevestigen van een stukje tekst. Bij jou ook?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Dragen van een rok

Bericht door jan »

Ja
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Dragen van een rok

Bericht door Jos »

welkom op het forum leerrok en dank je voor de felicitaties; ook ik ben een van de mannen die gewoon in rok over straat loopt.
De meesten van ons lopen gewoon in damesrokken, omdat deze inderdaad veel prettiger zitten als mannenrokken.
Ik kan me voorstellen, dat je je als man minder prettig voelt in rok, maar velen van ons hebben hier heel positieve ervaringen mee en er zijn maar hoogst zelden problemen.
Doe in elk geval dat waar je jezelf prettig en zeker bij voelt, dan zijn de commentaren positief of ze zijn er niet. :)

ik hoop dat je door de discussies heen, dit welkomstwoord toch nog mee krijgt :o
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Dragen van een rok

Bericht door mikvanes »

Ik ben nieuw hier ... dus misschien mezelf effe kort voorstellen.
Ik ben woonachtig te Antwerpen en bezie mezelf als transgender.
Dat laatste betekent dat ik mezelf als man en als vrouw zie.

Ik draag dus regelmatig rokken , hierbij heb ik vooral een voorkeur voor rokken in leer.
Ik ga regelmatig als vrouw op straat ( als deel van mijn identieiteit) waarbij ik dus praktisch altijd ( kort) gerokt ben.
Als man zijnde draag ik regelmatig ook een rok ... dit doe ik echter alleen thuis.
Eigenaardig genoeg heb ik er weinig problemen mee om mij als transgender te outen ( alhoewel de reacties zeker niet altijd positief zijn) maar vind ik het niet gemakelijk om mij als man in rok te outen.

Welkom Leerrok,

Leuk nog een openlijke transgender.

Ja, de rest op deze site is het natuurlijk ook, maar weet dat zelf nog niet of wil dat nog niet weten. Sommige mensen gaan niet zo snel, helaas.

Als je als vrouw al wel eens niet-positieve reacties krijgt, krijg je die als man zeker.

Ik doe allebei wel en als man in rok lig je gewoon moeilijker. Je wijkt meer af van het standaardplaatje.

Maar je kunt het voorzichtig uitproberen, door je uiterlijk bij wijze van proef steeds iets minder te vervrouwelijken.

Maar de uitkomst weet ik dus wel.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dragen van een rok

Bericht door willi »

Ja, de rest op deze site is het natuurlijk ook, maar weet dat zelf nog niet of wil dat nog niet weten. Sommige mensen gaan niet zo snel, helaas.

Onze Masker ook? Jakkie!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Dragen van een rok

Bericht door jan »

Het gaat nog wel een keer gebeuren dat je op Wikipedia het woord 'lariekoek' opzoekt en er staat een verwijzing naar dit forum.
Ongelovelijk!
Na 38 jaren rokdragen ben ik er volgens Mik nog steeds niet achter dat ik eigenlijk transgender ben.
Leuk om te vertellen op feestjes; zo krijg je de lachers op je hand.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Plaats reactie