Rok bij regenweer, een wetenschappelijke test

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
Henry-L
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 mar 2011 15:09
Locatie: Brugge

Rok bij regenweer, een wetenschappelijke test

Bericht door Henry-L »

Ik was deze namiddag te gast bij familie die amper 500m verderop wonen. Ik was er dan ook te voet naartoe gegaan. Toen ik terug naar huis wandelde, regende het vrij fors. Vond ik eerst helemaal niet erg, want ik had een vrij recente regenjas en de regendruppels parelden er zo van af. Maar zo snel als die waterdruppels van de regenjas rolden, doken ze in de stof van mijn broekspijpen! Die 500m lange wandeling was ruim voldoende om thuis te komen in een broek waarvan de broekspijpen, klef aanvoelend, tegen mijn benen plakten.

Toen kreeg ik een geniaal idee. Wat zou er gebeuren moest ik in een kilt diezelfde afstand wandelen? Dus snel die broek uitgetrokken en een kilt aangedaan. Een kilt van vrij zware tartan stof die, naar ik vermoedde, nogal wat water zou absorberen.

Tot mij toch wel grote verbazing was er, na ruim 500m wandelen in de nog steeds forse regen, nog geen sprake van een plakkerig gevoel. Zo was ik, in het kader van het onderzoek, verplicht om nog wat verder te wandelen. Hetgeen ik na een ganse namiddag binnenzitten, helemaal niet zo erg vond en ik zelfs van de wandeling genoot. Ook al geraakte de kilt wat verzadigd, was er van een plakkerig gevoel helemaal geen sprake. Na bijna een uur ben ik naar huis gegaan enkel maar omdat het water langs mijn benen in mijn schoenen liep.

Hierbij is dan ook bewezen dat een kilt, of wijde rok, niet alleen bij warm zonnig weer, maar ook bij regenweer veel comfortabeler is dan een broek. In de marge van het onderzoek durf ik dan wel sandalen aan te raden.

;) Henry L
...
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Rok bij regenweer, een wetenschappelijke test

Bericht door jan »

Je bent weer leuk bezig, Henry!
Het lijkt mij wel wat handiger om de test in de douche te doen; dan kun je de natte kleding gelijk te drogen hangen en wordt de gang niet nat.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Henry-L
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 mar 2011 15:09
Locatie: Brugge

Re: Rok bij regenweer, een wetenschappelijke test

Bericht door Henry-L »

:o ... maar ... maar, Jan ... mijn badkamer is slechts 3 meter ... hoe moet ik daar 500 meter ... en ... mijn douche hangt dan nog boven mijn badkuip ...

;) Henry L
...
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Rok bij regenweer, een wetenschappelijke test

Bericht door Jos »

een leuke test Henry,
ik heb vergelijkbare ervaringen met gewone rokken, bovendien drogen ze ook nog sneller, zelfs als je je niet kunt omkleden en in de natte spullen blijft lopen :)
een fervent rokdrager
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Rok bij regenweer, een wetenschappelijke test

Bericht door sam »

Ik had ook die ervaring afgelopen 2e paasdag toen het droop van de regen. Was wezen fietsen in een corduroy rok met panty. Was behoorlijk nat uiteindelijk, maar thusigekomen was ik zo weer droog
Kiltmans
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 okt 2011 22:19
Locatie: Brielle

Re: Rok bij regenweer, een wetenschappelijke test

Bericht door Kiltmans »

Hallo,

Ik heb het getest op mijn manier ( wellicht niet wetenschappelijk hoor)
Het regende pijpestelen en ik ben in een jack met mijn Utility mocker kilt een uur gaan wandelen.
Paraplu bovenhet hoofd.
De kilt was door en door nat, heeft 2 dagen op zolder gehangen om te drogen.
Mijn "onderstel" was inderdaad redelijk droog gebleven en ik kon zo in bed stappen en sliep bonnen een paar minuten.
Dat zou mij nooiut gelukt zijn als ik een broek aan had gehad en doorat was geregend, want dan waren mijn benen erg koud geweest denk ik zo (is me al vaak genoeg gebeurd!)
Zover over "wetenschappelijke" test.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Rok bij regenweer, een wetenschappelijke test

Bericht door jan »

Het is helemaal niet nodig te wachten tot het regent. Het kan ook zó:

www.youtube.com/watch?v=qol3nPqOHPI
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
mrcsk
Berichten: 387
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Rok bij regenweer, een wetenschappelijke test

Bericht door mrcsk »

Jan wel leuke filmpjes bij.
Ook ik heb het al eens onder de douche gestaan met mijn rok aan.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Plaats reactie