Hardlooprokje

Algemene ervaringen met het rok dragen
Rinus54
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:25

Re: Hardlooprokje

Bericht door Rinus54 »

Nee hoor, Rokwens. Je kunt zo'n rokje ook best gewoon thuis dragen hoor. Met een sportief truitje erboven ziet het er allemaal toppie sportief uit.
Maar zeker, een rondje hardlopen ermee kan voor niemand kwaad.
Rinus54
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:25

Re: Hardlooprokje

Bericht door Rinus54 »

Mijn halve marathon midden in de nacht gelopen in het rokje. Ik had beloofd mijn ervaring te delen.
Je zult het geloven (of niet). GEEN ENKELE REACTIE.
Het was zulk lekker weer dat ik gewoon blootbeens de straat op kon. Vanuit de auto naar de startplaats gelopen, daar me vervoegd in het steeds groter wordende deelnemersveld, wachten op de starttijd. Hoewel donker, zeker buiten de bebouwde kom van Delft, zou je zeggen dat iets opgevallen moet zijn. Misschien is dat ook wel maar werkelijk niemand heeft mij ook maar aangeschoten om het feit dat ik een rokje droeg. Ik heb slechts een heel klein aantal mensen (van de ca. 1400 deelnemers) gezien die iets afwijkends aan hadden maar dan nog meestal in de vorm van een slaapmuts, één vrouw met een soort peignoir en een man in een andersoortig nachtgewaad. Ik had me geestelijk voorbereid op wat ik zou zeggen over mijn rokdragen maar dus niets van alles.
Enerzijds heb ik iets van: Zie je nu wel, niets aan de hand, niets indrukwekkend, anderzijds had ik toch wel wat reacties willen ontvangen. Op de straat weet ik het onderhand wel maar hoe het zou gaan in de sportwereld was toch even afwachten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Hardlooprokje

Bericht door willi »

Ja wacht ‘ns even, ik begrijp dat het juist de bedoeling was om er vreemd uitgedost bij te lopen. Dan was je dus niét in ‘norm’overtreding.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Rinus54
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:25

Re: Hardlooprokje

Bericht door Rinus54 »

Hoi Willi,

Er was niets de bedoeling. Het ging tenslotte gewoon om een prestatieloop. De organisatie had alleen, om het ludieke van de loop te accentueren, deelnemers uitgenodigd om, mochten ze dat willen, iets bijzonders aan te trekken. Het moest zo midden in de nacht iets feestelijks hebben. Er is overigens weinig gebruik van gemaakt. Ik doe zelf altijd serieus mee met zo'n loop, ben nooit zo in om iets geks aan te trekken. Sportief haalt het zoiets naar beneden vind ik. Alleen, nu werd de verleiding groot genoeg gemaakt voor me. Het bleef tenslotte een gewone sport-outfit.
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: Hardlooprokje

Bericht door Ricky »

Hebben jullie de vragen en sommige antwoorden op http://www.hardlooprokjes.nlal gezien.
Het is toch om je er aan dood te ergeren,met andere woorden een man mag zijn zaakje in een onhandige warme broek proppen.
Zal ook wel iets met een verkoop techniek te maken hebben,maar toch.
Hieronder de link naar de veel gestelde vragen:
http://www.hardlooprokjes.nl/index.php? ... lde-vragen
Ik ga er meteen zelf een bestellen,ik heb steeds meer overal scheid aan.
Stoere mannen dragen een rok
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Hardlooprokje

Bericht door mikvanes »

Ik had indertijd twee tennisrokjes een zwarte en een witte. Die hadden ook zo'n ingebouwd broekje.

Mijn ene dochter heeft geloof ik de zwarte meegenomen.

In ieder geval vond ik het uiteindelijk geen succes. Bij hardlopen was het veel te warm. Het broekje eronder was veel te dik waardoor het rokje net niet helemaal strak viel.

Ik liep dus liever in een short.

Als ik een rokje wil, dan wil ik liever het broekje vrij kunnen kiezen.
Plaats reactie