Hardlooprokje

Algemene ervaringen met het rok dragen
Rinus54
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:25

Hardlooprokje

Bericht door Rinus54 »

Een tijdlang niets over of van me gehoord. Ik had eigenlijk niets bijzonders te melden voor wat betreft het rokleven. De zomer is niet die zomer geweest die we wensten, maar dat hebben we niet in de hand helaas. Toch wil ik jullie deze ervaring niet onthouden. Niet dat er zo heel veel schokkends is gebeurd maar ik wil dit toch wel melden al was het alleen maar om me weer eens op het forum te laten zien.
Ik ben nog steeds een redelijk fanatiek hardloper. Sinds enkele jaren bestaat er vanuit naar zeggen de USA overgewaaid een rokje gemaakt speciaal voor hardlopen. De rokjes zijn aan de binnenzijde allemaal voorzien van een lange of kortere tight, ze zien eruit als tennisrokjes maar toch een tikkeltje anders. Ik zie inderdaad steeds meer dames hierin hardlopen, joggen of anderszins sportieve bezigheid, ze zien er leuk uit (zowel de rokjes als de dames).
Over enkele weken heb ik een trimloop midden in de nacht waarin lopers worden uitgenodigd eventueel iets aparts te doen om het ludieke karakter van de loop een impuls te geven. Er wordt gewag gemaakt van meedoen in een nachthemd, pyjama oid. Alle geks wordt aangemoedigd. Nu kreeg ik zelf het lumuneuze idee in zo'n hardlooprokje mee te doen, gelijk een mooie gelegenheid er een aan te schaffen. Ze zijn nog erg prijzig maar doordat er steeds meer interesse voor is lijken de prijzen hiervan mij te dalen. Afijn, rokje besteld en thuis laten bezorgen. Het perfecte lijf past natuurlijk weer prima bij het rokje of andersom. Uiteraard heb ik er in proefgedraaid en ik moet zeggen, het loopt heerlijk, hierin ontbreekt ook het beknellende van een strakke sportbroek of tight. Er zit bij mij ook dus een tight onder maar die is kort en is niet zichtbaar aan de buitenkant maar houdt bij wat kouder weer mijn onderstelletje wel lekker warm. Omdat het voor mij toch wel een nieuwe dimensie was, sporten in een rokje, was ik benieuwd naar eventuele reacties, na éénmaal in het donker te hebben gelopen heb ik nu tweemaal met daglicht met het rokje aan hardgelopen. Ook nu heb ik de indruk dat het niet eens opviel, de combinatie sportman/(sport)rok. Laat staan reacties die ik zou hebben gehad, niets van dat alles. Ben nu alleen benieuwd hoe men reageert bij de nachtloop, in de nacht van wisseling zomer/wintertijd. Ik kan me verschuilen achter de uitnodiging van de organisatie iets ludieks aan te trekken.
Van die ervaring maak ik dan gewag op het forum.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Hardlooprokje

Bericht door Jos »

een goed idee Rinus54, moet je ook gewoon doen.
Ik kan me herinneren dat op het duitse forum hier diverse keren berichten over een looprok zijn geweest en hun ervaringen. Ik weet niet of je het duits begrijpt, maar je kunt op woord zoeken, bijv. in jouw geval: "Laufrock" en je komt een aantal onderwerpen tegen, waar sprake is van de looprok.
Ik wens je in ieder een succesvolle loop toe en veel draagplezier van je looprok
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Hardlooprokje

Bericht door jan »

Ik ben op het net wel eens www.runningkilts.com tegengekomen. Is dat hetzelfde?
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Rinus54
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:25

Re: Hardlooprokje

Bericht door Rinus54 »

Ha Jan,
Ik heb even gekeken. Ik ken beide sites niet. De suggestie op zijn Duits te zoeken op laufrock geeft geen uitsluitsel. Daar vindt de zoekmachine niets van, die verwijst dan naar een persoon die ongeveer zo heet. Een Runningkilt heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. De foto van die rennende man vind ik niet zo duidelijk te zien wat hij aan heeft maar lijkt toch niet op de rokjes die ik bedoel en die op zijn Engels wel degelijk "skirt" genoemd wordt.
Zo'n rokje is trouwens gewoon in huis te dragen zonder te sporten hoor. Wat ik al aangaf, er zit een tight aan vast, dat houdt je onderstelletje lekker warm. Je doet hem dus wel aan als een broekje (pijpjes), maar dan heb je gewoon een rokje aan wat je mij dunkt desgewenst zonder onderbroek kunt dragen. Mijn rokje bestaat uit een combinatie polyester 89% en 11% elasthaan, van Adidas, zit echt lekker.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Hardlooprokje

Bericht door Jos »

een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Hardlooprokje

Bericht door jan »

Is het niet eenvoudiger even naar een sportzaak (hard) te lopen? Met een hokkierokkie moet het toch ook kunnen, voor een redelijke prijs. Kijk maar eens op
www.hockeyspullen.nl/contents/nl/d145_hockeyrokje.html
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Hardlooprokje

Bericht door mrcsk »

De mijne is wel geen hardlooprokje maar een tennisrokje .Ook met binnebroekje in.
Ene nadeel is dat het met plooitjes is.
Maar wel leuk om zo te dragen.
Toch eens naar gaan kijken of luisteren in een sportwinkel ze zien we leuk uit.
Bedankt voor de tip.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Hardlooprokje

Bericht door Wiha »

Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Hardlooprokje

Bericht door mrcsk »

Wiha schreef:Of kijk eens op: http://www.hardlooprokjes.nl/
En zo te zien valt de prijs nog mee .
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Hardlooprokje

Bericht door rokwens »

Ha, nu moeten we nog gaan hardlopen ook om zo'n rokje te kunnen dragen. Alhoewel, dat heeft dubbel voordeel ; conditietraining en binnenkort een maatje minder.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie