Ja daar ste je dan ...

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Ja daar ste je dan ...

Bericht door mikvanes »

Willi:
De volorde is dan ook: ‘Gekleed’ als man – ‘ongekleed’ als man – ‘gekleed’ als man in rok.
Ik denk dat je met deze uitspraak ongelijk hebt. Het is dus geen kwestie van winnen of verliezen, want daar gaat het niet om.

Jij denkt dat mensen een man beslist niet in rok willen zien. Hoe je precies bij dat idee komt, weet ik niet, maar het klopt gewoon niet. Mensen willen het liefst een mooi plaatje zien en of je nu wel of niet een rok aanhebt, maakt hen meestal niet zo veel uit. Maar als jij je als man bloot gaat manifesteren aan jonge meisjes, is dat om te beginnen geen fraai gezicht en ten tweede behoor je dat niet te doen. Het gaat de kant van exhibitionisme uit. Dus je schiet hier gewoon even door. Geeft niet, doen we allemaal wel eens.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Ja daar ste je dan ...

Bericht door willi »

Jij denkt dat mensen een man beslist niet in rok willen zien. Hoe je precies bij dat idee komt, weet ik niet, maar het klopt gewoon niet. . . . . .

Lieve Mik, het begint erop te lijken alsof wij beiden een verschillende taal gebruiken. Niet alleen wij trouwens; ik heb dat ook met anderen, zoals Jos en Treintje.

Bij deze probeer ik ’t opnieuw.
De samenleving stelt zeer krap gestelde eisen aan de wijze waarop mannen zich in het openbaar presenteren. Eigenlijk is alleen 100% mannelijk toegestaan.
Ergo, de man in een rok kan echt niet; hij bevindt zich ‘ver over de grens’. Hij is in die vorm geen man meer, maar een griezel die er niet bij hoort.
Dus stel ik (misschien wat sarcastisch): ‘zelfs in z’n blote kont is een ‘man’ in het oog van de samenleving (tenminste) nog ‘een man’ en hoort er (dus) nog gewoon bij.

Snappenjullieumnou?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Ja daar ste je dan ...,

Bericht door mikvanes »

Willi:
De samenleving stelt zeer krap gestelde eisen aan de wijze waarop mannen zich in het openbaar presenteren. Eigenlijk is alleen 100% mannelijk toegestaan.
Dat denk jij, maar dat klopt niet. De samenleving vindt een foto van Andrej die voor de Hema een push-up bh showt, geweldig.

Wat ik merk of denk te merken, is dat jij bepaalde ideeen in je hoofd hebt, die niet kloppen, maar die je niet meer uit je hoofd krijgt. Dat geldt overigens niet alleen voor jou, maar voor meer mensen op dit forum.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Ja daar ste je dan ...

Bericht door treintje »

Willi, ik snap best wat jij bedoelt, maar het punt is dat het vaak geen hout snijdt. Je baseert je stellingname m.i. op jouw eigen belevingswereld, maar volgens mij is de werkelijkheid vaak anders.
willi schreef:De samenleving stelt zeer krap gestelde eisen aan de wijze waarop mannen zich in het openbaar presenteren.
Tot op zekere hoogte klopt dat. In de praktijk stellen vooral mannen die krappe eisen aan zichzelf. Mannen zijn als de dood om wat te vrouwelijk over te komen, want dan dalen ze in status. Dan verliezen ze de aansluiting met andere mannen. De vrouwen zijn daar minder kritisch in.
willi schreef:Eigenlijk is alleen 100% mannelijk toegestaan.
Dat geldt dus eigenlijk alleen maar voor de mannen. Voor vrouwen geldt dat in mindere mate ook wel, alleen vinden die het vaak best nog wel leuk. Het probleem is alleen dat ze je niet als relatiepartner zien. Niet omdat je geen man bent, maar omdat je in een mannenmaatschappij als manvrouw geen stabiliteit kunt bieden. Je bent een potentieel risico. Vrouwen zoeken in een man niet zozeer mannelijkheid, maar vooral betrouwbaarheid en stabiliteit. In een mannenmaatschappij is mannelijkheid dan wel een belangrijke voorwaarde, ja.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Ja daar ste je dan ...

Bericht door mikvanes »

Treintje:
Voor vrouwen geldt dat in mindere mate ook wel, alleen vinden die het vaak best nog wel leuk. Het probleem is alleen dat ze je niet als relatiepartner zien. Niet omdat je geen man bent, maar omdat je in een mannenmaatschappij als manvrouw geen stabiliteit kunt bieden. Je bent een potentieel risico. Vrouwen zoeken in een man niet zozeer mannelijkheid, maar vooral betrouwbaarheid en stabiliteit.
Dat klopt inderdaad vaak wel, denk ik. Als echte mannenrokker heb je heel slechte kansen op een vrouw, denk ik. Als showgirl misschien iets beter, maar meestal zijn die homoseksueel en dan wil een vaste relatie ook weer niet omdat die man liever een echte vrouw heeft. Toch ken ik enkele showgirls met vriendinnen/vrouwen. Dus dat komt wel eens voor.

Ik denk dat je als showgirl heel erg moet leren denken als een vrouw. Wat je ziet, is dat showgirls vaak blijven hangen in een mannelijke manier van denken waarbij het gaat om het sekscontact. Maar als jij je op een vrouwelijke manier profileert, moet je ook als een vrouw gaan denken. Dus in termen van vriendschap en de lange termijn. En dan zijn niet mannen de meest geschikte partners, maar vrouwen.

Je krijgt dan dus inderdaad een ander soort relatie dan de klassieke man-vrouw verhouding. In feite een vriendschapsrelatie die dan later toevallig nog een seksueel tintje krijgt of kan krijgen.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ja daar ste je dan ...

Bericht door Wiha »

Diverse onderwerpen steeds over hetzelfde (showgirls en t's) maar afwijkend van het oorspronkelijke onderwerp........ Hebben jullie (treintje en mik) nog iets anders te bespreken?
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Ja daar ste je dan ...

Bericht door treintje »

Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant ook weer niet. Het probleem is dat in de discussie rondom het oorspronkelijke onderwerp vaak dingen worden geroepen die niet kloppen met de werkelijkheid. En dan spitst de discussie zich vervolgens toe op de vermeende onjuiste uitgangspunten. Je kunt dat afstoppen, maar de vraag is of de oorspronkelijke discussie dan nog wel relevant is, of dat we elkaar dan maar wat wijs zitten te maken.

Verder wil ik de bal dan toch even terug kaatsen. Je bent zelf de moderator. Het is de taak van de moderator om afdwalingen een halt toe te roepen. Als ik me niet vergis heb jij als mod ook de mogelijkheid om te vegen en het afdwalende deel van de discussie op te pakken en te verplaatsen naar een nieuw topic. Bij andere forums heb ik dat tenminste wel vaker zien gebeuren.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ja daar ste je dan ...

Bericht door Wiha »

Als ik de afdwalingen zou gaan opsplitsen kan ik de laatste tijd bijna elk onderwerp wel gaan afsplitsen. Door de enorm lange bijdragen neem ik soms niet eens de moeite om ze geheel te lezen ivm de beschikbare tijd. Na enkele berichten merk ik dat het alweer afdwaald naar dezelfde onderwerpen.
Zo maar een vraag aan M, W en T zoals de drie in een ander topic al genoemd zijn, is het wat om apart voor jullie 3 een aparte rubriek aan te maken? Hier kun je dan beginnen met jullie berichten zodra je de neiging hebt om af te gaan dwalen.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Ja daar ste je dan ...

Bericht door treintje »

Ja, daar heb je wel gelijk in. Dat het erbij in schiet door tijdgebrek snap ik ook en daar heb ik alle begrip voor.
Aan de andere kant is het ook wel een wisselwerking; als er consequent gemodereerd wordt, wordt de discipline van de deelnemers daar ook beter door en hoef je uiteindelijk minder vaak in te grijpen. Het is denk ik net als met opvoeden: in het begin moet je flink investeren maar later pluk je er de vruchten van.

Wat een aparte rubriek betreft; daar zie ik persoonlijk niet zo heel veel in. Er zijn al wel rubrieken die geschikt zijn dus nog een extra rubriek voegt naar mijn idee niet zo heel erg veel toe. Maar als de andere forumleden dat prettiger vinden heb ik er ook geen bezwaar tegen.
Maar belangrijkste punt is niet een rubriek; het belangrijkste punt is het afsplitsen zelf. Dat komt op de discipline van ons drieën zelf aan, ben ik bang. Ik zal zelf proberen erop te letten. Ik heb gezien dat Willi al enkele keren het initiatief heeft genomen om zelf iets af te splitsen, dus alle lof daarvoor. Goed voorbeeld doet goed volgen, dus ik zal ook beter mijn best doen.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Ja daar ste je dan ...

Bericht door mikvanes »

Kijk, hier ging het over.

Een man in rok doet de deur open van zijn eigen huis.
Bibberend van de angst en kou ben ik maar weer op de bank gaan zitten.
Zou ze het gezien hebben? gaat ze het de buurt vertellen, ik wordt er niet goed van, de angst voor niets ?
Plaats reactie