Ja daar ste je dan ...

Algemene ervaringen met het rok dragen
roktom2
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 okt 2011 19:30
Locatie: Vlaardingen

Ja daar ste je dan ...

Bericht door roktom2 »

Moe van het werk thuis gekomen, eerst onder de douche,iedereen is weg, dus lekker het huis voor mij alleen
Na een half uur onder de douche te hebben gestaan even snel een wikkelrok aangeschoten.
Lekker onder uit op de bank, nee dus, de voor deur bel gaat.
Wat nu ???
Kan iemand zijn die niet weet dat ik een rok draag, en daar zit ik niet op te wachten.
Weer de bel.
Nou ik doe de deur wel op een kier, dan zien ze niets, erg hé.
Ja ik draag al jaren een rok, maar ben er wel heel voorzichtig mee, je weet maar nooit.
Dus de deur op een kier, dag meneer ik ben van het stadsblad met de beste wensen voor het nieuwe jaar, schit daar had ik even niet aan gedacht.
Het is het meisje van de stadkrant, en nu ??
Zal ik mij opbaren, of toch een euro door de kier geven.
Daar sta je dan, een dilema.

Toch maar de deur opgedaan, en haar die euro gegeven.
Ze keek me aan en zij dank u wel, waar na ze weer naar de volgende ging.
Bibberend van de angst en kou ben ik maar weer op de bank gaan zitten.
Zou ze het gezien hebben? gaat ze het de buurt vertellen, ik wordt er niet goed van, de angst voor niets ?
Ik weet het niet, maar het voel wel zo.
Na al die jaren ga ik door mijn hoeven voor het meisje van de stadskrant.
Moet niet gekker worden.
De beste wensen voor 2012.
Rok al vanaf 1972
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Ja daar ste je dan ...

Bericht door Jos »

eenieder mag zich in zijn eigen huis toch kleden, zoals hij dat prettig vindt. Als hij dan voorzichtig de deur open doet en vindt dat de wens van degene aan de deur gewaardeerd moet worden, moet hij dat doen.
Degene, die aanbelt, kan alleen maar blij zijn, dat haar wens vervult, ondanks het feit dat de bewoner niet helemaal of afwijkend gekleed is.
Bij de buren zal zij dit niet gauw vertellen, hoogstens thuis, zoiets van:
ik belde vandaag overal aan voor een extra bijdrage als dank voor het bezorgen van mijn krantje; eentje deed in het begin de deur maar een beetje open, later kwam hij terug met geld en was hij slechts gekleed in een wikkelrok of zoiets.
Klinkt toch helemaal niet zo vreemd ?
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Ja daar ste je dan ...

Bericht door willi »

Ja Roktom, de bel gaat altijd als je net lekker op de bank zit. En ach, je moet maar zo denken, je had ook in je blote kont op de bank kunnen zitten. Wat dan?
Uiteraard zou het meisje zijn geschrokken, misschien zelfs wel gillend weggerend. Maar toch is dat nog altijd aanvaardbaarder dan ‘gekleed’ in een keurige rok.
De volorde is dan ook: ‘Gekleed’ als man – ‘ongekleed’ als man – ‘gekleed’ als man in rok.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Ja daar ste je dan ...

Bericht door Jos »

willi schreef:Uiteraard zou het meisje zijn geschrokken, misschien zelfs wel gillend weggerend. Maar toch is dat nog altijd aanvaardbaarder dan ‘gekleed’ in een keurige rok.
De volorde is dan ook: ‘Gekleed’ als man – ‘ongekleed’ als man – ‘gekleed’ als man in rok.
beste willi, dir slaat toch nergens op: het meisje is niet gillend weggerend bij man in rok, dus kan het niet erger zijn.
Ik kan jouw gedachtenkronkels de laatste tijd echt niet meer volgen.
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Ja daar ste je dan ...

Bericht door willi »

Jos:
beste willi, dir slaat toch nergens op: het meisje is niet gillend weggerend bij man in rok, dus kan het niet erger zijn.
Ik kan jouw gedachtenkronkels de laatste tijd echt niet meer volgen

Kennelijk schijnt ‘t de laatste tijd erg problematisch te worden – dat ontcijferen van mijn teksten.
Ik schreef namelijk:
. . . Maar toch is dat nog altijd ‘aanvaardbaarder’ dan ‘gekleed in een keurige rok’.
De volorde is dan ook: ‘Gekleed’ als man – ‘ongekleed’ als man – ‘gekleed’ als man in rok

Met deze ‘gedachtekronkel?’ bedoel ik te zeggen, dat de goegemeente liever een man in z’n blote kont ziet dan in een rok. Die man in z’n blote kont is immers altijd nog een ‘gewone’ man, maar die in een rok . . , die is ‘eng of gek’.

Is dit nu zo moeilijk?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Ja daar ste je dan ...

Bericht door mikvanes »

Roktom:
Wat nu ???
Kan iemand zijn die niet weet dat ik een rok draag, en daar zit ik niet op te wachten.
Weer de bel.
Nou ik doe de deur wel op een kier, dan zien ze niets, erg hé.
Ja ik draag al jaren een rok, maar ben er wel heel voorzichtig mee, je weet maar nooit.
Dus de deur op een kier, dag meneer ik ben van het stadsblad met de beste wensen voor het nieuwe jaar, schit daar had ik even niet aan gedacht.
Het is het meisje van de stadkrant, en nu ??
Zal ik mij opbaren, of toch een euro door de kier geven.
Daar sta je dan, een dilema
Waar maak je je druk over? Het is jouw huis en hoe jij erbij loopt, is jouw zaak.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Ja daar ste je dan ...

Bericht door mikvanes »

Willi:
Uiteraard zou het meisje zijn geschrokken, misschien zelfs wel gillend weggerend. Maar toch is dat nog altijd aanvaardbaarder dan ‘gekleed’ in een keurige rok.
Lijkt me onzin. Je gaat niet naakt de deur open doen. Dat is niet netjes en vragen om problemen. Je kunt in dat geval gewoon even een handdoek omslaan, is het probleem weer opgelost.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Ja daar ste je dan ...

Bericht door Jos »

mikvanes schreef:Willi:
Uiteraard zou het meisje zijn geschrokken, misschien zelfs wel gillend weggerend. Maar toch is dat nog altijd aanvaardbaarder dan ‘gekleed’ in een keurige rok.
Lijkt me onzin. Je gaat niet naakt de deur open doen. Dat is niet netjes en vragen om problemen. Je kunt in dat geval gewoon even een handdoek omslaan, is het probleem weer opgelost.
Hiermee heeft Mik in feite het antwoord al gegeven, lijkt me
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Ja daar ste je dan ...

Bericht door willi »

Natuurlijk Jos, jij denkt ook: voor we weer een eindloze discussie krijgen gauw even Mik gelijk geven en Willi de mond snoeren. Hè Jos?
Wel Jos, Mik’s antwoord slaat nergens op. Hij heeft namelijk niet begrepen wat ik met mijn tekst bedoel. Maar dat schijn tegenwoordig meer te gebeuren. Vrees niet Jos, ik stop ermee; Mik heeft gewonnen!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Ja daar ste je dan ...

Bericht door sam »

Tsja, net als in de rest van de wereld, respecteer elkaar een beetje. Kan dat?
Plaats reactie