Mijn rok ontwerp

Algemene ervaringen met het rok dragen
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Mijn rok ontwerp

Bericht door Ricky »

Hoi allemaal,
Misschien ook wel leuk om dit topic als algemeen ontwerp topic te maken.
Ik heb mijn ontwerp weg gehaald om te voorkomen dat iemand anders met het laars ontwerp aan de haal gaat voor de dames laarzen.
Laatst gewijzigd door Ricky op 07 mar 2012 03:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Stoere mannen dragen een rok
roktom2
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 okt 2011 19:30
Locatie: Vlaardingen

Re: Mijn rok ontwerp

Bericht door roktom2 »

Lijkt mij een goed idee.
Ik schets ook wel eens wat.
Rok al vanaf 1972
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Mijn rok ontwerp

Bericht door mikvanes »

Leuk.
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: Mijn rok ontwerp

Bericht door Ricky »

Voor degen die speciale laarzen of schoenen willen kun je ook bij van Beers terecht in Kaatsheuvel,daar worden laarzen en schoenen naar eigen wens gemaakt,de prijzen weet ik helaas niet, hieronder de link:
http://www.vanbeers.eu/joomla/component ... itemId=591
Stoere mannen dragen een rok
Gebruikersavatar
Wim Jansma
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:32

Re: Mijn rok ontwerp

Bericht door Wim Jansma »

Grappig Rick. En geworteld in de oudheid, want de oude Grieken hadden al traditioneel een dergelijk ruitmotief (kantelenvorm zeg jij) in hun kleren. Je ziet dat soms op oude kruiken van hun. Daar staan trouwens ook soms erg ondeugende voorstellingen op.
Maar dat terzijde: Ik vind je rokje leuk. En origineel, nog nooit gezien. De combinatie met de laarzen maakt het helemaal af.
Laat het rokje maken, of maak het zelf en doe ons een leuke foto cadeau van het resultaat.
Wim
Gebruikersavatar
Wim Jansma
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:32

Re: Mijn rok ontwerp

Bericht door Wim Jansma »

Hoi gilde der modeontwerpers
Hierbij een modelletje van mij. Maar niet heus, want mijn vrouw had dit uitgevonden. Onze kinderen (meisjes) hadden er vroeger ook allemaal een. Ik maak er nu de stoere Blitz mee.

Men neme een spijkerbroek en tornt daar het kruis van onder de gulp tot op even hoogte achterin (de kontpartij) los.
Dan knip je de pijpen ervan af en naait het zaakje aan de voorkant over elkaar. Controleer tot slot aan de achterzijde of het rokje niet inneemt, dus dat de voormalige kont mooi recht naar beneden zit en niet naar binnen trekt.
Het wordt zo wel een erg kort rokje, maar jullie kennen inmiddels wel jullie Pappenheimers en weten wel, dat ik daar niet mee zit. Leuk pittig rokje en het kost niks.

Succes, als het niet lukt, stuur dan een briefje.


Afbeelding
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Mijn rok ontwerp

Bericht door jan »

Wim, dat idee van een spijkerbroek veranderen in een rok is al zo oud als Methusalem en het hoe staat al een tijdje op deze site.
Je vindt het onder INFO.
Je vrouw heeft het dus niet uitgevonden maar gewoon stiekem overgenomen van deze site! Stoute meid! :evil:

Smakelijke benen, trouwens.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Mijn rok ontwerp

Bericht door jan »

Het soort laars zoals door Ricky geschetst kun je vinden bij Larp- en middeleeuwse winkels of webshops.
Als je goochelt op middeleeuwse kleding gaat er een wereld voor je open.
Op http://www.gamesnstuff.com vind je laars Boris en dat is precies wat Ricky bedoelt.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: Mijn rok ontwerp

Bericht door Ricky »

Wim Jansma schreef:Grappig Rick. En geworteld in de oudheid, want de oude Grieken hadden al traditioneel een dergelijk ruitmotief (kantelenvorm zeg jij) in hun kleren. Je ziet dat soms op oude kruiken van hun. Daar staan trouwens ook soms erg ondeugende voorstellingen op.
Maar dat terzijde: Ik vind je rokje leuk. En origineel, nog nooit gezien. De combinatie met de laarzen maakt het helemaal af.
Laat het rokje maken, of maak het zelf en doe ons een leuke foto cadeau van het resultaat.
Wim
Waarschijnlijk laat ik dit ontwerp ook maken,heb al een aantal adressen uit de sinterklaaswereld waar je ook je eigen pietenpak kan laten maken van fluweel,dus moet het op een rokje ook lukken.
Ik ga nu dus op zoek naar een kant en klaar rokje waar dan dat goudband op genaaid kan worden.
Stoere mannen dragen een rok
Gebruikersavatar
Wim Jansma
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:32

Re: Mijn rok ontwerp

Bericht door Wim Jansma »

jan schreef:Wim, dat idee van een spijkerbroek veranderen in een rok is al zo oud als Methusalem en het hoe staat al een tijdje op deze site.
Je vindt het onder INFO.
Je vrouw heeft het dus niet uitgevonden maar gewoon stiekem overgenomen van deze site! Stoute meid! :evil:
Smakelijke benen, trouwens.
Onder INFO gekeken, maar daar vind je een knielange rok, waarbij tussenstukken aan de pijpen zijn toegevoegd. In mijn vrouws ontwerp is niets toegevoegd. Alleen losgetornd en aaneen genaaid. Ik heb dit rokje al meer dan twintig jaar: het merk van het rokje is GAPSTAR en die is achttien jaren geleden al overgenomen door het huidige merk G-STAR.
Maar verder heb je gelijk: mijn vrouw kan een stoute meid zijn en ik heb smakelijke (boven) benen. Mijn onderbenen zijn echter kippepootjes.
Zo kan hij wel weer,
Wim
Plaats reactie