Dochters.............

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
Wim Jansma
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:32

Re: Dochters.............

Bericht door Wim Jansma »

Nu begrijp ik pas wat bedoeld wordt met het T-woord. Al zo dikwijls tegen gekomen: het T-woord. Travestiet dus. Ja TRAVESTIET. Wat is daar mis mee ? Ben ik dat als ik een lekker kort rokje aan trek ? Ja vindt Mik, nou oké, nemen wij kennis van zijn mening. Nee vinden Musa en Willi. Ook oké, want dat is hun mening.
Wie heeft er gelijk ?
Whats in a name ?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Dochters.............

Bericht door Jos »

dat is een van de dingen, waar ik zo'n probleem mee heb:
mannen worden in hokjes geplaatst, zodra zij een afwjkend gedrag vertonen; vrouwen daarentegen, kunnen dragen wat zij willen en dat wordt allemaal geaccepteerd :o
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dochters.............

Bericht door willi »

Op gevaar af dat we afdwalen van dit topic:
De betekenis van het t-woord wordt zwaar overgewaardeerd.
Maar ik ben het met Jos eens dat we ervoor moeten waken geen etiket opgeplakt te krijgen. Daarvoor zijn onze ‘redenen’ te verschillend, te individueel.
Deze site is juist bedoeld als tegenhanger van de travestie-sites; bedoeld voor hen die vinden dat ze zich ‘niet’ bezighouden met travestie; niet omdat ze vinden dat travestie iets verkeerds is, maar gewoon, iets anders.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Wim Jansma
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:32

Re: Dochters.............

Bericht door Wim Jansma »

willi schreef: Deze site is juist bedoeld als tegenhanger van de travestie-sites; bedoeld voor hen die vinden dat ze zich ‘niet’ bezighouden met travestie; niet omdat ze vinden dat travestie iets verkeerds is, maar gewoon, iets anders.
Oké. Daar kan ik mij helemaal in vinden. Mij gaat het met mijn rokjes om niks zwaarwichtigs: ik wil gewoon een kort rokje dragen als dat zo uitkomt. Lekker vrij, lekker luchtig, lekker fladderen van de stof tegen je benen als het waait, lekker de wind die rond je benen waait, lekker net of je niks aanhebt. Heerlijk.
Als iemand zegt, dat dit een dwangmatig gevoel is: soit, ik vindt het kennelijk heerlijk om aan die dwang toe te geven. Als een kort rokje door omstandigheden niet kan: soit: straks kan het wel weer.
Mijn devies:
Een rokje dragen is zo lekker, dat ik me dat door niemand uit mijn hoofd laat praten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Dochters.............

Bericht door Jos »

al met al wordt Roktom hier niets wijzer van :o
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Wim Jansma
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:32

Re: Dochters.............

Bericht door Wim Jansma »

Jos schreef:al met al wordt Roktom hier niets wijzer van :o
Nee, maar Roktom is wel zo wijs om te begrijpen, dat wij zijn vrouw en dochters geen andere houding kunnen aanpraten. Evenmin als iemand op dit forum mijn vrouw en mijn drie dochters kunnen omturnen.
Tschüsz.
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: Dochters.............

Bericht door Ricky »

Vrouwen worden steeds meer egoistische trutten op kledinggebied valt me op als ik internet uitpluis.
Houden vrouwen ook altijd rekening met mannen als de mannen iets niet mooi vinden staan bij de vrouwen?Dacht het niet,het is meer ik heb schijt aan iedereen.Ik had dit mooi niet geaccepteerd dat de vrouwen van jullie je niet meer in rok willen zien,we leven in een vrij land immers.Kwam dit nog tegen op internet met een ondertoon van mannen zijn sukkels http://www.evakrap.nl/voordelen-vrouw-zijn/
Vind dat we hier in Nederland er een beetje vaart achter moeten gaan zetten dat de rok bij mannen geaccepteerd wordt.Door wat meer in actie te gaan komen,zoals bijvoorbeeld een rokjesdag voor mannen in te gaan voeren.Of naar een fashion week in Parijs te gaan,of misschien hebben jullie nog ideeen.
Vinden jullie het een goed idee om een ideeenbus topic en een carpool topic te openen door de opkomst wat groter te krijgen?
Stoere mannen dragen een rok
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Dochters.............

Bericht door Viqueen »

Dat komt omdat je het erg eenzijdig bekijkt,vrouw zijn heeft net zo veel voordelen en nadelen als het man zijn.Of je moet je blindstaren op kleding...

...ik geef op mijn werk zo vaak toe dat ik even iets niet snap,en toon mijn gevoelens in mijn eigen leven net zo als de vrouwen.Dus veel verschil is er niet...wat wel een feit is dat vrouwen nog steeds 2e rangsburgers zijn,ze bereiken minder als mannen omdat het in stand word gehouden.

Dus als kleding je enige referentie is...dan heb je waarschijnlijk een punt.

Ik heb er trouwens geen rok en hakken voor nodig om toch mijn lichaam aantrekkelijk te kleden....wat relativeren,dat is goed voor je gezondheid.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dochters.............

Bericht door willi »

Wim:
Nee, maar Roktom is wel zo wijs om te begrijpen, dat wij zijn vrouw en dochters geen andere houding kunnen aanpraten. Evenmin als iemand op dit forum mijn vrouw en mijn drie dochters kunnen omturnen.

Nee, omturnen via een internetforum lukt niet.
Ze zullen al gauw de opmerking slaken: “natuurlijk . . . net zulke idioten als jij!”.

Ricky:
Vrouwen worden steeds meer egoïstische trutten op kledinggebied valt me op als ik internet uitpluis.

Een hartekreet? Misschien heb je gelijk.
Als ’t om kleding gaat, denken de meeste vrouwen alleen aan zichzelf.
Waarom zouden ze immers aan mannen denken; die hebben in ’t algemeen geen belangstelling voor kleding.

Viqueen:
vrouw zijn heeft net zo veel voordelen en nadelen als het man zijn.

Inderdaad, het gaat er immers om wat ieder voor zich uit het leven haalt?
Maar . . . “eerlijk zullen we alles delen” blijft nog steeds erg belangrijk!

Ik heb er trouwens geen rok en hakken voor nodig om toch mijn lichaam aantrekkelijk te kleden....wat relativeren,dat is goed voor je gezondheid.

’t Is maar net wat je ‘aantrekkelijk’ vindt.
Ik vind een rijke kledingkeuze juist cruciaal. En die heeft de man niet.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dochters.............

Bericht door willi »

Viqueen:
vrouw zijn heeft net zo veel voordelen en nadelen als het man zijn.

Wist je dat ‘alleen vrouwen’ zijn verzekerd (ziektekostenverzekering) voor het behandelen van aandoeningen in het gelaat? En dat ze een hogere vergoeding krijgen voor een pruik na een chemokuur?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie