Dochters.............

Algemene ervaringen met het rok dragen
roktom2
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 okt 2011 19:30
Locatie: Vlaardingen

Dochters.............

Bericht door roktom2 »

Als we het hebben over dochters kan ik u vertellen dat dit of negatief of positief kan werken.
Ik heb er drie, en dan nog mijn vrouw.
Ik ben dus in de minderheid.
De oudste is uit huis, dat scheeld, heb ik ook nooit last mee gehad, met mijn rok gedrag.
De jongst vind het gewoon, ik een rok dus jij ook.
Die van 16 daar in tegen staat er niet open voor, vind het maar niets.
Mijn vrouw heeft zo iets van dan had ik wel met een vrouw getrouwt, als ik een rok wilde.
Ja dat maakt de zaak er niet zo prettig op.
Vooral als door de waslijn loopt, je begrijpt wat ik bedoel.
Dit heeft mij veel kopzorgen gegeven.
Na goed beraad bij me zelf, heb ik besloten het toch maar te doen, gewoon ik in rok, en de rest bekijkt het maar.
Dat gaf me een rel, niet te geloven, wat had ik nu weer op mijn hals gehaald.
Bla bla bla..............
Hoe vrouwen uit hun dak kunnen gaan om een MAN IN ROK.........
Ik moest naar de dokter enz.
Ja en toen..........
Nu ben ik niet zo gouw bang uitgevallen, en heb ik zo iets van wat ik wil gebuurd.
Maar hier is een overmacht bezig, die mij in de broek terug drijft.
Daar staan ze dan de dames in broek mij vertellend dat ik mijn rok aan de wilgen moet hangen.
Na rijp beraad mag ik in rok op mijn zolderkamer/hobbykamer.
Het is te gek voor worden, maar het zij zo.
Iemand een idee hoe dit kan worden opgelost, wand ik ben hier niet bij mee.
Rok al vanaf 1972
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dochters.............

Bericht door willi »

Tsja beste knul, 3 vrouwen om je heen maakt ’t niet makkelijker. Ik heb slechts 1 dochter en dat loopt al niet lekker. Pappa moet pappa blijven; in een broek!
Voor mijn vrouw is de rok ook (net) een stap te ver. Waaróm weet ze eigenlijk niet. Het zou toch moeten kunnen vindt ze, maar ja. . . . . Een korte rechte spijkerrok kan nog wel; ‘soms’. Met erg warm weer gaat ’t al weer ’n stuk beter; dan lijkt ’t een korte broek en dáár heeft ze nooit problemen mee gehad. Ze ziet me graag in blote benen!

Je vrouw zegt: “dan was ik wel met een vrouw getrouwd”. . .
Zij koppelt (als zoveel (getrouwde) vrouwen) de rok onlosmakelijk aan het vrouwzijn, maar kunnen die absolute koppeling meestal niet onderbouwen. “Het is nu eenmaal zo!” is het enige argument dat ze eruit kunnen persen, en soms, als ze er helemaal niet meer uit kunnen komen: “het staat jullie niet!”. . .

En dan sturen ze je naar de dokter; want het móét een psychische afwijking zijn, of minstens een seksuele. Zoiets als pedofilie. Eng, en wellicht gevaarlijk. En stoppen je dan zo snel mogelijk in de hobbycel, zoals te doen gebruikelijk bij gekken.
En dat doen ze je dan aan - opzichtig existerend in een broek.

Misschien zou het interessant zijn te vernemen wat de Mikken van deze wereld over de beweegredenen van ‘deze vrouwen’ te vertellen hebben.
Waarom ‘wij’ het doen hebben ze ons op dit forum al voldoende duidelijk gemaakt.
Laatst gewijzigd door willi op 17 jan 2012 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
karel
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 feb 2011 14:08

Re: Dochters.............

Bericht door karel »

Ik weet niet hoe dat bij de Mikken zit, maar ik kan wel zeggen hoe dat bij ons gaat.

Nee Willi, het gaat mijn vrouw helemaal niet om dat rokje, dat kan haar weinig schelen.

Het gaat haar om wat er met mij gebeurt als ik een rok aantrek: ik isoleer mezelf, ben happy met mezelf, heb haar of mijn omgeving eigenlijk nergens voor nodig. Althans zo lijkt het in haar ogen. Ik heb dan de neiging me te gedragen op een manier die mijn status beschadigt; die mijn succes of wat daarvan over is, en onze relatie, bedreigt.
Daarom heeft ze een hekel aan haar man in rok .... aan haar man als hij een rok aanheeft. Ze zou precies hetzelfde voelen over mij in een legging en een tuniek, of in een tutu for argument's sake, als die dat effect op mij hadden.
Ze kan de zelfbeschadiging niet aanzien èn ze voelt zich dan rechts ingehaald door een vrouw met wie ze niet kan concurreren, de vrouw in mij.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dochters.............

Bericht door willi »

Jij isoleert jezelf, je keert je in jezelf, je hebt je vrouw niet meer nodig en je beschadigd je status. . . . Dat is nogal wat, als ik dat zo lees. En dat verbaast me.
Na lezing van jouw ontboezemingen ben ik bij mezelf te rade gegaan om dan tot de conclusie te komen dat deze reacties bij mij zo goed als niet voorkomen.
Ik geef toe dat ook mijn vrouw daar in het begin bang voor was, maar onterecht. Onze band is eerder gegroeid dan afgenomen. En die vermeende beschadiging van status speelt bij mij ook geen rol. Ik heb geen ‘mannelijke’ status, dus kan deze ook niet beschadigd raken. Godzijdank.

Het is duidelijk dat jij en ik op een totaal verschillende manier omgaan met die ‘andere’ kleding.
Voor mij is een rok niets meer dan een ontbrekend kledingstuk in mijn garderobe, net als de legging en de tuniek. Daar hoeft mijn vrouw dus niet bang voor te zijn en dat is ze ook niet (meer).
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
karel
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 feb 2011 14:08

Re: Dochters.............

Bericht door karel »

Ja Willi,
dat begrijp ik, jij droeg/draagt de rok, de legging, de tuniek zonder enig bijgevoel en je vrouw begrijpt dat nu ook, na er enige tijd anders over gedacht te hebben. Daar mag je heel blij om zijn, lijkt me. Maar het ging hier toch om Roktom, wat zou zijn vrouw denken als ze zich tegen zijn rokdragen verzet? Waar is zij bang voor, of boos over, dat was toch de vraag?

Ik probeerde aan te geven wat mijn vrouw ziet, voor zover ik dat weet, omdat het me in een paar opzichten deed denken aan wat hij beschreef over zijn situatie. Ik probeerde hem te helpen. Misschien zit ik er inderdaad naast, dat zou niet de eerste keer zijn, maar misschien is het beter als hij dat dan zelf zegt.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dochters.............

Bericht door willi »

Beste Roktom en Karel, ik denk dat het in de kern draait om de ‘intentie’ waarmee je rok, legging, tuniek en de rest draagt.
Op dit punt ben ik het eens met Mik. “De intentie is allesbepalend”. Je moet die omstreden kledingstukken werkelijk als ‘neutrale’ kledingstukken gaan zien, om te kunnen ontkomen aan ondeugdelijke bijwerkingen.
Ik zou haast zeggen: ‘lees eerst de bijsluiter’, voor je er aan begint.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dochters.............

Bericht door willi »

Waaraan vinden vrouwen dat een echtgenoot of vriend in deze geëmancipeerde tijd moet voldoen om nog begerenswaardig te zijn.
Zijn er gemeenschappelijke elementen aan te wijzen; universele regels, die door alle vrouwen worden gehanteerd, waar het gaat om algemeen gedrag en houding van de man.
Is de moderne, geëmancipeerde vrouw nog steeds zo pietluttig als tweehonderd jaar geleden, toen ze volledig afhankelijk van hem was.
Wat betekend een man voor een vrouw. Wat ziet ze in hem. Wat ‘wil’ ze in hem zien.
Waar zijn vrouwen bang voor.

Waar denken vrouwen het recht vandaan te halen om mannen te mogen beperken in hun kledingvoorkeur, terwijl zij zelf hun garderobe ongelimiteerd uitbreiden met mannelijke kledingstukken.

Zien vrouwen hun man ‘nog steeds’ als een muur van grof gewapend beton. Een muur waar ze in de meest luisterrijke uitmonstering vóór kunnen staan, en bij dreigend gevaar achter kunnen schuilen.
Zien zij het als hun van hogerhand opgelegde taak, om als enige van de geslachten mooi te zijn. En claimen zij om die reden het alleenrecht op een groot deel van alle kleding.
Kleding die fraaie, fleurige en sierlijke tegels zouden vormen op het ruwe beton van de man.
Zijn ze bang dat die tegels het beton van de muur verzwakt, zodat het geen zin meer heeft erachter te schuilen?

Is de man gedoemd voor eeuwig die lelijke, grove, betonnen muur te blijven?
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Dochters.............

Bericht door willi »

Roktom, probeer je vrouw ervan te overtuigen dat je de rok ziet zoals je hem ‘moet’ zien.
Als een gewoon kledingstuk. Een kledingstuk dat je om de interessante vorm aanspreekt. Voor het leuk; om ‘ns wat ‘anders’ te dragen!
En ‘niet’ om de vrouw te vervangen!

Maar overtuig eerst jezelf daarvan!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
karel
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 feb 2011 14:08

Re: Dochters.............

Bericht door karel »

roktom2 schreef: Daar staan ze dan de dames in broek mij vertellend dat ik mijn rok aan de wilgen moet hangen.
Na rijp beraad mag ik in rok op mijn zolderkamer/hobbykamer.
Het is te gek voor worden, maar het zij zo.
Iemand een idee hoe dit kan worden opgelost, wand ik ben hier niet bij mee.
Dat was de hartekreet van Roktom! Niet of wij vonden dat zijn vrouw gelijk had, niet of Willi het beter geregeld heeft, niet of het probleem er ook geweest was als ...

Nee, Roktom vroeg "Iemand een idee hoe dit kan worden opgelost".
Pogingen om zijn vrouw via dit forum tot de orde te roepen en een standje te geven in de trant van: "horen wij goed dat Roktom aan de broek moet - wilt u dat wel even laten, u heeft het recht niet .... ", lijken mij niet erg realistisch.

Zijn vrouw ziet haar man liever niet in rok, zeker niet in het openbaar. Zoveel is duidelijk. Voor Roktom is dat de werkelijkheid. Hoe los je dat op? Nou dat is verre van simpel. Op Mik's blog staan wel wat tips voor vrouwen, ze zijn duidelijk het resultaat van diep inzicht, maar omdat ze neerkomen op het belang van een gezonde sexuele verhouding en de rol van de vrouw daarin, lijkt me dat Roktom daar nu even niets aan heeft in de crisis van het moment. Zoiets zeg je niet met de kinderen erbij. Ik stel dus voor dat we even loslaten dat Roktom's vrouw wellicht ten onrechte boos is (ik denk overigens dat ze gelijk kan hebben - maar daarover meer in een andere draad), we accepteren haar woede voor het moment. Dan is het advies dat Roktom even moet doorgeven dat hij het goed bedoelde met die rokken irrelevant, en op z'n best defensief - nooit een goede strategie.

Wat moet Roktom wel doen? Nou, als je het mij vraagt moet hij zijn vrouw (en dochter als hem dat in de situatie passend lijkt) laten merken dat hij hun verontrusting begrijpt. Dat moet in enig detail, anders gelooft ze je niet - zo werkt dat althans bij mijn vrouw. Je moet dus vertellen hoe je de ongerustheid / boosheid begrijpt. Misschien helpt mijn bijdrage hierboven daarbij - zo had ik het wel bedoeld.

Daar zou ik het even bij laten en ik ben heel benieuwd om van Roktom te horen hoe het nu gaat en of hij hier iets aan heeft ... intussen zou ik even een broek aantrekken, in elk geval tot de kruitdamp is opgetrokken.

Ik ben geen mediator, maar ik denk dat de algemene strategie in explosieve situaties zoals Roktom hier heeft, ongeveer als volgt is:
1 - ontstekingsmechanisme uit de bom halen
2 - goed gesprek over wat er aan de hand is
3 - overleggen of we voldoende gemeen hebben om samen verder te gaan
4 - afspraken maken die beide partijen voldoende ruimte geven om samen verder te gaan
5 - proefperiode
6 - review en bijstellen

We zitten in fase 1, en proberen zonder ongelukken in fase 2 te komen.
Gebruikersavatar
treintje
Berichten: 1096
Lid geworden op: 13 nov 2010 21:33

Re: Dochters.............

Bericht door treintje »

Niets aan toe te voegen, zo doe ik het ook en volgens mij is dat inderdaad de beste strategie.
Je moet oprecht (!) begrip tonen voor de reactie van je vrouw, want in tegenstelling tot wat hier nog wel eens wordt beweerd, is haar reactie een heel normale. Probeer dus te begrijpen waarom ze reageert zoals ze doet, en respecteer dat. Je kunt niet alleen maar je eigen zin doordrijven. Dat werkt nooit. Wat wel werkt is met elkaar praten en proberen elkaar te begrijpen.
We don't see things as they are, we see things as we are. (Anaïs Nin)
Plaats reactie