1e keer echt buiten

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
john
Berichten: 229
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

1e keer echt buiten

Bericht door john »

Hoewel ik al een paar keer een voorzichtige buitenwandeling heb gemaakt, ben ik afgelopen zaterdag voor het eerst publiek gegaan.
Het was kortom een enorm plezierige ervaring.

Hoe dit zo kon, ik wil het jullie wel vertellen.

Ik had via het forum kontakt gelegd met RokSterNL, hoofdzakelijk om eens wat meer ervaringen van persoon tot persoon te kunnen uitwisselen. Dat is toch iets gemakkelijker dan via de chat of het forum.
Afgelopen zaterdag was het zover en ben ik bij RokSterNL thuis geweest.
Ik durfde op dat moment nog niet in rok te reizen, dus kwam in een veilige spijkerbroek.

Tijdens ons gezellige samenzijn herkende ik veel zaken waar RokSterNL mee geconfronteerd was geweest, die deels ook op mij (maar in elk geval op vele anderen) toepasselijk zullen kunnen zijn. Ik wijd daar nu niet over uit, omdat dit ook erg prive is.
Ik had de eerste stap gezet en vond ook dat ik door moest zetten.
Op een gegeven moment besloten we nog even een brief te gaan posten. Zo gezegd, zo gedaan.

Ik droeg daarbij een gewone eenvoudige spijkerrok en gewone herenschoenen. Geen panties of zo.
Bovendien het was best lekker weer. Zonnetje, ca. 12-14 graden.

Omdat ik niet alleen was, en we onderweg ook gezellig babbelend, onze aandacht niet bij de omgeving hoefden te houden, viel het niet alleen onzettend mee. Er waren nauwelijks negatieve reacties van passanten.
Vlak bij RokSterNL voor de deur liepen er nog wel een tweetal jongemannen voorbij, die een opmerking plaatsten, waar je alle kanten mee op kon. De kwinkslag / reactie van RokSterNL was niet alleen adrem, maar gaf ook bij deze jongens een gewoon positieve reactie.
Kennelijk worden we meer geleefd door onze eigen "was als"-vragen, dan door de feiten.

Na deze wandeling heb ik nog even bij RokSterNL een paar laarzen gepast. Hoewel onze maten niet hetzelfde zijn (ik heb maar een 41/42) paste de laars prima, ook al bleek ik wat dikkere kuiten te hebben.

Bij mij is de kogel weer een stukje verder door de kerk. En het zal beslist niet de laatste keer zijn op straat.

RokSter bedankt.

John
Peter v

Re: 1e keer echt buiten

Bericht door Peter v »

Hallo John, Proficiat, alweer een buiten drager erbij. Als je loopt bestaat de mogelijkheid dat je eens kan struikelen. Toch lopen wij de wereld uit. Men is zo gefixeerd op alle MOGELIJKE ""Problemen"" die je tegen kunt komen met het rok dragen, dat men er nooit buiten zal gaan dragen omdat die Mogelijke "problemen" voor eeuwig zullen blijven, maar in de praktijk nauwelijks voor doen of van geen betekenis zijn.

Jij bent zelf gelukkig een eind op weg geholpen, niet alleen door RokSter, maar door jou EIGEN wil, het te willen doen.
De eerste keren ( twee ) zijn spannend, maar dan is de ijs al gebroken, en mijn advies is dan ook, ZET DOOR, anders kan het lang duren eer je zo ver bent dat je het als tweede natuur doet. Houd de gang er in. Voor mijn part elke dag een loopje ergens heen, en je zult zien dat ook de omgeving al snel inziet dat het tot jou "normaal" kleding behoort, en het NIET een "travestie" van jou is, in die zin dat als je het één keer per maand zou doen (vaker nog dan velen, maar ook weer moeten zij zelf weten) het als een verkleed partij aan gezien zou kunnen worden en dus als een "gekheid" van de drager zou kunnen gezien worden, met mogelijk plagerij als resultaat. Het is dan verwarrend voor de omgeving hoe ze er na moeten kijken. Iemand die het dagelijks doet, nou dat is dan gewoon, klaar. Het is dus mijn inzien in eigen belang, om door te zetten, waardoor je de emotionele drempel laag houdt, en binnen no time er helemaal "door heen" bent. RokSter weet ook hier alles van, heel fijn dat je hands on met RokSter er over kunt converseren.

Hopelijk ga je er nu veel vaker openlijk dragen. Lekker jezelf zijn, dat is zo belangrijk, al zeggen sommigen die niet openlijk durven of het niet mogen van de partner :evil: :( dat het rok dragen toch niet zo belangrijk is. Eigen keus, of een onderdanige houding, lekker veilig ( steek ).

Lekker genieten. Hopelijk kunnen jij en RokSter wat vaker even gezellig er op uit, in rok. Maar wat belangrijk is, is dat wij het rok dragen inpassen als deel van onze dagelijkse leven, niet een speciaal verkleed partij. Niet hoeven denken, "een confrontatie met mijn partner wil ik niet, dus ga ik alleen als ze een dag weg is", enz. Dat is feitelijk capituleren, en biedt vrijwel geen gelegenheid om het te doen, en dan als er een dag is in het jaar dat het eindelijk kan, is het puur gericht op het er op uit in een rok, die ene dag, en niet zo zeer dat je een rok draagt in het gewoon dagelijks doen.

Het is waarschijnlijk niet erg ""belangrijk"" voor de meeste mannen, anders zou ik veel meer feedback krijgen van strijdvaardigheid om het juist te integreren in het normale leven. Ook dat is volgens MIJ een kwestie van instelling, van beseffen dat die gedachte gang niet meer van deze tijd is, om maar door de bekrompen gedachten gang van anderen je te laten weerhouden van iets wat toch zo mooi kan zijn. De rok staat dan ook als symbool van bevrijding, van eigen expressie, het dragen ervan toont ook dat het allang is achterhaald, dat mannen geen rokken dragen.

Mannen, kom voor jezelf op!

John, ik zie je vast een keer, beiden in rok natuurlijk.
Peter v.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: 1e keer echt buiten

Bericht door RokSterNL »

Hoi John,

Op de eerste plaats heb je zelf de stap naar buiten gezet. Dat dat dan door mijn aanwezigheid is, dat heeft het misschien iets makkelijker gemaakt. Maar uiteindelijk heb je zelf je angst of hoe je het moet benoemen doorbroken.

Desalniettemin ben ik heel erg blij voor je dat je het nu dus toch gedaan hebt. En we zullen elkaar zeker nog meer treffen, en langer in rok rond gaan wandelen. Het mooie weer komt er in ieder geval aan.

En ik weet zeker dat het punt dat je op jezelf in rok naar buiten gaat ook zal komen. Dit heeft jou net het zetje gegeven.

We zien elkaar wel weer.

Groetjes van RokSterNL
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 1e keer echt buiten

Bericht door Wiha »

John, hardstikke mooi dat je deze stap hebt durfen zetten. Zo zie je maar weer dat zo'n forum mensen kan helpen. Hopelijk durf je nu vaker in rok buiten te lopen ook als Rokster er niet bij is :)
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: 1e keer echt buiten

Bericht door Roktom »

John,

Te gek man.
Ik zelf ben al div. keren bij Rokster geweest, en de eerste keer ook in broek.
Echter nu niet meer, ik ga nu gewoon in rok naar hem toe, met de trein.
Ben zelfs met hem uit eten geweest in rok.
En daar zijn die bijeenkomsten nu weer goed voor.
Durf je niet, praat dan eens met een mede rokdragen, oog in oog op zo'n bijeenkomst.
Of maak een afspraak.
Zo ben ik er ook door heen gekomen, en durf nu veel meer.
Ga a.s. vrijdag weer in rok naar Rokster.
Even boodschappen doen met hem, samen in rok.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: 1e keer echt buiten

Bericht door RokSterNL »

Ja en ook ik kijk daar weer met veel genoegen naar uit.

Maar niet alleen om boodschappen te doen, ook om gezellig mensen te ontmoeten die dezelfde passie delen. Het rokdragen door mannen. Het geeft zoveel voldoening als je je eenmaal los hebt weten te maken van alleen maar die verrekte broek. Wisten jullie dat een rok voor je mannelijke .... :o :oops: :lol: nog veel gezonder is dan een (knellende) broek. Dat is ook nog eens een extra bijkomend voordeel van de Rok voor de man.

Groetjes van RokSterNL
Plaats reactie