Rokken in garderobe ?

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door WesleyN »

Een paar reserve panty's is nooit verkeerd. Er komt wel eens ladder in de panty. Heb je een reserve bij je als je op pad gaat? ;)
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door Yvan »

WesleyN schreef:Een paar reserve panty's is nooit verkeerd. Er komt wel eens ladder in de panty. Heb je een reserve bij je als je op pad gaat? ;)
Nooit :oops: Maar meestal zit ik rond de 100 denier, daar kan je met de bulldozer over vooraleer daar een ladder in komt. :lol:
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door wimjansma »

Wat wordt toch bedoeld met denier ?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door beachlion »

Dat is een eenheid die de dichtheid van stoffen aanduid.
https://en.wikipedia.org/wiki/Units_of_ ... ent#Denier

De meeste landen hanteren deze norm met als uitzondering natuurlijk de USA. Voor de consumenten is het getal met name voor nylons interessant. Het geeft ze een indruk van de dikte/sterkte/doorzichtigheid.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door beachlion »

Met het zelf maken als aardigheid (een hobby durf ik het niet te noemen) groeit m'n hoeveelheid rokken gestadig. Kleding kopen was voor mij altijd een noodzakelijk kwaad zodat de hoeveelheid costuums, sjieke overhemden (dress shirts), broeken (spijker of anderszins) en shorts vrij beperkt was. De hoeveelheid costuums is trouwens drastisch afgenomen door een grootscheepse aanval door motten. In de tijd dat ik in Amerika moest wachten op m'n Green Card hebben de motten zich te goed gedaan aan de costuums. Het moeten rasechte Haagse motten geweest zijn want ze begonnen met de duurste exemplaren. Twee costuums en een smoking hebben het er ongeschonden vanaf gebracht want ze zaten in een beschermhoes. Maar behalve met m'n trouwen en een enkele feestelijkheid als een zoveel-jarig huwelijksfeest is er weinig emplooi voor costuums. De twee ongeschonden costuums heb ik trouwens toch weg moeten doen want ik was ze ontgroeid. En het wonderbaarlijke was dat niet de buikomvang het knelpunt was maar de schuoders. Door het handmatig houtbewerken schijn ik op mijn leeftijd toch nog wat borstomvang te ontwikkelen.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door wimjansma »

Kleding kopen was en is voor mij ook geen hobby. Om de zoveel tijd sleept mijn vrouw mij mee naar een winkel om wat te kopen. Maar met onwillige honden is het zwaar om konijnen te vangen: ik trap er meestal niet in. Ik heb sinds jaar en dag maat 48 en omdat daar niets aan verandert passen mijn costumen (ik had gedacht dat je dat als costumes schreef, maar spellingcontrole weet het beter) nog steeds. Eén zwart wollen winterpak met krijtstreepjes, één zwart linnen zomerpak met krijtstreepjes en één zwarte smoking voor de uitvoeringen van mijn mannen-zangvereniging. Dat is alles. En ik vind dat genoeg.
Anders is het gesteld met vrijetijdskleding: er liggen wel tig spijkerbroeken in mijn kast: van wit, via khaki naar indigo en zwart. Al of niet lang of afgeknipt. Heb altijd moeite met een keuze. En tegenwoordig moet je van de smalle, skinny broekspijpen hebben. Op sterk aandringen van het vrouwtje toch maar eens gekocht. Blijven dan hangen op je bovenbenen en dan loop je met te veel te korte pijpen. Moet je de pijpen op je bovenbenen naar beneden sjorren. Wat een gedoe, waarom moet ik aan deze verschrikkelijke mode meedoen ?
Natuurlijk zijn in mijn kleerkast de rokjes favoriet. Er ligt een hele stapel. Toch merk ik dat je meestal een voorkeur hebt en er eigenlijk maar een of twee dagelijks draagt. En hoe, afijn jullie weten mijn credo: niets gaat boven...........
De laatste weken merk ik, dat er ook bij mij ook stiekem een knelpunt opduikt: ik krijg zoetjesaan een buikje. Een rokje wat sluit met een drukknoop springt opeens spontaan los. Paniek. Wat moet ik doen ?
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door RokkenRob »

wimjansma schreef: 08 aug 2017 00:07 De laatste weken merk ik, dat er ook bij mij ook stiekem een knelpunt opduikt: ik krijg zoetjesaan een buikje. Een rokje wat sluit met een drukknoop springt opeens spontaan los. Paniek. Wat moet ik doen ?
Is minder snaaien en meer bewegen een optie¿¿¿ ;)

Daarnaast bestaat mijn garderobe maar uit 4 rokken, 4 shorts en 3 lange broeken, met een paar t en polo shirts en 7 overhemden.
Afgelopen tijd het internet wat afgestruind voor wat aanbiedingen van merk panty's, heb wat gevonden en de winter voorraad Falke pure matt 50 is weer op peil.
Nu dit vrouwelijke weer nog weg en de koudere temperaturen daarvoor in de plaats. :geek:


Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door wimjansma »

RokkenRob schreef: 08 aug 2017 10:33 Nu dit vrouwelijke weer nog weg en de koudere temperaturen daarvoor in de plaats. :geek:
Rob
Wat heb ik nou aan mijn Nijmeegse klomp hangen, Rob. Vind jij dit warme zomerweer niet heerlijk ?
Bovendien noem je het wonderwel vrouwelijk weer. Vertel ?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door beachlion »

Ik ken wel de kreet "oudewijvenzomer" maar dat gaat over een aangename nazomer. Dat wordt hier indian summer genoemd.
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door RokkenRob »

Wim,

Klopt, ik heb het niet zo op met warm weer, tot 18-20 graden is voor mij warm zat.
Hoe warmer het wordt, hoe slechter ik het krijg.
Geef mij maar wat koelere temperaturen, kan ik ook lekker genieten van de panty. ;)

Vrouwelijk is een nette omschrijving voor kut, in dit geval het weer. :oops:
Nu kan kut ook een afkorting (dan hadden er puntjes tussen gemoeten) zijn van: Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Plaats reactie