zwangerschapsbanden

Algemene ervaringen met het rok dragen
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

zwangerschapsbanden

Bericht door Ben »

Net gezien bij de mode politie, zwangerschapsbanden die gebruikt worden als rokje. Ik vond het niet eens zo een gek idee, iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: zwangerschapsbanden

Bericht door WesleyN »

Ik heb er wel eens aan gedacht, toen ik die van mijn vrouw zag. Zij lijken mij zeer geschikt. Maar nooit geprobeerd. Want ik wil haar kleding niet dragen. En dat zeker niet. Lijkt me te gevoelig voor haar.

Wij lenen weleens wat van elkaar. Ik heb wel eens een shirt of kousen van haar gedragen. Was een keer met een bedrijfsweekend had ik niet genoeg sokken bij me. Dus was mijn vrouw weer geïrriteerd. Pak dan maar kousen van mij. Heb ik direct gedaan. Ik had toch All Stars aan. Dus niemand zag dat.

En die modepolitie en hotter than my daughter vreselijke programma's, waar ik stiekem toch wel eens naar kijk. Maar ik houd er niet van dat mensen bepalen wat je wel en wat je niet moet dragen. Dat maakt mij een beetje depri.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: zwangerschapsbanden

Bericht door Ben »

Zwangerschapsbanden is er hier niet meer van gekomen. Mijn eerste drie rokjes komen ondertussen bij de HEMA vandaan. Een zwarte, blauwe en gele (zie avatar) Ik ben begonnen met maat S, want bij mij zit het hem meer in de lengte dan ik de breedte en ze zitten nog als gegoten ook. Ik bespeur trouwens wel de nodige gelijkenissen wat betreft de reactie van jouw vrouw en die van mij.

Nu zal ik het nooit in mijn hoofd halen om ook maar iets van mij vrouw aan te trekken. Volgens mij hebben vrouwen ook een fotografische geheugen waar en op welke manier er iets in haar kast hangt. Als het onverhoopt toch niet anders kan, denk ik dat ik er eerst een foto van zal maken, zodat ik het op dezelfde manier terughangen.

Dat van die banden houd ik wel in mijn achterhoofd, mocht ik in de toekomst een keer iets voorbij komen, dan ga ik het zeker uitproberen.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: zwangerschapsbanden

Bericht door WesleyN »

Wat een fotografisch geheugen betreft, schort het bij haar nogal. Ze is nogal wat chaotisch. En waar en hoe iets ligt. Het zal haar een zorg zijn. Ze weet het vaak niet eens. En als zij iets wil hebben, dan vraagt ze aan mij te gaan zoeken. En dan vraag ik het haar waar het ligt. Daar en daar. Nou mooi dat het 9 van 10 keer daar niet ligt.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: zwangerschapsbanden

Bericht door Ben »

Hahaha, nou binnen onze relatie is dat niet zo. Ik ben vaak dingen kwijt, komt ook omdat het me misschien te weinig interesseert. De kleding in onze kledingkast is netjes gegroepeerd. Ieder zijn kwaliteiten.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: zwangerschapsbanden

Bericht door wimjansma »

Mijn vrouw en ik hebben drie kinderen. Desalniettemin (wat een woord, zeg) heb ik nog nooit van zwangerschapsbanden gehoord. Wat zijn dat ?
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: zwangerschapsbanden

Bericht door WesleyN »

Dat is zo'n band die de "moderne" vrouw draagt, wanneer zij in verwachting is. Zij draagt zo'n band om haar middel. Een geloof dat wij met een generatiekloof te maken hebben?! ;)

Eh... eigenlijk heb ik ze de laatste tijd niet meer gezien. Zijn ze weer uit?
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: zwangerschapsbanden

Bericht door Ben »

Ik weet niet meer waar ik ze gezien heb, maar een maand of drie geleden heb ik er nog gezien, met van die "leuke" poezenpootjes. :)

Je hebt ze trouwens in allerlei ontwerpen. Een zwangerschapsband is een stuk stof, model kokerrok, die een zwangere dame om haar middel draagt om hiermee haar dikke buik te benadrukken. Als je geen dikke buik hebt, kun je ze ook als rokje dragen. Her is rebare stof dus past altijd.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: zwangerschapsbanden

Bericht door wimjansma »

Goh, Ben, ondanks mijn drie dochters, weer wat geleerd. Je bent nooit te oud om bij te leren. Ik had nog nooit van zwangersschapsbanden gehoord. Windows Word kent het woord ook niet. Ik heb het ter sprake gebracht tijdens het kerstdiner met onze kinderen. Maar die wisten ook van niks. Komt misschien omdat wij hier in Nijmegen in een klein provinciestadje wonen ?
Maar... als het maar kort is, ...dat is mijn ding. Kijk maar eens op mijn fotogalerie.
En niet te vergeten, een goed 2014 gewenst !
Ben
Berichten: 284
Lid geworden op: 29 jan 2013 22:06

Re: zwangerschapsbanden

Bericht door Ben »

Google maar eens. Onder de naam buikbanden kun je ze ook vinden. Misschien dat ik niet goed kijk, maar foto's van jou heb ik niet gevonden.
Plaats reactie