Verse aanschaf

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Verse aanschaf

Bericht door beachlion »

Om m'n rokkenbezit te verdubbelen (van 1 naar 2) heb ik via het Internet een rok besteld. Omdat naar mijn mening de uitstraling mannelijk moet zijn heb ik een camo-rok besteld. Ter complementering van het geheel ook een camo T-shirt. Omdat m'n vrouw van niets weet en ik dat voorlopig ook zo wil houden heb ik ter camouflage ook een camo short besteld. Ondanks de vreemde maattabellen en omrekeningen paste de rok wonderwel. Afgelopen zaterdag ben ik naar m'n wildreservaat gegaan voor een eerste veldtest. Het liep lekker en door de wijdere uitvoering dan de zelfbouw mini ging het wandelen en klauteren een stuk beter. Het leek of er door het grotere onderrokse volume meer circulatie was maar dat kan verbeelding zijn. Als het niet zo vroeg donker was geworden had ik ook nog een stukje gefietst in rok voordat ik weer in short huiswaarts keerde. Ik kwam twee crossers tegen waarvan één vriendelijk groette en de ander mopperde omdat hij over de keien glibberde en een voet aan de grond moest zetten. Verdere reactie was niet te bespeuren mede omdat het ongelijke pad de meeste concentratie vergde.
P9081552q.jpg
De omgevallen boom is nog een overblijfsel van superstorm Sandy, eind oktober 2012. De vorm van de foto is een beetje vreemd omdat ik m'n statief niet redelijk horizontaal kon plaatsen.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Verse aanschaf

Bericht door WesleyN »

Je kan bij die rok ook een zwart shirt bij aantrekken. Zie het combi-discussie. Je combineert vaak een effen shirt met een rok met design of een effen rok met een effen of design shirt.

PS: Maar dit ziet er ook prima uit hoor.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Verse aanschaf

Bericht door beachlion »

Ik was eerst even bang dat ik minder zou opvallen door de kleding maar dat viel door m'n rode rugzak wel mee. ;)
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Verse aanschaf

Bericht door beachlion »

Ik wil het rokdragen nog steeds voor m'n vrouw verbergen en daarbij is het Amerikaanse winkeliersgilde me erg behulpzaam. Bij Kmart, een soort van HEMA-achtige zaak maar dan wel een paar maten groter, kan je online van alles bestellen. Ook zaken die niet in de winkels liggen maar wel op hun website kan je bestellen en dan in een winkel afhalen. Opsturen zou de pret natuurlijk bederven. En ik haal het dus niet af bij onze reguliere vestiging maar aan het andere eind van Allentown.
Recentelijk heb ik een zgn. skater skirt besteld en afgehaald. Voor $8 kan je geen miskoop hebben. Dus afgelopen vrijdag op de fiets m'n bestelling opgehaald.
Het materiaal is erg elastisch en omdat ik met de maatvoering geen probleem wilde hebben bestelde ik een iets grotere maat dan misschien strikt noodzakelijk. Daardoor zit het naar m'n gevoel iets aan de ruime kant. Ik zal er wel iets aan modificeren om het beter naar m'n zin te krijgen.
P6041822q.jpg
Dit ging zo goed dat ik er nog maar drie heb bijbesteld.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Verse aanschaf

Bericht door Jos »

leuke rok; ik heb ook iets dergelijks in het blauw.
Alleen op de fiets oppassen, dat hij niet opwaait :o
een fervent rokdrager
Plaats reactie