Uitverkoop

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Uitverkoop

Bericht door wimjansma »

De uitverkoop is het beste moment om je slag te slaan bij de inkoop van rokjes. Dit jaar was het bij Takko raak: de helft van de helft, dus mijn vrouw en ik twee rokjes uitgezocht voor 3 euro per stuk: een cyclamen-kleur en een kobaltblauwe. Daarna nog eens bij dezelfde Takko een kort donkerblauw plooirokje, zoals de meisjesuniformen in Japan: voor 1 euro 50: helemaal te gek.
Een liefhebberij (rokjes dragen) hoeft dus echt niet duur te kosten. Bij Meeuwsen-mode hadden ze nog van die gifgroene en helgele rokjes. Ook maar 2 euro per stuk. Doen dus.
Je wordt er wel een beetje hebberig van, al dat moois. Mijn vrouw vindt dat overigens prima, want een volgende keer weet zij, dat zij weer haar slag bij deze winkels kan slaan !
Heeft iemand anders ook deze ervaring ?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Uitverkoop

Bericht door Jos »

hallo Wimjansma,

ik heb ook een Takko bij mij in het winkelcentrum en weet, dat zij enorm veel leuke en goedkope kleding hebben, nadeel is, dat deze mode alleen geschikt is voor de kleinere maatjes, zoals jij die zelf ook hebt. Mij dochter haalt hier ook geregeld haar kleding, ook buiten de uitverkoop.
Ik kijk ook af en toe bij de Hema, die hebben ook hele goedkope aanbiedingen, maar ook hier geldt weer: alleen voor de kleinere maatjes. Moet ik misschien toch maar eens proberen af te vallen :?
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Uitverkoop

Bericht door wimjansma »

Jos schreef: Moet ik misschien toch maar eens proberen af te vallen :?
Niet doen, beste Jos. Afvallen werkt niet. Ik eet nogal stevig, met s' avonds nog een broodje of een snackje en kom niettemin geen grammetje aan. Ik ben 1.75 groot maar weeg maar 62 kilootjes. Dat is echter geen verdienste van mij, maar het overkomt mij. Het zit kennelijk gewoon in de genen. Ik heb daardoor maatje 38. En dan slaag je in winkels erg goed.
Ik zeg beslist dat je niet moet afvallen. Wees blij met jouw lijf. Het is immers JOUW lijf. Wees daar trots op. Afvallen is een vorm van zelfkastijding. En waarvoor ? Niet doen dus.

Hartelijke groetjes van
Wim
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Uitverkoop

Bericht door musa »

Ik heb terug een rok besteld bij tweedehands.be een tweedehands site waar je mooie koopjes kan doen,ik kan maat 42-44 aan dus het valt
nog reuze mee wat mijn gewicht betreft,ik doe nu terug aan sport en zie de kilo's verminderen want voor 44 heb ik terug een riem nodig.
Maar ik ga geen konijnevoer eten,een lekere biefstuk friet met paddestoelen in de roomsaus gaat nog lekker binnen ,maar de afteraftjes laat ik
wel aan mijn voorbijgaan en ik let ook op mijn suikerinmane want ik heb een waarschuwing gehad van mijn dokter vanwege mijn suikerspiegel
in mijn bloed (mei) ,nu volg ik 5 maanden een suikerarm dieet en ik voel me al tien keer beter zowel mentaal als fysiek.
Een mannenbuikje dat gaat het moeilijks weg omdat ik ook al 47 ben maar we gaan niet opgeven :) .
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Uitverkoop

Bericht door jan »

Beginnen met alle jam, confiture en chocolade broodbeleg weggooien, Musa, dat scheelt gelijk al een hele hoop.
Jos mag alle kaas en worst weggooien dat scheelt een hoop vet.
Ik ben in een jaar of 12 30 kilo kwijtgeraakt door dit soort maatregelen.
Mocht iemand willen weten hoe zal ik wel een verhaaltje breien in Off Topic.
Sterk afvallen heeft ook nadelen: de 3 kilts die ik destijds voor mezelf op maat had vervaardigd kon ik weggooien.
Jan.
Laatst gewijzigd door jan op 11 okt 2013 11:20, 2 keer totaal gewijzigd.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Uitverkoop

Bericht door musa »

jan schreef:Zie afvaltips in Off Topic
Jan (30 kilo lichter)
kan je me linken,ik zie het niet direct terug

thx :)
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Uitverkoop

Bericht door jan »

Ik heb het toch maar niet geplaatst Musa, het zag er te betweterig uit.
Mijn vorige post heb ik aangepast.
Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Uitverkoop

Bericht door musa »

Ik ga voor zo" wenig "mogelijk zetmeel producten en koolhydraten (brood-pattaten- en deegwaren zoals rijst en pasta's)
Helemaal uitsluiten doe ik ze niet maar toch,s'middags op mijn werk heb ik soep en salad-bar en in de weekends eet ik normaal maar met mate.
Suiker probeer ik fel te verminderen en melk.
Ik hoef geen dieet waar men binnen de maand kilos gaat afvallen maar ik doe dit geleidelijk ,zoals ik reeds gezegd heb voel ik me minder opgeblazen
dan pakweg twee maanden geleden en heb meer energie in deze donkere dagen.

Ik ga niet met mezelf te koop lopen 8-) maar ik heb verleden zondag toch voor mezelf een mooie prestatie neergezet al was ik 147ste op 150
afstand 11,5 km
147 ......Louwrens 59 Oostende catorogie H3 tijd 01:09:11 geboortejaar 1966 snelheid 9,97km/h
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Uitverkoop

Bericht door musa »

Heb mijn dieet gevolgd

In de week

Appelazijn s'morgens en s'avond een lepel (met water)
zo weinig mogelijk tussendoortjes
Veel fruit (appels voornamelijk)
Zo weinig mogelijk brood pasta en aardappelen,melk en suikers

In de weekend

Zo goed mogelijk eten,normale pot-eten ,maar je gaat zien dat
je niet zoveel honger meer heb.

Resultaat ik ben 7 kg kwijt en ik heb een BMI van 25.7

Maandag zal mijn bloed getest worden op suiker en Cholesterol uitslag voor vrijdag
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Uitverkoop

Bericht door WesleyN »

wimjansma schreef:Ik ben 1.75 groot maar weeg maar 62 kilootjes. Dat is echter geen verdienste van mij, maar het overkomt mij. Het zit kennelijk gewoon in de genen. Ik heb daardoor maatje 38. En dan slaag je in winkels erg goed.
Ik ben zeker 10 kg zwaarder, maar voor de rest ben ik ook 1,75 meter en ik pas ook maat 38. Toch heb ik wel mijn hele leven aan moeten werken. Bijna niet snoepen en ik probeer zoveel mogelijk gevarieerd te eten. Gelukkig vind ik bijna alles lekker. Ik kan niet eten wat wil. Gelukkig zegt mijn lichaam op tijd: STOP.

Sorry. Dit heeft weinig met Uitverkoop te maken. En ik ben best wel jaloers dat je samen met je vrouw rokjes kan kopen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie