Tip voor beginnen rok drager

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rokton
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jan 2014 11:39
Locatie: Rotterdam

Tip voor beginnen rok drager

Bericht door Rokton »

Ik begon op mijn 15 de met rok dragen.
In het bos, niemand ziet je.
Buitenshuis droeg ik een legging van 80 din. onder mijn rok.
Tot op heden heeft er niemand iets over mijn rok dragen gezegd.
Ga voorzichtig te werk.
Val niet op.
Draag je rok onopvallend, dat wil zeggen ga niet in een mini rok met bloten benen op straat lopen, dit valt op.
Draag een lange rok in het begin.
Ik loop nu na 45 jaar in een kort rokje door Rotterdam.
En dit is niet zo maar gekomen.
Opgebouwd uit steeds weer een stukje proberen.
Geduld, en lef.
Doe het maar.
Probeer steeds verder te gaan.
En je zult zien, het loont.
Veel plezier met het rok dragen.
Rokton. Rotterdam
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Tip voor beginnen rok drager

Bericht door WesleyN »

Ik denk dat je het beste kleding kan dragen waar je het prettigst in voelt. En als je graag een rok wilt dragen, dan maakt de lengte niet zo uit. Ik heb wel eens lange rokken geprobeerd. Maar daarin voel ik mij niet prettig in. Dus daar zal ik nooit mee over straat gaan lopen. En als je als man in een rok rondloopt, dan val je altijd op. Er zal alleen niet zo snel een opmerking daarover gemaakt worden. Maar mensen zien het heus wel. Het beste is dat je gewoon normaal moet gedragen en niet op een manier van zie mij in een rok rondlopen. Dan gaan mannen zich vreemd en opvallend gedragen. En dat ervaar ik meer als irritant.

Maar toen ik voor het in een rok buiten ging was 's avonds laat stiekem iets in een papierbak gooien of 's avonds op het balkon, in de hoop dat niemand mij ziet. Op rustige momenten. Vervolgens heb ik lange tijd niet in rok in het openbaar verschenen. En nu doe ik het op drukke plekken waar iedereen op je let. Op festivals. En ik vind dan die aandacht eigenlijk wel leuk.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Tip voor beginnen rok drager

Bericht door WesleyN »

Ik heb ook tips om in het openbaar een rok te dragen:

1. Wees niet onzeker;
2. Doe vooral gewoon zoals je altijd doet;
3. Doe vooral niet opvallend. Als je verder probeert op te vallen dan wek je irritaties op;
4. Als mensen je uitlachen, lach dan gewoon met ze mee;
5. Op een locatie waar veel mensen komen, zullen mensen vragen stellen over je kleding. Kan heel leuk zijn. Dan kan je vertellen wat er zo fijn is om een rok te dragen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Tip voor beginnen rok drager

Bericht door wimjansma »

Rokton schreef:Draag je rok onopvallend, dat wil zeggen ga niet in een mini rok met bloten benen op straat lopen, dit valt op.
Rokton. Rotterdam
Beste Rokton.
Alleen op die weinige, heerlijke, zwoele zomerse dagen met en temperatuur van boven de 25 kun je in een minirokje en heerlijke blote benen de straat op. Iedereen is dan bloot. Jouw rokje zien ze niet...... Maar je moet niet langs terrassen gaan flaneren. Dan vraag je om problemen. Maar doe iets, bijvoorbeeld benzine tanken. Wees bezig met jezelf en let niet op anderen. Of maak foto's van jezelf met een statief. Vindt iedereen dan best grappig.
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: Tip voor beginnen rok drager

Bericht door Ricky »

Goeie tips mannen!
Stoere mannen dragen een rok
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Tip voor beginnen rok drager

Bericht door wimjansma »

Pas geleden wezen pinnen in een hyperkort rokje. Het was benauwd-heet en iedereen liep zo bloot mogelijk. En ja hoor, niemand viel het op dat ik een rokje droeg. Ik denk, dat men meer kijkt naar lange blote benen, dan naar het kledingstuk waar die lange blote benen vandaan komen.....
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Tip voor beginnen rok drager

Bericht door Redhawkje »

Tja, na eerst een vrij zenuwachtige wandeling door Leiden ben ik nu volledig om in het rokdragen zodra ik kan. Ik werk in de bouw en daar is rokdragen niet echt handig wegens de verplichting om een lange broek te dragen.

Mijn korte ervaringen tot nu toe zijn louter positief te noemen. Mijn vrouw kijkt er al niet meer van op getuige deze ochtend toen ik dat zwierige rokje aanhad die er toch echt anders uitziet dan de unisex rok en de kilts.

Praat in ieder geval met je partner. Wij hebben er om gelachen, echt waar.
Marica
Plaats reactie