hitte golf

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
Gusto10
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2013 21:05

hitte golf

Bericht door Gusto10 »

De weer guru's zeggen dat het nu erg warm gaat worden in noord Europa. Momenteel zit ik al een aantal dagen in Zuid Europa met temperaturen van 35 graden of meer. Een rok is dan toch het beste als je gekleed dient te zijn, een broek is met die temperaturen eigenlijk een onding, maar ja ik ben nog niet zover dat ik buiten het eigen terrein een rok aan heb.
Laatst kwam er iemand zelfs het terrein op zonder aan te bellen - de net gerepareerde bel zou niet functioneren - en die was danig geschrokken. Wel blijven kijken, geen raad weten met de houding, etc. Ook de volgende dagen nog schuw. Een interessante ervaring, maar niet stimulerend.
john1963
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 jun 2015 17:55

Re: hitte golf

Bericht door john1963 »

Hoi
Je mag toch gerust met een rok aan de deur open maken en kom gewoon er mee de straat op als je de rok aan hebt. je moet gewoon aan jezelf denken en dat moeten anderen maar accepteren dat je een rok aan hebt. Wij als mannen schrikken toch ook niet als de vrouwen een broek of korte broek aan hebben. Dit kledingstuk de rok is door iedereen te dragen. Vroegere droegen de mannen ook al rokken dus dat moet nu ook kunnen.
Met deze temperaturen is het heerlijk om met een mini rok aan te hebben.

Met vriendelijke groeten,

John
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: hitte golf

Bericht door WesleyN »

Ik durf buiten mijn eigen omgeving juist wel een rok te dragen. Het is dat mijn vrouw daar nog heel veel moeite mee hebt. Maar als ik alleen buiten Nederland op pad ben heb ik geen enkele moeite met andermans reacties. (Heeft bij mij ook moeten groeien).
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gusto10
Berichten: 10
Lid geworden op: 28 jul 2013 21:05

Re: hitte golf

Bericht door Gusto10 »

john1963 schreef:Hoi
Je mag toch gerust met een rok aan de deur open maken en kom gewoon er mee de straat op als je de rok aan hebt. je moet gewoon aan jezelf denken en dat moeten anderen maar accepteren dat je een rok aan hebt. Wij als mannen schrikken toch ook niet als de vrouwen een broek of korte broek aan hebben. Dit kledingstuk de rok is door iedereen te dragen. Vroegere droegen de mannen ook al rokken dus dat moet nu ook kunnen.
Met deze temperaturen is het heerlijk om met een mini rok aan te hebben.

Met vriendelijke groeten,

John

Natuurlijk mag dat gerust. Echter de terughoudendheid komt vermoedelijk door de wijze waarop ik tot het dragen van een rok ben gekomen (mijn ex) en de uiteindelijke wijze waarop er mee is omgegaan (scheiding om het dragen van een rok). Het was waarschijnlijk een van de argumenten omdat je voor je eigen geweten en de buren/vrienden als je een scheiding inzet een reden moet hebben.
Het eigen terrein valt dus onder het hoofdstuk "veilig".
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: hitte golf

Bericht door jan »

Een grapje tussendoor:
Een hittegolf is een Volkswagen zonder airco.

Zojuist zag ik op BRT 2 (Canvas) een reportage van Torhout Werchter, een beroemd pop festival.
Op de buhne een jongeman in een wat de presentatrice noemde een "Perzische djebella". Een werkelijk prachtige dracht en ook zeer geschikt tijdens een hittegolf.
Een klein stukje ervan is te zien op:
http://www.humo.be/festivalitis/340797/ ... chter-2015

Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: hitte golf

Bericht door WesleyN »

Dat was toch Oscar and the Wolf? Geweldige band. Net als Tout Va Bien. Er wordt echt straffe muziek gemaakt bij onze "Zuider"-buren.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
René
Berichten: 71
Lid geworden op: 14 nov 2014 14:21

Re: hitte golf

Bericht door René »

Liep u er zo spectaculair bij dan, omdat diegene zich geen houding wist te geven? Mijn ervaring is wel dat mannen uit de knoflook landen in zuid Europa, minder tolerant zijn naar een man in een rok, dan mannen in noord Europa.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: hitte golf

Bericht door WesleyN »

Sorry met Zuiderburen bedoel ik toch echt de Belgen (en met de name de Vlamingen) mee. En ook in Wallonië wordt er goede muziek gemaakt. Zoals Superlux, Girls in Hawaii en BRNS. Leuke bandjes stuk voor stuk. Zoek maar op bij YouTube als je geïnteresseerd bent.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: hitte golf

Bericht door musa »

Ik voel nu een spontane zuiders gevoel in me opkomen :P
Maar inderdaad geografisch gezien ben ik jullie zuiderbuur en jullie onze noorderburen :)
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: hitte golf

Bericht door WesleyN »

En die Zuiderburen kunnen ook van die geweldige complimenten. Sympathieke lui. Na een weekje Dour, krijg je weer heel veel zelfvertrouwen. Want ik ben een man van stijl en ik heb mooie oren. ;)
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie