Maassluis in rok

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Maassluis in rok

Bericht door Roktom »

Ben ik even in Maassluis, en wat zie ik een man in mannenrok.
Had geen tijd om hem aan te spreken, doe ik volgende week wel.
DE man zat voor zijn platenzaak in kilt.
Wiha,
Is dit niet iets om een aparte vermelding van te maken, groepje ik zag een man in rok.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Peter v

Re: Maassluis in rok

Bericht door Peter v »

Dat is een mooie gelegenheid om kontact te maken en mogelijk via die zaak reclame kunnen maken voor de man in rok......
Al is een kilt net zo goed een rok als elk ander, het kan wel een verschil zijn, een man die perse een kilt draagt, met alle verwantschappen, en mannen die rokken, dus alle andere dragen. Voor het publiek is dat ook een verschil, al weet niemand zonder het te vragen wat de beweeg redenen zijn om juist een kilt te dragen.

Bij het behartigen van mannen in rokken dient dat duidelijk gemaakt te worden. Voorkom beeld vorming met het kilt, dat is eigenlijk een heel apart hoofdstuk. Daar verder op te borduren zou verkeerd zijn, ten nadele van mannen in rok zijn. Ik kan me voorstellen dat mannen die juist een kilt dragen het nooit in hun hoofd zouden halen om welk ander soort rok te dragen, wat dus ook blijkt uit ervaringen, door het lezen van vele geplaatste stukken, vooral op skirt cafe daar over. Daarentegen, mannen die rokken dragen zouden ook een kilt "type" of een origineel kilt kunnen dragen, als één van de vele rokken. Even daar over na denken.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Maassluis in rok

Bericht door ecokilt »

Ik denk dat mensen vaak het verschil tussen rok en kilt niet kennen, laat staan dat ze het zien.
Ik weet nog dat ik in Antwerpen met 2 anderen, waarvan één in kilt, ik had een lange zwarte rok - onopvallende kleur 's avonds.
Een (dronken) mevrouw riep plot "hee, een rok" en dat duidelijk naar mijn collega in kilt!
Peter v

Re: Maassluis in rok

Bericht door Peter v »

Och mensen denken eenmaal dat mannen alleen kilts dragen, alles wat op een rok lijkt moet een kilt zijn, ze nemen de moeite niet of zijn te dom om er over na te denken, en wie kan niet zien wat een gewone rok is of een kilt? Dat is toch niet zo moeilijk, maar het interesseert de mensen gewoon niet, Het is trouwens ook helemaal niet belangrijk. En met dat ongeïnteresseerdheid hoeven wij er ook geen punt van te maken.

Als de mensen zo naïef zijn, dan zij het zo. Wie ook maar even de moeite neemt te kijken, zal ook zien dat het een rok is. En anders vragen ze het maar. mensen van iets meer intelligentie dan een debiel kunnen wel zien of vragen. Als ze dat niet doen, weten ze wat ze zien of het interesseert hun niet.

Veel van onze op gelatenheid is gebaseerd op de sterke negatieve reacties van de mensen om ons heen, nou de meeste interesseren het niets. Ze zien het verschil niet eens tussen een kilt en een rok. En dan nog, draagt iedere Schot een kilt omdat hij zo nodig een traditionele klederdracht aan wil? Ik denk het echt niet. Daar denken de mensen vast HELEMAAL niet over. Mannen in een kilt dragen ook gewoon een rok. Behalve diegene, waarschijnlijk een hele kleine groep, die het ook echt strikt volledig correct dragen als originele traditionele costume/klederdracht.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Maassluis in rok

Bericht door Roktom »

Het gekke is dat mijn vrouw een kilt of mannenrok wel mooi vind.
Daar kan ik me wel in vinden.
Dit bewijst dat de heren van de modewereld toch eens wat meer mannenrokken moeten gaan maken tegen een normale prijs.
Zou dat zo zijn, dan hebben we veel meer kans van slagen.
Let wel dit is mijn gedachte.
Als er bij de Wibra een mannenrok hangt en bij H&M C&A, HEMA noem maar op, dan is het plots gewoon.
Een idéé: op elke arbi in Nederland een poster met: mannen in rokken heel gewoon.
Ik denk als er echt heel veel geld in zou steken, door middel van spotjes op tv en op arbi"s je de slag wel kan winnen, dat moet de modewereld wel mee.
Maar waar vind ik die man of vrouw die me een half miljoen wil geven????
Zijn er nog leden onder ons die nog een een half miljoen te vergeven hebben.
Ik kan het op Marktplaats wel eens vragen
Maar goed het wachten is nu of ik de staatsloterij win.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Plaats reactie