De winter is in aantocht

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

De winter is in aantocht

Bericht door beachlion »

Het begint hier merkbaar koeler te worden. Vooral de nachten worden flink koud met temperaturen rond de 5C. Het wordt tijd om de korte en lichte rokken op te bergen en de dikkere en wat langere rokken weer van stal te halen. M'n rok voor vandaag is een denim van een wat zwaardere kwaliteit en net iets boven de knie. Ik denk dat ik wat rokken ga maken die net op de knie vallen zodat ik het rokdraagseizoen wat kan verlengen. Ik zie panties en aanverwanten niet zo zitten dus op een gegeven moment gaat de lange broek toch weer aan.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: De winter is in aantocht

Bericht door WesleyN »

Wat denk je van lange kousen, zoals bij kilts? Ik denk dat dat meer voor jou is.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: De winter is in aantocht

Bericht door beachlion »

Lange kousen zijn het overwegen waard. Zolang er geen sneeuw gevallen is kunnen lange sokken. Jeans geven in de sneeuw, gecombineerd met hoge schoenen, een betere bescherming. Niets is zo verkillend als kletsnatte sokken en daarmee schoenen in de kou.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: De winter is in aantocht

Bericht door WesleyN »

En een blaasontsteking... oeps... ;)
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: De winter is in aantocht

Bericht door RokkenRob »

Je maakt zelf rokken, misschien eens een wat langer model maken, tot ongeveer de enkels???

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: De winter is in aantocht

Bericht door beachlion »

Daar zit nu precies het probleem. Rokken die op of boven de knie zitten geven me een gevoel van vrijheid. Ik kan stappen zetten zonder het gevoel van stof tegen de onderbenen. Stof tegen de bovenbenen is gevoelsmatig minder belemmerend omdat de bewegingen erg beperkt zijn in vergelijking met de onderbenen. De dijen scharnieren op de heupen en hebben een beperkte uitslag. De onderbenen daarentegen scharnieren op de knie maar die knie beweegt ook nog eens. Daardoor schuurt de stof veel intensiever tegen de onderbenen. Ik merk het al bij een rok die 10 cm onder de knie komt. De stof beweegt over de knie op en neer en het stukje onder de knie schuift op en neer en heen en weer. Als de rok nog langer wordt krijg je ook nog het versterkende effect van de lucht die bij het lopen verplaatst wordt. Ook al is het weinig, de lucht drukt de stof ook tegen de benen.

Bij mij gaat het puur om het comfort zodat op een bepaald moment de broek toch comfortabeler wordt dan bijvoorbeeld een langere rok. Ik denk dat het idee met lange kousen voorlopig de beste papieren heeft.
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: De winter is in aantocht

Bericht door RokkenRob »

Het blijft even puzzelen voordat je de juiste en meest geschikt oplossing voor jezelf hebt gevonden. ;)

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: De winter is in aantocht

Bericht door WesleyN »

Voor mij geen lange rok. Gewoon omdat ik een korte rok mooier vind staan. Bij een lange rok krijg ik hetzelfde gevoel bij een lange broek. Ik wil een korte rok dragen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: De winter is in aantocht

Bericht door Yvan »

WesleyN schreef: 06 okt 2017 18:02 Voor mij geen lange rok. Gewoon omdat ik een korte rok mooier vind staan. Bij een lange rok krijg ik hetzelfde gevoel bij een lange broek. Ik wil een korte rok dragen.
Mee eens, bij mij hangt er, buiten mijn kilts, welgeteld één denim rok in mijn kast die tot net onder de knie komt. Volgens Marina moet ik die "nonnenrok" maar dragen als zij niet thuis is. In de winter is het nochtans een warm ding waarmee ik lekker op de bank kan hangen, maar meer dan een gedoogbeleid moet ik niet verwachten. Al de rest van de rokken is kort tot zeer kort. ;)
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: De winter is in aantocht

Bericht door WesleyN »

Haha nonnenrok... Ik denk dat de kortere rokken jou ook beter staan.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie