Het wordt aarzelend warmer

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door beachlion »

Dan heb ik het hier beter voor elkaar. Vandaag 15C dus de dag gestart in een rok. En van de data waarop de lente begint zou ik me niet teveel aantrekken. Het zijn atronomische gegevens en met de klimaatverandering is het spoorboekje van de natuur geheel uit de pas met de werkelijkheid.

Geniet van elke warme dag. Richting weekeind is het hier ook uit met de pret. Een noordooster storm met windstoten tot over de 110 kmh naast een hoop regen worden verwacht. Daarna gaat het wat rustiger worden maar komt ook een lichte nachtvorst terug.
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door RokkenRob »

Hier gaat het een graad of 10 warmer worden, van -10 naar rond de 0 graden. :mrgreen:

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door beachlion »

Vandaag wordt het 16C maar in de namiddag begint het te regenen en dat is de voorbode van een heftige storm met veel regen. Aan de kust worden overstromingen verwacht en ook kunnen enkele rivieren buiten hun oevers treden.
Op het gebied van kustbescherming heeft Amerika nog een hoop te leren. Waar in Nederland (en de meeste andere Europese landen) het strand tenminste tot aan de hoogwaterlijn staatseigendom is ligt dat in Amerika anders. Het strand en de kuststrook kan gemeenteeigendom zijn maar veel is in particuliere handen. En ze kunnen het strand afsluiten zodat niemand er passeren kan of zelfs maar zonnen. En ze weigeren op sommige plaatsen kustversterking omdat dan hun uitzicht op de zee hindert. Dus kan het achterliggende land overstromen. Dus dan houd je je probleem lekker in stand.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door WesleyN »

Hahaha... ik vind je kritische kijk op Amerika leuk om te horen. Er is op deze Aardbol veel mis. Zeker in Amerika zo te horen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door Yvan »

RokkenRob schreef: 24 feb 2018 10:58
Yvan schreef: 24 feb 2018 06:52 Een hele week met maximumtemperaturen rond het vriespunt. Thuis gaat de rok aan, maar de openbaarheid laat ik over aan de "die hards".
Koukleum. ;) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
De hele week gewoon de rok met thermo panty en uiteraard 's middags een klein stukje (12-15km) fietsen. lekker hoor. :P

Rob
:P ;) Min 5°C en een ijzige wind joeg me zelfs terug in de lange broek. :lol:

Mij maakt het niet uit, lange broek, rok, jurk, panty... als je maar kan dragen waar je zin in hebt. ;)
Real men wear skirts
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door mrcsk »

Yvan schreef: 03 mar 2018 12:39
RokkenRob schreef: 24 feb 2018 10:58
Yvan schreef: 24 feb 2018 06:52 Een hele week met maximumtemperaturen rond het vriespunt. Thuis gaat de rok aan, maar de openbaarheid laat ik over aan de "die hards".
Koukleum. ;) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
De hele week gewoon de rok met thermo panty en uiteraard 's middags een klein stukje (12-15km) fietsen. lekker hoor. :P

Rob
:P ;) Min 5°C en een ijzige wind joeg me zelfs terug in de lange broek. :lol:

Mij maakt het niet uit, lange broek, rok, jurk, panty... als je maar kan dragen waar je zin in hebt. ;)
Ja das waar(als je maar kunt lopen waar je zin in hebt ) .Maar nu duurt het toch al lang die winter . zoals hier vele lopen toch liever in rok(je) of jurk .
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door Yvan »

mrcsk schreef: 03 mar 2018 13:35 Ja das waar(als je maar kunt lopen waar je zin in hebt ) .Maar nu duurt het toch al lang die winter . zoals hier vele lopen toch liever in rok(je) of jurk .
Lang? Vorst in april is niet uitzonderlijk. Waarschijnlijk zijn we rotverwend door de hele zachte winter van verleden jaar. ;)
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door WesleyN »

Vorige week nog in rok naar een vriendin geweest. Ze vond het nog mooi ook. Ik krijg van haar altijd zo'n dikke knuffel. Heerlijk gewoon.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door Yvan »

Hoop doet leven, de winterprik lijkt over te zijn. Vandaag moet ik nog even langs de autoafdeling van het lokale shopping center want de auto kijkt maar uit één oog meer. Mooie gelegenheid om het nieuwe rood/blauw geruit, kniehoog, rokje eens uit te proberen. Vanop afstand lijkt het een kilt, maar weegt een pak minder en is gemakkelijker aan te trekken door de elastische band in de taille.
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door beachlion »

De sneeuw is grotendeels verdwenen maar aanstaande woensdag krijgen we nog een 10 cm, hopelijk als afscheid van de winter. In de week er na kan de rok weer tevoorschijn komen. Dan zitten we op de 10C. Die 10C is voor mij het ijkpunt voor een rok buiten of niet. Dan wel met lange sokken. Bij 20C blijven de sokken thuis alsmede het jack maar dan zitten we al een maandje verder.
Plaats reactie