Het wordt aarzelend warmer

Algemene ervaringen met het rok dragen
Stefan1991
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 jun 2012 09:49

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door Stefan1991 »

Hier vlakbij Groningen begint het eindelijk ook weer wat beter weer te worden.
Vandaag in een rokje en maillot gewandeld en daarna bij de AH gestopt om wat boodschappen te kopen op de terugweg.
Laatst gewijzigd door Stefan1991 op 13 mei 2022 15:40, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door beachlion »

Ik kan alleen maar over mijn directe omgeving oordelen, Allentown, PA. Als het weer het toelaat loop ik in een rok rond. Het is meestal een denim of zwarte of donkerblauwe rok met een overhemd plus lange sokken en en jack als het koeler is. Met een lengte van even boven de knie tot 40 cm voel ik me op m'n gemak. Als ik met warm weer naar het strand bij Sandy Hook, NJ ga doe ik wel wat korters aan, zo'n 35 cm en voor op het strand zelfs tot 30 cm.

Ik ben nog niet in rok naar de wat officiëlere bestemmingen gegaan zoals de dokter of de sociale dienst (SSA). Maar met wat warmer weer gaat dat wel gebeuren. Aan de andere kant hou ik wel rekening met anderen. Eén vriendin van m'n vrouw voelt zich ongemakkelijk als ik in rok in het openbaar ben. Als we met haar uitgaan draag ik een broek. Een rok is voor mij geen heilig moeten.

Ik wandel vaak naar een locale shopping mall in rok, zowel overdag als 's avonds. Ik voel me niet onveilig. Maar ik loop met dezelfde houding als in een broek. Ik trek me van het algemene publiek niets aan. Ik doe mijn ding en daarmee uit. In winkels kijken ze bij de eerste keer misschien wat vreemd maar dat gaat vanzelf over. Ik heb het gevoel dat ze zelfs vriendelijker reageren. Zelfs in een mannenbolwerk als Home Depot of Lowe's heb ik geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door beachlion »

Dat aarzelend warmer worden is een aardige understatement. Het sneeuwt en ik heb net zo'n 8 cm gemeten. En het zal nog wel even doorgaan met sneeuwen. Maar gelukkig is het met 1C niet koud en er staat ook nauwelijks wind. Maar vannacht gaat het licht vriezen en kan de gesmolten sneeuw verraderlijk glad worden. En op vrijdag gaat het weer sneeuwen. De lente is nog ver weg al hadden wel wat crocussen in de tuin die door de sneeuw heen kwamen.
P1010111q.jpg
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door beachlion »

Het is nog niet echt lente als ik naar de thermometer kijk. 7C met een straffe bries. Maar de zon komt regelmatig even door. Ik begin de dag wel in rok en dat voelt al een stuk beter aan. Als ik naar buiten ga doe ik wel lange sokken aan en een jack.
Gisteren was ik voor het eerst in m'n omgeving in rok om wat boodschappen te doen. Met een wandelingetje van ruim 5 km langs verschillende adressen voelde dat lekker aan, ook al was het net 9C. Maar het begin is er en als het wat opwarmt kan ik de knielange (50 cm) dikke rok vervangen door wat lichters en korter.
P1010145q.jpg
Een paar dagen terug viel er nog wat sneeuw maar dat lijkt de laatste stuiptrekking van de winmter te zijn. Hier proberen de tulpen door de sneeuw heen te breken.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door wimjansma »

De niet-wintervaste planten staan nog in de garage. Ik ga ze pas buiten in de tuin zetten na de verjaardagen van de IJsheiligen. Dat is dus de tweede week van mei. Puur bijgeloof uit de middeleeuwen natuurlijk, maar het is toch de juiste tijd. Statistisch is het dan bijna afgelopen met nachtvorst.
Binnen loop ik altijd met een rokje. Ik vind het met temperaturen van rond de 10 graden C nog veel te koud om met een rokje buiten te lopen. Mijn rokjes zijn daarvoor te kort en ik wil geen panty's.
Ik verlang echt naar hogere temperaturen. Eén ding is zeke, die komen vast.
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door RokkenRob »

wimjansma schreef: 27 mar 2018 20:28 Binnen loop ik altijd met een rokje. Ik vind het met temperaturen van rond de 10 graden C nog veel te koud om met een rokje buiten te lopen.
Mijn rokjes zijn daarvoor te kort en ik wil geen panty's.
Ik verlang echt naar hogere temperaturen. Eén ding is zeke, die komen vast.
Wij zullen wel geen vrienden worden, want ik vind de temperatuur wel best zo. ;) :mrgreen:
Lekker genieten van de panty's onder de 50-55cm lange rokken. 8-)

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door wimjansma »

RokkenRob schreef: 28 mar 2018 10:53
wimjansma schreef: 27 mar 2018 20:28 Binnen loop ik altijd met een rokje. Ik vind het met temperaturen van rond de 10 graden C nog veel te koud om met een rokje buiten te lopen.
Mijn rokjes zijn daarvoor te kort en ik wil geen panty's.
Ik verlang echt naar hogere temperaturen. Eén ding is zeke, die komen vast.
Wij zullen wel geen vrienden worden, want ik vind de temperatuur wel best zo. ;) :mrgreen:
Lekker genieten van de panty's onder de 50-55cm lange rokken. 8-)

Rob
Maar, mijn beste Rob, een verschil van lengte van een rokje of het al of niet dragen van een panty is toch geen reden om geen vriendje te zijn ?
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door RokkenRob »

Wim,

Gelukkig om te lezen dat je zo over denkt, daar we in een rare tijd leven. ;)
Want als je een andere mening hebt, dan deugd je al gauw niet meer. :oops:
Maar alle gekken op een stokje, men moet ook wat humor op het forum neer kunnen kalken. :mrgreen:

Rob

P.s. Mijn kortste rokken (3 stuks) zijn 40 cm en voor mij ook wel kort genoeg. ;)
En alleen Wim mag deze foto bekijken. :mrgreen:

Afbeelding
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door Jos »

oeps, ik heb de foto ook gezien :D :D :D


ziet er goed uit hoor.
ik zou ze ook wel wat korter willen dragen, maar met mijn postuur (bierbuik) is dat niet aan te raden en mijn dochter vindt het helemaal niets
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: Het wordt aarzelend warmer

Bericht door wimjansma »

RokkenRob schreef: 29 mar 2018 10:09 Wim,

Gelukkig om te lezen dat je zo over denkt, daar we in een rare tijd leven. ;)
Want als je een andere mening hebt, dan deugd je al gauw niet meer. :oops:
Maar alle gekken op een stokje, men moet ook wat humor op het forum neer kunnen kalken. :mrgreen:

Rob

P.s. Mijn kortste rokken (3 stuks) zijn 40 cm en voor mij ook wel kort genoeg. ;)
En alleen Wim mag deze foto bekijken. :mrgreen:

Afbeelding
Ik heb 'm bekeken en je mag best trots zijn op je lijf. Je hebt een mooi tenger figuur. Ik heb dat ook, ik ben daar blij mee, maar niet trots. Want het is geen prestatie van mezelf , maar het is mij komen aanwaaien. Hoeveel ik eet maakt niet uit, ik blijf een tengere man.
Toch, nu ik 75 ben, begint er een klein buikje te komen. Daar raak ik nu niet meer van in paniek. Komt, denk ik, van de lekkere rode wijntjes en lekkere hapjes in de avondlijke uren. Dat is nu eenmaal het lot van oude mensen met een karig pensioentje.
Nieuwtje: mijn vrouw en ik zijn binnenkort 50 jaar getrouwd. Zij vindt het goed dat ik binnenshuis en in de achtertuin in korte rokje loop. Daarom denk ik dat wij daaardoor ook wel de 60-jaren halen.
Plaats reactie