Ik schijn op te vallen

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Ik schijn op te vallen

Bericht door beachlion »

Gedurende de week komt rond 11 uur een vrijwilliger van Meals on Wheels een warme en een koude maaltijd afleveren voor de gehandicapte dochter van m'n vrouw. Omdat ik het snelst ter been ben doe ik meestal open als de vrijwilliger klopt of aanbelt. Deze morgen was ik net even op een andere etage toen er geklopt werd. M'n vrouw deed open en de vrouwelijke bezorger vroeg waar de gate keeper was. Ik heb een vaag vermoeden dat er over mij gepraat wordt onder de bezorgers want ik wordt altijd goed bekeken, van top tot teen. Van een mannelijke bezorger kreeg ik vorige week zelfs een compliment. Die man zei het op het moment dat ik de deur opende wat mij deed vermoeden dat de man wist wat te verwachten.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Ik schijn op te vallen

Bericht door Redhawkje »

beachlion schreef: 23 apr 2020 18:13 Gedurende de week komt rond 11 uur een vrijwilliger van Meals on Wheels een warme en een koude maaltijd afleveren voor de gehandicapte dochter van m'n vrouw. Omdat ik het snelst ter been ben doe ik meestal open als de vrijwilliger klopt of aanbelt. Deze morgen was ik net even op een andere etage toen er geklopt werd. M'n vrouw deed open en de vrouwelijke bezorger vroeg waar de gate keeper was. Ik heb een vaag vermoeden dat er over mij gepraat wordt onder de bezorgers want ik wordt altijd goed bekeken, van top tot teen. Van een mannelijke bezorger kreeg ik vorige week zelfs een compliment. Die man zei het op het moment dat ik de deur opende wat mij deed vermoeden dat de man wist wat te verwachten.
De verbaasde blikken zijn hier wel verdwenen, en the talk of the town ben ik ook niet meer. Van de bezorgers van DHL, PostNL, DPD ook niets bijzonders.

Ben ik dan zo passabel? Ik kleed mij vrouwelijk, doe geen overdadige make up op en praat als ik niet mijn best doe als een bouwvakker. Zo stond ik vanochtend gekleed in een zware denim rok net over de knie, en een dun jasje bij de bakker om de bestelling op te halen. Niemand die extra onderzoekend keek. Tja het nieuwigheidje dat ik was is nu wel voorbij. Business as usual, move along, nothing to see here.
Marica
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Ik schijn op te vallen

Bericht door WesleyN »

Als je bent, zoals je bent. Dan ergeren mensen ook niet zo aan je. Ik merk vaak dat je even bekeken wordt en dan weer doorlopen. Waarom zou je je daar aan moeten storen. Er is niks mis aan je. Je kleedt je anders en doet voor de rest gewoon zoals andere mensen doen. Het zijn vooral mensen die voor een gelegenheid een rok dragen. Die weten zich blijkbaar geen raad met het anders zijn en denken dan ook even zich opvallend te moeten gedragen. Dan ben je een storende factor in de omgeving.

Ik vond het destijds een compliment dat iemand zei: Dat ik "Real" was. Dat zie je direct. Een "Real-one" gedraagt zich normaal.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Ik schijn op te vallen

Bericht door Rik »

Hier zijn de bezorgers van PostNL en Bpost en DHL het ook al gewoon dat ik telkens in rok open doe.
In het begin kwam er soms wel een extra blik naar beneden maar geen commentaar 8-)
Bij de bakker en de plaatselijke supermarkt is men het ook al lang gewoon van me op mijn fiets te zien aankomen in rok.
De voorbije warme dagen was het trouwens heerlijk "luchtig" fietsen in rok van 50 cm lang :D
Geen schurend textiel tussen de benen en volop ventilatie. Heerlijk gevoel !
Zoveel mannen die dit gevoel moeten missen....
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Plaats reactie