Op de fiets

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Op de fiets

Bericht door beachlion »

Ik ontdekte dat Google in de gaten houdt waar ik naartoe ga. Op Google Maps is een rubriek "Your Timeline" waar je bewegingen worden bijgehouden. Als je tenminste je smartphone meeneemt en volgen hebt aangezet bij een bepaalde instelling.
Fietsen.jpg
Dit is m'n laatste fietstocht. Het programma verdomd het om in kilometers te denken. Het is 8 mile, ongeveer 13 kilometer, in 56 minuten. Dat is niet snel omdat het traject vrij heuvelig is. Daar heb je met een auto nauwelijks erg in maar op de fiets merk je het wel degelijk. Ik ga door een flink aantal versnellingen. Ook de paar verkeerslichten op de route zijn natuurlijk van invloed. Ik probeer regelmatig dezelfde route te rijden zodat ik wat inzicht krijg in m'n conditie.
Laatst gewijzigd door beachlion op 25 mei 2020 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Op de fiets

Bericht door Rik »

Bij mij staat de locatie steevast op 'uit", enkel mijn echtgenote hoeft te weten waar ik ben en dat vertel ik haar zo wel. Google heeft daar geen zaken mee, daar kijken ook mogelijke dieven mee om te weten wanneer ik niet thuis ben :o
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Op de fiets

Bericht door Redhawkje »

Lekker gefietst vandaag met 30C in een erg kort broekje om de bovenbenen ook wat kleur te laten krijgen.

Mijn vrouw is stinkjaloers omdat zij totaal geen pigment heeft, en ik al bruin kleur in de schaduw. :mrgreen:
Marica
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Op de fiets

Bericht door beachlion »

Jij bent lekker bezig.

Die jaloezie komt me bekend voor. M'n vrouw is van Italiaanse afkomst en ik ben een Nederlander uit een koeler klimaat. M'n vrouw heeft moeite om in de zon te kleuren terwijl ik na een paar dagen zon flink gekleurd ben. Het contrast wordt alleen al groter als we de onderarmen tegen elkaar leggen.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Op de fiets

Bericht door Redhawkje »

Vandaag niet gefietst, het was domweg te warm/klef er voor. Zondag ga ik wel naar een vriend die in Leiden woont, dus 13 km heen en 13 km terug. Weer in dat erg korte broekje, een erg kort rokje is dan niet erg praktisch te noemen. :mrgreen:
Marica
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: Op de fiets

Bericht door MaricaV »

Goed, we zijn in de lente, of was het herfst of zelfs winter van het voorjaar in 2021 belandt.

Wat een kou, en eigenlijk helemaal geen rokjes weer, laat staan op de fiets. Maar als ik fiets is het meestal in zo'n denim van Skirtcraft. Dat blijft een favoriet onder de rokjes. Komend weekend komt de temperatuur hopelijk boven de 20 graden uit, en dan lekker met blote benen op de fiets. Sterker nog, ik ga het mooie weer gewoon afdwingen. Ik trek geen legging meer aan voorlopig. Blote benen it is.
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: Op de fiets

Bericht door jaguar »

Ik ben niet echt een regelmatige fietser maar ik zou het wel meer moeten doen natuurlijk.
Ik ben al enkele keren met een rok gaan fietsen maar evident is dat niet hé. :roll:

Heel moeilijk om inkijk te vermijden. Ik ben de hele tijd mijn rok naar beneden aan het trekken. Hahaha !
En tweede probleem : Als ik een string draag voelt het wel beetje vreemd om de blote poep op het zadel te voelen. :lol:

Niet dat ik zo preuts ben hoor maar hoe doen vrouwen dat ? Kan hen dat niet schelen ?
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: Op de fiets

Bericht door MaricaV »

marpie schreef: 05 mei 2021 21:09 Ik ben niet echt een regelmatige fietser maar ik zou het wel meer moeten doen natuurlijk.
Ik ben al enkele keren met een rok gaan fietsen maar evident is dat niet hé. :roll:

Heel moeilijk om inkijk te vermijden. Ik ben de hele tijd mijn rok naar beneden aan het trekken. Hahaha !
En tweede probleem : Als ik een string draag voelt het wel beetje vreemd om de blote poep op het zadel te voelen. :lol:

Niet dat ik zo preuts ben hoor maar hoe doen vrouwen dat ? Kan hen dat niet schelen ?
Wat ik heb gezien is dat ze het niet kan schelen. Ik zou zelf ook niet weten hoe ik het kan voorkomen. Ja, lange broek dragen, maar daar hebben we het niet over. Langere rok, geen string dragen, of gewoon schijt hebben aan wat anderen zien/denken.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Op de fiets

Bericht door Rik »

Om te fietsen draag ik doorgaans rokjes van zo'n 45cm lengte in stretch denim. Dat sluit goed aan tegen de buitenkant van mijn bovenbenen en ik heb nog nooit gehad dat mijn rokjes opwaaien. Ik hoef me dus niet druk te maken over inkijk, al zou er wellicht toch niets te zien zijn daar ik het vaakst zwarte slips aanheb. Ik heb ook enkele zwarte katoenen dames biker broekjes met korte pijpjes. Die draag ik ook tijdens wandelingen bij warm weer omdat die beletten dat de binnenkant van mijn billen tegen elkaar kleven en irriteren. Ik kocht die bij Bristol https://bristolshop.be/be_nl/10248709-0 ... als?c=2864
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: Op de fiets

Bericht door MaricaV »

Verdorie, is het eindelijk warmer aan het worden, zeikt het weer van de regen. Kwalitatief Uitermate Teleurstellend weer vandaag en morgen.

Ja ik loop al met blote benen onder mijn rokje, gewoon om het af te dwingen dat mooie weer.
Plaats reactie