Een zwart broekje onder je rokje?

Algemene ervaringen met het rok dragen
Bruno
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 sep 2017 19:58

Een zwart broekje onder je rokje?

Bericht door Bruno »

Zwart broekje? Een discussie.
Een zwart broekje onder een rokje? Dat kan wel en kan zin hebben, maar voor mij is dat ingewikkelder. Mijn principe is dat je onder een zwart rokje een wit broekje draagt of onder een wit rokje een zwart broekje, dus juist wèl zoveel mogelijk contrast. Een rokje heeft een aantal bezwaren, het is niet echt warm, het kan opwaaien en je moet oppassen met je bewegingen, niet te ver voorover bukken enz. Máár: ik vind al die bezwaren juist zo leuk! En als je dan toch een foutje maakt moet dat meteen in ieders oog lopen, daarom ook dat contrast. Dat maakt ook dat je zelf voortdurend bewust bent dat je een rokje draagt, heel goed, want het is heel jammer als je dat vergeet.
Elke man heeft al lang genoeg een broek gedragen, dus elke minuut dat hij eindelijk een rok kan dragen is uiterst belangrijk, vooral natuurlijk als hij dat leuk en prettig vindt. En dan moet hij er zich steeds van zijn rokje bewust zijn. Je moet niks, maar dát moeten is wel erg leuk voor hem.
Ik was eind maart 20 korte tijd in een ziekenhuis, de eerste nacht buiten bewustzijn. Mijn verzorgers wilden mij verkleden, maar konden geen broek vinden. Dus werd mijn vrouw gebeld met de mededeling, dat zij geen broek konden vinden. Dat klopt, zei mijn vrouw, hij draagt nooit een broek! En zij heeft vervolgens 2 van mijn rokjes gebracht. Met als gevolg dat enkele verpleegsters mij vroegen: Meneer, zijn die rokjes van U?
Jawel, zei ik, die draag ik vaak. Weet je dat een man dat eigenlijk niet mag?
Prompt kreeg ik helder en duidelijk antwoord: Dát is onzin, als een man dat leuk vind, moet hij dat altijd doen! Ik was behoorlijk verbluft, maar blij met dat antwoord. Dus droeg in dat ziekenhuis voortdurend een rokje, overigens zonder enig commentaar. En nu overal ook.
Om bepaalde redenen had ik in dat ziekenhuis om een cursus traplopen gevraagd, die ik ook kreeg, een dag later. Er ging een dame met mij mee, om de weg te wijzen en om te zien hoe ik dat zou doen. Maar zij liep achter mij aan om mij op te vangen als ik zou struikelen en omdat ik een kort rokje droeg had zij een onverwacht vergezicht, waarvan ik mij goed bewust was, maar waaraan ik niets kon doen – en dat was ik ook niet van plan. Hoe dan?
Vrouwen, die een rok dragen, maken die dingen ook steeds mee. Ik weet dat omdat ik altijd op die dingen let en omdat ik oud genoeg ben om veel gezien en begrepen te hebben. Als ik op de tv naar een dicussieprogramma kijk zie ik ook veel van die dingen. Het valt mij al jaren op, dat als een vrouw een nauwe rok draagt zij graag met haar benen over elkaar zit. Ze kan wel haar knieen tegen elkaar houden, maar als zij daar niet goed op let, open zich bij haar ook een onverwacht vergezicht. Een goed opgevoede man ziet dat wel maar vermijdt er opvallend naar te kijken. (Ik kan het ook zien als een vrouw nooit een rok draagt en het plotseling wel doet.)
Maar als je met je knieen over elkaar zit, kruipt je rok langzaam omhoog en daar moet je op een gegeven moment iets aan doen, door bijv even op te staan. Maar tig vrouwen laten dat rustig gebeuren en doen er niets aan. Dat is mij al zó vaak opgevallen, dat ik denk, dat die dames dat juist leuk vinden, net als ik. Er is ook niets aan de hand, ’t is alleen maar leuk.
Vroeger, in de oude oertijd, droegen meisjes en vrouwen minirokjes, ook op de fiets. En heel vaak woeien die rokjes op en kon je soms haar broekje zien en dat lieten zij ook rustig gebeuren. Een enkele keer vroeg ik daar voorzichtig naar, met als antwoord: Ja, het is in de mode en ik kan wel bezig blijven mijn rokje vast te houden, laat maar waaien! Die dames vonden het duidelijk leuk. Officieel hebben vrouwen geen erotische gevoelens, maar niet heus.
Dan nog iets. Als je graag een rokje wil hebben moet je eens in China kijken, ik bedoel Aliexpress en naar bijv minirokken vragen (die website verstaat alle talen) en je zult verbaasd zijn, leuk en beslist niet duur. Als je een slanke vent bent val je met je neus in de boter. Ik kan het aanbevelen, het gaat heel goed, je kan gewoon met ideal betalen en de spullen komen altijd aan. Het duurt wel enkele weken. Let wel op de goede maat.
Wij waren eens in China en zagen dat alle meisje korte plooirokjes dragen, heel kort en lange kousen. Nu leeft de Chinese overheid op gespannen voet met erotiek, dus zou je denken dat zij korte rokjes verbieden, maar nee, helemaal niet. Ze vinden het wel fijn als die meisjes er lange wollen zwarte kousen bij dragen, overknees zogezegd. Die zij hier ook wel te koop, maar die zijn voor de Chinezen te kort en daarom hebben zij dij-hoge overknees ingevoerd, die je dijen wel voor 99% bedekken, maar verder absoluut niets. De rotzakken. Want zo hebben de meisjes wel een probleem, want hun rokjes zijn daarvoor te kort en die kousen eigenlijk ook (daarom bij ons die panties, die de dood voor de erotiek zijn). Maar ze dragen om het goed te maken wel een zwart broekje onder een zwart rokje, maar het probleem blijft, dat een stukje blote dij vaak zichtbaar is. En zo lopen ze er vrijwel allemaal bij, heel erg lief. Wij waren in China plotseling in soort schoolfeest verzeild geraakt, waar werkelijk duizenden kortgerokte meisjes uit honderden autobussen stapten, die verondersteld werden een tempel op een heuvel te bezoeken met lange trappen rondom, waar die meisjes allemaal zeer bedenkelijk naar stond te kijken, met hun handjes achter de zoom van hun rokjes…… Weer: die rotzakken.
Bij ons was een jonge knul, die meer dan 2 meter lang was en die Chinese meisjes zijn allemaal ca 1,5 tot 1,6 meter, dus die wilden allemaal met hem op de foto! Maar na 1 foto was hij er nog niet vanaf, er waren er nog duizenden!
Zo heb ik van alles beleefd. Ik stop er nu mee, laat het weten als iemand meer wil weten.
Mijn groeten, Bruno.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Een zwart broekje onder je rokje?

Bericht door Redhawkje »

Als ik een rokje draag, dan zit daar altijd een zwart slipje onder. Erg korte rokjes heb ik niet, ze zijn knielengte of langer. Mijn benen over elkaar heb ik nooit gekund, en mijn huisarts raad het ook af, ik heb al last van mijn linkerheup.

Op 1 bil zitten maakt het makkelijker om je knieen bij elkaar te houden. Of een wijde rok dragen, dan kun je de stof tussen je benen proppen, of de extra stof onder je benen doen zodat je geen moeite meer hoeft te doen om je benen bij elkaar te houden.

Traplopen met een kort rokje doe ik altijd iets zijwaarts zodat er geen direct zicht is.
Marica
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Een zwart broekje onder je rokje?

Bericht door mrcsk »

Hallo:
Bij de meisjes van de jeugdbewengig zie je ook veel dat er een lycrabroekje onder dragen . per ongeluk al eens gezien bv op springkastelen .Ik heb een vrijetijd rokje en daar zit er ook een shortje onder , dat zie je bijna niet is van de zelfde kleur als de rokje.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Bruno
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 sep 2017 19:58

Re: Een zwart broekje onder je rokje?

Bericht door Bruno »

Ja, dit zijn natuurlijk zeer persoolijke zaken. Maar deze website is bedoeld voor mannen die ook graag een rok of rokje willen dragen en dat in vrijheid willen kunnen doen. En dat gewoonlijk in hun leven nog nooit gedaan hebben en er beslist nog aan moeten wennen, zeker na die jarenlange dwang alleen een broek te dragen en daardoor bang zijn voor ongewenste commentaren. Ik weet daar alles van. Tot mijn verbazing is het de laatste jaren wel gemakkelijker geworden en vertoon ik mij vrijwel overal in een rokje. Commentaar krijg ik vrijwel niet, soms een beleefde vraag, die ik dan wel leuk vind. Mijn antwoord is dan gewoonlijk dat ik een broek iets verschrikkelijks vind en een rok véél leuker. Zeker die wangedrochten die mannen tegenwoordig moet dragen.
Ik wil dan ook bepaald niets er onder dragen als een klein broekje en eventueel een onderrokje, wat toch wel warmer kan zijn. Ik wil dat mijn rokje vrij rondom mijn blote dijen hangt en de wind vrij spel heeft. Ik zei, al dat een rok bezwaren heeft, maar die vind ik juist zo leuk!
Als ik dan hoor dat ik mijn rok tussen mijn benen moet proppen, word ik kwaad en denk ik, ó, dan zal ik maar die klerebroek terug pakken, die zit altijd opgepropt tussen mijn benen en klemt en trekt enz enz. Nee! Nooit meer! Als ik zit wil ik dat mijn rokje keurig geplooid over mijn benen ligt. Dat bereik je met een broek natuurlijk nooit. Die prachtige lijnen van een rokje over je benen vind ik geweldig en die zijn het best zichtbaar als je met je benen tegen of over elkaar zit, wat miljoenen vrouwen dagelijks doen, die weten dat ook allemaal.
Dan: Ik weet, dat vrouwen soms hun broekje onder hun rokje uitlaten als zij ergens heen gaan, naar een restaurant of wat dan ook. Dat levert een bepaalde spanning op zij opwindend vinden, terwijl zij verondersteld worden geen erotische gevoelens te hebben, wat natuurlijk onzin is. In de minirokken periode zaten bepaalde figuren bijv in Amsterdam daarop te letten. Je hebt daar bij veel oudere winkels van die ijzeren roosters in de straat net voor een etalage waar vrouwen soms bleven stilstaan. Door die dan geopende roosters werden in de oude tijden de kolen voor de verwarming naar binnen gestort. En die knullen vanuit de kolenkelders maar recht omhoog kijken! Ja, ja. Ik weet dat omdat een van die rotzakken mij dat ooit vertelde. Het is nu de eerste keer dat ik dat vertel. Ik neem aan dat die dames dat niet geweten hebben. Zo heeft elk, man of vrouw, zijn/haar eigen pretjes.
Bij sommige enquetes op dit gebied komt vaak naar voren dat een man desgevraagd vrijwel altijd beweert dat hij natuurlijk nooit een rok zal dragen - hij kan als man dat nooit toegeven, hoewel hij misschien wel liegt. Het is mij al meerdere malen overkomen dat een man mij influistert, dat hij dat ook wel zou willen, maar dat hij dat niet durft. Ja, ja!
Ik laat het hier nu weer bij. Altijd tot discussie bereid! Mijn groeten, Bruno.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Een zwart broekje onder je rokje?

Bericht door WesleyN »

Ik draag gewoon een onderbroek onder mijn rokje. En het hoeft voor mij niet erotisch te zijn. Ik heb pasgeleden de kortste rokjes weggedaan, omdat ik ze toch niet draag. Mensen hoeven niet alles van me te zien. Het komt wel eens voor dat vrouwen onder mijn rok kijken. Vaak met de veronderstelling dat ik geen ondergoed draag. Ik wil gewoon een rok dragen als een deel van mijn kleding. Wat anderen ervan denken doet er niet toe. Ik vind dat kleding mooi moet zijn. Daar bedoel ik mee. De kleding die ik moet mooi zijn.
Ondergoed doe ik minder moeilijk over, omdat je die over het algemeen niet ziet. Maar een bokser vind ik dus weer helemaal niks. En een string geeft een verkeerde indruk die ik wil maken. Al zal ik eerder een string dragen dan een bokser. Dus het is gewoon een minislip die ik draag. Dat is tenminste weer comfortabel en toch ook mooi genoeg. Ik heb ze in alle kleuren. Maar als ik met blote benen loop, dan zijn het zeker niet de uitbundige kleuren.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Bruno
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 sep 2017 19:58

Re: Een zwart broekje onder je rokje?

Bericht door Bruno »

Ik heb dit en het voorgaande bericht geschreven op 7 en 9 juli 20 en ik vind dat er maar bar weinig reacties van forumleden zijn gekomen. Niet interessant genoeg? Jammer. Ik bedoelde een discussie te bereiken. En de reacties die ik kreeg gingen nauwelijks op mijn verhalen in. Je kunt je dus afvragen of het wel zin heeft om aan dit forum deel te nemen.
MÁÁR: Ik zag dat er wel meer dan 1000 lezers zijn geweest. Dat zijn bepaald niet allemaal forumleden geweest, maar buitenstaanders die niet de moed kunnen vinden aan dit forum deel te nemen, maar wel interesse hebben.
Ik moet mij dus realiseren dat er veel meer mannen zijn die graag een rok willen dragen, die wel weten willen hoe wij, ervaringsdeskundigen, daarover denken en hoe onze ervaringen zijn. Dáár doen wij het dus voor, niet voor de forumleden, want die antwoorden nauwelijks.
Dus denk ik erover welke verhalen en ervaringen van mij in aanmerking komen in dit forum openbaar te maken, dus voor de buitenstaanders.
Ik zal dat dan ook gaan doen.
Mvrgr, Bruno.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Een zwart broekje onder je rokje?

Bericht door Rik »

Om nu meteen te gaan beweren dat het geen zin heeft aan dit forum deel te nemen :o beetje overtrokken hoor.
Ik draag al een hele tijd niks dan rokken, dagdagelijks, heel erg zelden nog een pantalon of short.
Eigenlijk denk ik er nooit echt over na welk broekje ik daaronder draag, een gewoon mannenslip, gewoonlijk grijs of zwart, nooit wit.
In de zomer draag ik nogal vaak een Sloggi damesslip maar dat heeft een simpele reden:
ik kampeer graag en ga er ook met de motorfiets op uit voor een meerdaagse. Zo'n sloggi is dan snel gewassen en weer droog.
Voor de inkijk heb ik niet echt schrik, ik ga niet op ladders staan, mijn rokken voor buitenshuis zijn minimum 43-46cm lang,
kortere rokjes blijven binnenshuis.
Ik fiets ook met mijn rokjes en maak me nooit druk als er dan toch inkijk zou zijn, doen de dames ook niet ;)
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Een zwart broekje onder je rokje?

Bericht door WesleyN »

Jij hebt over dat voor jou best uitdagend mag zijn.

Ik wil de rok als gewoon kledingstuk zien. De kleur van mijn onderbroek maakt mij niet zo uit. Ik wil niet dat de onderbroek iets meer verteld dan dat ik een onderbroek draag. Dus voor mij heeft 't geen erotische waarde. De rok ook niet. De rok draag ik voor mezelf en niet voor een ander.

Bovendien wil ik niet per se dat ik als vrouw gekleed ben. Als mensen dat zo zien, dan is dat hun zienswijze en niet de mijne. Ik kan niet voor andere bepalen hoe andere denken. Dat is mijn doel niet. Het maakt mij ook niet zo uit.

Ik hoop alleen dat ze inzien dat mannen een rok kan staan, als ze de juiste keuzes maken. Ik doe mijn best en kijk kritisch: dit werkt bij mij en dit niet. En als ik vaak te horen krijgt dat 't mij staat en dat ik dat ook van mannen te horen krijg, dan denk ik dat ook juist bezig ben.

Ik ben nu minder onzeker. En dat krijg ik ook vaak te horen, dat ik mij normaal gedraag en zelfs zelfverzekerd ben. Maar dat ben ik niet altijd. Ik ben een gevoelsmens en ik voel soms ook onzeker.

Maar ik doe wel mijn best om ervoor te zorgen om inkijk te voorkomen. Ik wil niet provoceren. Ik wil een rok dragen omdat ik het mooi vind staan en dat 't lekker zit. In die volgorde.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Een zwart broekje onder je rokje?

Bericht door rokwens »

Zelfde mening. Onder meestal zwart, maar het moet aangenaam zitten.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Een zwart broekje onder je rokje?

Bericht door Redhawkje »

Is het al lente?

Ik trek wel weer een legging aan morgen.
Marica
Plaats reactie