In rok naar de bakker

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
Jan/Jannette
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 jun 2008 15:04

In rok naar de bakker

Bericht door Jan/Jannette »

In rok naar de bakker geweest en daar een leuke reactie van de dame achter de toonbank gehad.
Zij was niet aanwezig toen ik binnen kwam ik stond met mijn rug naar haar toe en kon niet zien dat ik een man was want vanwege de kou had ik een wollen muts op. Ze zij dan ook goedemorgen mevrouw oooooooooo sorry meneer ik antwoorde dat geef niet wordt wel vaker zo aangesproken. Ik beleef het in rok lopen en dan ook verder in het openbaar als een bevrijding bouw het steets verder uit. Van de week zelfs in rok naar vrienden geweest zij wisten er wel van maar in rok was ik nog niet naar ze toe geweest. Zij vond het wel grappig dat ik in een rok kwam ter wel zij een broek aan deden. Haar dochter had zelfs onder haar broek nog een legging omdat ze het koud had nou ik had verder een panty en laarzen aan met een leuk jeansrokje en een noorse trui lekker stoer.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: In rok naar de bakker

Bericht door willi »

Ik snap echt niet waarom sommige vrouwen van die koukleumen zijn.
Ze hebben eeuwenlang rokken en kousen gedragen; en nu vinden ze het al koud met alleen een broek aan hun benen.
Het moet toch niet gekker worden.

En dat 'lekker stoer' hoeft voor mij niet. Ik heb op dit forum al vaker gezegd/geschreven dat 'stoer' een verzinsel is van vrouwen om ons mannen tevreden te houden met ons uiterlijk. Stoer komt waarschijnlijk van het woord 'stier' en zo zien de vrouwen ons graag; als een lompe stier en desnoods als een os, als ie maar groot en sterk is.
Schoonheid en sierlijkheid zijn zaken die ze het liefst voor zichzelf houden
Laatst gewijzigd door willi op 31 jan 2009 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: In rok naar de bakker

Bericht door Roktom »

Ga zo door, en beleef het genot van een rok.
Ik weet waar ik over praat.
Echt als je gewoon doet, en man blijft.
Kan je gewoon in rok over straat.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Peter v

Re: In rok naar de bakker

Bericht door Peter v »

Roktom schreef:Ga zo door, en beleef het genot van een rok.
Ik weet waar ik over praat.
Echt als je gewoon doet, en man blijft.
Kan je gewoon in rok over straat.
En sais't maar net.

Of

"En zo is het". :D
Jan/Jannette
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 jun 2008 15:04

Re: In rok naar de bakker

Bericht door Jan/Jannette »

IK zal het k zeker blijven doen
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: In rok naar de bakker

Bericht door rokwens »

Ik kan toch wel begrijpen dat vrouwen over het algemeen mannen graag wat stoer zien omdat ze dat (m.i. onterecht) van jongsaf associeren met mannelijk. Het is een diep ingeworteld idee waar je hen niet zo vanaf brengt. Uitgaande hiervan is het niet zo verwonderlijk dat mannen dan ook aan dit beeld willen blijven beantwoorden om in de smaak te vallen. Hetzelfde geldt voor mij. Ik zie een vouw ook liever niet "stoer en bruut " maar zacht en teder. Of ze een rok draagt of een broek maakt me niet uit. Al vind ik een rok doorgaans wel mooier. Als ik in rok de dansvloer opga wil ik niet door een man ten dans gevraagd worden. Ik wil er voldoende als man blijven uiitzien zonder dat men mij moet gaan "bestuderen". Dus zal ik enkele accenten leggen die alle twijfels wegnemen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: In rok naar de bakker

Bericht door willi »

Daar gaan we weer met dat 'stoere man' gedoe.
Wanneer gaan vrouwen nu eindelijk eens beseffen dat stoerzijn in deze tijd totaal onbelangrijk is. De betekenis van het woord 'stoer' staat haaks op 'beschaving', en hoort thuis in tijden waarin mannen bezig waren andere mannen de hersens in te slaan.
Het staat voor primitief gewelddadig gedrag, en musculaire intimidatie.

Ik doe in ieder geval geen enkele moeite om er 'mannelijk' uit te zien, met of zonder rok. En als 'zij' niet in staat blijkt de man in mij te herkennen dan is dat jammer voor 'haar', want 'hij' herkent de man feilloos.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Lovetowearskirts
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 jun 2009 17:35

Re: In rok naar de bakker

Bericht door Lovetowearskirts »

Peter v woon je in friesland? wat leuk ik ook wat draag je allemaal?
Gebruikersavatar
Natuurmens
Berichten: 125
Lid geworden op: 05 feb 2008 08:32
Locatie: Berltsum Friesland

Re: In rok naar de bakker

Bericht door Natuurmens »

Ik woon in Friesland winkel geregeld in Sint Annaparochie heb nooit een opmerking gehad alleen maar kinderen die lachen. Maar ja die hebben nog nooit van mode gehoord en lopen buiten de tijd bij.

Maar ja ik kom uit Noord Holland en denk maar dat Friesland een achter gelegen gebied is wat betreft mode. Ik vind het hier maar niets wat er aan mannen mode in de winkels hangt uit de tijd. Geld ook voor ondergoed.

Wat ze niet meer in Amsterdam of Utrecht verkopen verkopen ze hier.
Je kunt je in rok/kilt mannelijke kleden. Dan staat en zit het berengoed. Ik vind dat het forum de vrouwelijke richting is uitgaan, en kan me daarmee niet verenigen. Om deze reden heb ik besloten dit forum te verlaten.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: In rok naar de bakker

Bericht door rokwens »

Vorig weekend was ik niet alleen in rok op de dansvloer, ergens in Brussel. Er kwamen nog drie mannen in kilt binnen. Ze waren in volledige outfit. Met een van hen kwam ik in gesprek en die vond een kilt ook zo veel aangenamer dan een broek en hij draagt die thuis ook wel eens. Hij kocht zijn kilt in Schotland en telde daar toch ruim 300 € voor neer.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie