Rok weer

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Rok weer

Bericht door Jos »

tja, natuurmens. Ik denk dat niet iedereen zo'n natuurmens is als jij en dat ze het dus te koud zullen vinden.
Voor mezelf geef ik er op dit moment ook de voorkeur aan om zonder panties in de winter te lopen, maar dan wel met een langere rok en laazen, zodat ik geen blote benen heb, dat ik vind ik ook te kil.
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Rok weer

Bericht door RokSterNL »

Ik draag in de winter altijd een maillot of legging met laarzen daaronder.

Zo heeft iedereen zijn eigen stijl en smaak.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Rok weer

Bericht door ecokilt »

Langere rok met laarzen onder in de winter vind ik ook het leukst.
Zelfs als het heel koud is, met een lange jas daarover voor buiten.
Vind het allen jammer dat sommige mensen rok met laarzen als nog meer vrouwelijk (en in hun ogen dus abnormaal voor ons)bestempelen dan rok alleen.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Rok weer

Bericht door rokwens »

Het laatste weekend was het echt rokweer. Ik was op een festival met duizenden mensen en toch was slechts de helft van de vrouwen in rok. Zijn dat nu echt zo'n koukleunen ? Moet het nu echt nog heter worden om ze in de rok te krijgen ?
Ik snap er niks van. Ik heb de meest luchtige rok uitgezocht en dan nog stond ik er zwaar bezweet bij. Niemand gaf aanstoot aan mijn voorkomen maar er werd wel gekeken, en dat mag. Ik kijk ook graag naar mensen die niet alledaags zijn, daar valt ten minste wat aan te beleven. Er wordt natuurlijk wel heel wat "achterklap" gepleegd en daar heb ik geen zicht op, laat staan verweer. Men uit wel regelmatig respect voor de durf die ik aan de dag leg en dit gaat meestal ook gepaard met positieve reacties zoals ; je moet dragen wat je zelf goed vindt. Of : wij vrouwen dragen toch ook alles !
Maar sommige mannen zijn toch wel erg conservatief en hebben zelfs problemen met het "rose" festivalbandje !....
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Rok weer

Bericht door Jos »

helemaal mee eens Rokwens,
het heeft mij ook verbaasd, dat er zo weinig mensen lopen een heerlijk zomers rokje en als ze het doen meestal ook nog een lange of korte legging eronder.
maar goed, ik hoef niet ver te gaan, mijn zoon (15) loopt in een lange spijkerbroek en T-shirt en ik in een korte dunne zomerrok met dunne bloes
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Rok weer

Bericht door willi »

Het is opvallend dat het weer zo’n invloed heeft op het accepteren van iemands kleding.
De hitte van de vorige week maakte iedereen een stuk toleranter. Ik heb de hele week met blote benen in een korte rok en mouwloos shirt rondgelopen zonder ook maar de geringste reactie te ontketenen.
Men heeft dan kennelijk iets van:’ pff, veel te heet voor kleren; zo bloot mogelijk mensen! Het doet er niet toe wat je aanhebt!’.

Dit in tegenstelling tot gisteren (koel en regenachtig).
Ik liep met mijn vrouw in het centrum voor tuinbeelden in Garderen en droeg een luchtige witte tuniek met riem + een ‘dikke’, witte legging tot de knie, en er werd weer moeilijk gekeken. Natuurlijk was al dat ‘wit’ teveel voor de aanwezigen; behalve voor twee oudere, modieus geklede dames. . . . Ja, die keken ook, . . maar ‘prijzend’. Ze hadden me onmiddellijk als ‘man’ herkend en vroegen humoristisch complimenteus aan mijn vrouw, of ik óók te koop was.

Goed, ik liep niet in een rok, maar álles wat afwijkt van de kant-en-klaar-grauwe-mannenmode, is voor het angstige, smaakloze volk, verwerpelijk. . . Als het regent. . . .
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Rok weer

Bericht door rokwens »

Bij dit mooie weer ging ik naar een heel leuk 3-daags folk-festival.
Het was alsof de vrouwen de rok herontdekt hadden. De grootste verscheidenheid diende zich aan en
het was een ware lust voor het oog. Lengtes van 20cm tot 100 cm.
Natuurlijk werden er nog veel halve leggings onder gedragen.
Maar ook een aantal mannen kwam in rok tevoorschijn. Meestal lange rok maar zelfs ook met veel kleur
erin. Om te dansen moet die natuurlijk wel wijd genoeg zijn. Op een avond was er ook een groepje mannen
met mooie donkere Schotse rokken. Enkelen droegen de rokken de hele dag door ( zoals ik )
Ik denk dat ik in totaal toch minstens 20 mannen in rok gezien heb. Helaas geen foto's, misschien vind ik
er later nog ergens, dan post ik ze wel.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Rok weer

Bericht door rokwens »

Hier een foto van mezelf , dansend in de kilt van Teus
Bijlagen
manu 31-06-09 fort mortsel.jpg
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie