Wortels van het kwaad?

Algemene ervaringen met het rok dragen
JeroenTje
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mei 2009 09:30
Locatie: Sciedam
Contacteer:

Wortels van het kwaad?

Bericht door JeroenTje »

Rock ervaringen


Zoals al aangegeven in het topic Openbaarheid, was mijn eerste ervaring al een tijd geleden. Sinds die keer is er nog een (1) reunie geweest van de 'lady's'. Ook toen ben ik in een geleende rok de stad ingegaan en heb me uitstekend vermaakt. Zelfde kroeg kon niet meer, die was inmiddels gesloten, maar de meeste gasten van toen waren naar een (DE) kroeg nabij het station gegaan. Deze wordt vaak bezocht door jongens van een bekende motorclub (duidelijk herkenbaar en recent in het nieuws) maar die namen er geen aanstoot meer aan na opmerkingen als 'landbouwagregaat met wielen' en 'als er geen olie uit lekt is ie stuk'. Deze redelijke wapenstilstand hield de hele avond.

Met de ervaring sherry-port-etc van voorgaande keer wat rustiger met de drak en dus de hele avond genoten van de aandacht en kleding.

Wederom een goede ervaring en waarschijnlijk zijn de wortels van de rokdracht daar ontsproten. het idee om een rok te hebben en te dragen liet mij daarna niet meer los. Pas jaren later ben ik achter de naaimachine gaan zitten om zelf eens iets te maken.

Jeroen
Wat gij niet wilt dat U geschied, flik dat ook een ander niet.
JeroenTje
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mei 2009 09:30
Locatie: Sciedam
Contacteer:

Re: Wortels van het kwaad?

Bericht door JeroenTje »

Rok ervaringen 2

Mijn eerste eigen rok,

heb ik een paar jaar geleden gemaakt van een stuk lakstof. Zwarte lak van een, gebleken uitstekende kwaliteit. Mijn vrouw (een andere dame dan in het stukje openbaarheid) wist toen al van mijn hang naar dameskleding, was toch aangenaam verrast om te zien dat ik trots in een lange strokenrok door het huis stapte. Die zelfde avond zijn we (beide in rok) in de stad gaan eten en hebben veel plezier gehad.

Bij het verlaten van het restaurant de eerste ervaring gehad met 'lachertjes'. Twee jongens van begin twintig, wijzen en lachen. De opmerkingen van hun heb ik niet gehoord, mijn vrouw gelukkig wel.
Met luide stem heeft zij aan hen gevraagd "En heren, het zit zeker fijn he, je ballen strak in de broekspijpen en een zweterige lul tegen je buik? Daar zullen de dames echt op zitten te wachten HA HA HA."
De enige reactie was een paar vuurrode koppen en wat zielig gestamel.

Heerlijk om zo'n vrouw te hebben die je in (bijna) alles bijstaat. Lachend en wijzend zijn we de deur uitgelopen.

De lakrok heb ik nog steeds en draag die regelmatig, binnen en buiten, prive en op feestjes.

Jeroen.
Wat gij niet wilt dat U geschied, flik dat ook een ander niet.
JeroenTje
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mei 2009 09:30
Locatie: Sciedam
Contacteer:

Re: Wortels van het kwaad?

Bericht door JeroenTje »

rok ervaring 3

Nog een die ik julie niet wil onthouden...

Ongeveer twee jaar geleden zijn we verhuisd naar Sch-fucking-dam, gewoon uit practische reden. (Mijn vrouw heeft een SM-studio in Rotterdam en werd een beetje moe van het reizen elke dag.)
Omdat ik net na de verhuizing even niets te doen had ben ik mijn droom begonnen, een winkel in fetish kleding en sm artikelen. De kleding die ik verkoop is van plastic (PVC) en ziet er op het eerste gezicht uit als extravagante party kleding.
Natuurlijk moest er in de winkel een ruime sortering rokken komen, dus had ik keuze genoeg.

Op een gegeven moment zou ik in een week 'even' naar het ziekenhuis en de dag erna naar de tandarst. In het ziekenhuis werd door een enthausiaste arts direct plaatselijk geopereerd en met de mededeling, dat ik beter kon zorgen op tijd thuis te zijn, vertrok ik. Voor alle duidelijkheid, de ingreep was op een plaats die een man van een vrouw onderscheid. Nog voor ik thuis was had ik de genante ervaring om 'door te bloeden'.
De arts had niets te veel gezegd, nadat de verdoving was uitgewerkt, kon ik met fatsoen voorlopig geen broek aan. Toch een geluk dat ik nog een aantal rokjes in de kast heb....

De volgende dag, in een lange pvc rok naar de tandarts, ook voor deze medicus een ervaring apart en vragen bleven dan ook niet uit. Niets te nadele van mijn kleding, meer interesse. Van de vrouwlijke assistente kreeg ik zelfs een complimentje :D

Op weg naar huis liep ik langs een vrouw van ongeveer 50 jaar oud. Van iedereen die ik tegenkwam was zij de enige die lacherig, zijkerig en smadelijk deed. Ook al ben ik inmiddels wel wat gewend kon ik het niet nalaten om haar te trakteren op de volgende opmerking: "Ach meissie, ik maak ook geen opmerkingen over slap hangende tieten, spataderen of de benodigde plastische chirurgie. Ik kan mij nog altijd op straat begeven zonder dat de mensen zich in walging afwenden. Prettige dag verder..."
Met een grote grijns op mijn gezicht ben ik verder gelopen, een scheldend en vloekend oud lijk achterlatend.

Jeroen
Wat gij niet wilt dat U geschied, flik dat ook een ander niet.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Wortels van het kwaad?

Bericht door RokSterNL »

Prachtig Jeroen.

Ze vinden het altijd wel normaal om ons rokdragende mannen af te zeiken, maar speel je bal terug, dan voelen zij zich in hun kruis getast. Ten onrechte zondermeer.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Wortels van het kwaad?

Bericht door Jos »

prachtige verhalen Jeroen, als we allemaal zo makkelijk waren en zo adrem denk ik, dat veel meer mannen op straat in rok liepen. En ook hartstikke goed dat jouw vrouw daar zo positief tegenover staat.
Zelf heb ik wel eens gefantaseerd, hoe ik zou reageren als ik voor zo'n "lady's night" te worden gevraagd.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: Wortels van het kwaad?

Bericht door w-sure »

JeroenTje schreef:Omdat ik net na de verhuizing even niets te doen had ben ik mijn droom begonnen, een winkel in fetish kleding en sm artikelen. De kleding die ik verkoop is van plastic (PVC) en ziet er op het eerste gezicht uit als extravagante party kleding.
Zit die winkel toevallig op de nieuwe binnenweg in rotterdam? Daar loop ik wel eens langs op terugweg vanaf mijn werk.

groet,
Wichor
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Wortels van het kwaad?

Bericht door Roktom »

Ja wincor,
Ik loop regelmatig door Rotterdan in rok, maar kom jou ook niet tegen.
Jammer ik had het wel even leuk gevonden.
En die winkel, ik zoek me ook rot maar kan hem niet vinden.
Zeg het maar de eerst kop koffie is van mij.
Moet binnen kort weer naar het oogziekenhuis.
Dus ben weer in Rotterdam in rok, zie je graag.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Gebruikersavatar
john
Berichten: 230
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: Wortels van het kwaad?

Bericht door john »

@ Roktom

De winkel van Jeroentje zit in Schiedam, zo'n beetje ter hoogte van de 1e tramhalte in Schiedam, komend vanaf het Marconiplein.

De winkel(s) aan de Nieuwe Binnenweg (waar ook Wichor) over sprak, zitten vooraan bij de Westersingel.
Als je vanaf hier de Nwe Binnenweg oploopt zie je rechts eerst een Reiswinkel, dan een Schoenenzaak (met o.a Dr. Martens-schoenen) dan nog een paar winkels en cafe's en vervolgens Black Widow (punk- en gothic-winkel) en daarnaast Quasimode (party-kleding).
In beide winkels uiteraard naar doelgroep ook Rokken (voor mannen). De rokken bij Qausimodo zijn echter vaak in de kleinere maten.

Overigens vindt je aan de overkant (wat schuiner oversteken) Calandschoen, waar ook grotere maten (Dames)laarzen te koop zijn.

John
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Wortels van het kwaad?

Bericht door RokSterNL »

Calandschoen is een goede schoenenwinkel. Ben er alleen nog nooit persoonlijk geweest, maar heb wel vorig jaar een aantal keer dameslaarzen besteld en ze onder rembours laten bezorgen. Ze hebben sinds kort ook een vestiging in Amsterdam.
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: Wortels van het kwaad?

Bericht door w-sure »

hallo roktom,

zeg het maar wanneer ben je in de stad? misschien iets afspreken? kom ik ook in rok. soms kan ik me wel op mijn werk omkleden, maar als daar nog naaste collega´s aanwezig zijn doe ik dat toch niet zo makkelijk. die weten nog niet van mijn hobby (heb ook nog geen vast contract).
Plaats reactie