Hoe kan een mens in een rok raken?

Algemene ervaringen met het rok dragen
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Hoe kan een mens in een rok raken?

Bericht door Roktom »

Nou dit even ons.
Ik was 4 jaar en ben door mijn tante die tweedochters heeft opgevoed.
Ja zij had geen man en wist alleen hoe ze meisjes moest opvoeden, dus ik ook.
En daar komt die ik had ook nog eens 16 nichtjes.
Je zult begrijpen dat, ik 55 jaar, er nou niet echt veel kleding was, geen geld.
Dus de goede lezer heeft hem al door, ik moest in de kleding van mij nichten lopen.
Geen probleem toen, en nu wel?????????????????????
Ik snap er niets meer van.
En als je dan 18 ben, en je draag een rok, moet je naar de NVSH.
Je zal wel ziek zijn???
Laatst gewijzigd door Roktom op 01 sep 2009 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Hoe kan een mens in een rok raken?

Bericht door RokSterNL »

Ik heb van een vrouw die ik persoonlijk goed ken, en waarvan haar man een hoge politieke functie heeft bekleed, gehoord dat jongens in het begin van de vorige eeuw totdat ze 10 jaar waren ook jurkjes/rokjes droegen. Zij had dat namelijk op foto's gezien uit die tijd. Wat daar de reden van was, kon ze mij niet vertellen.
Marc
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 apr 2009 12:25

Re: Hoe kan een mens in een rok raken?

Bericht door Marc »

hallo,

Bij mij is dat ook gekomen op jonge leeftijd. Niet dat een tante mij zo kleedde maar gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik heb maar één zus en drie oudere broers. Wij speelden dus zeer vaak met ons twee en op een keer speelden we verstoppertje in de grote kelder. zij moest mij zoeken en op de plaats waar ik zat vond ik wat spulletjes die zij niet meer droeg. Daar heb ik dan mijn eerste rokje gedragen. Toen zij me vond keek ze wel raar en moest nadien lachen. Zo een vijf jaar geleden heb ik dan aan mijn hele familie (niet allemaal tegelijk) bekend dat ik op vrij regelmatige basis liever een rok draag.

Groetjes, Marc ;) ;)
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Hoe kan een mens in een rok raken?

Bericht door Roktom »

En Marc wat zeiden ze?
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
jan

Re: Hoe kan een mens in een rok raken?

Bericht door jan »

Dit mens kon aldus in een rok raken:
Wij hadden thuis de leesportefeuille waarin panorama. Toen ik 18 was stond er een foto in van jongemannen in rokjes met als onderschrift dat dat wel eens de nieuwe mode zou kunnen worden. Ik liet dat aan mijn ouders zien en zei dat ik dat ook wel wilde. Dat vonden ze idioot en schandalig dat zoiets in de Panorama stond! Maar het idee bleef sluimeren en toen ik 25 was liep ik met vriend in Arnhem en daar was buiten een jeanswinkel een rek met rokken. Direct een gepast en het zat perfect, dus tegen de verkoopster gezegd alle labels eraf te halen en ik heb de nieuwe aanwinst gelijk maar aangehouden. Dat is 35 jaar geleden en ik heb geen idee hoeveel rokken ik daarna versleten heb. Ik loop met dit weer dagelijks in een rok.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Hoe kan een mens in een rok raken?

Bericht door willi »

Bij mij is het met horten en stoten gegaan.
'Als kind ooit een slip van mijn moeder gepast'
Daarna heel lang niets, tot ± 13 jaar geleden.
Ik werd toen samen met mijn vrouw lid van een jazzdance club. (ik was toen de enige man)
En daar sta je dan, tussen een groep slanke meiden en vrouwen, in leuke strakke pakjes in allerlei kleuren en soorten.
Dus ik ook! En dat zit toch lekker!

Maar van 't een komt 't ander, als je je regelmatig tussen zo'n club vrouwen bevindt.
Daar kwam dan nog bij dat we aan het naaien waren geslagen. Dat was toen 'in'!
Ik heb toen ook voor mezelf het een en ander gemaakt. Eerst keurig broeken en hemden, maar later rokken en jurken.
Ik kreeg zogezegd de smaak te pakken. (ik droeg ze alleen binnenshuis)
En toen weer een hele tijd niets.

Nu sinds 3 jaar, ook dank zij deze site, draag ik (gekochte) rokken, ook buitenshuis.
Er ging toen pas een wereld voor me open.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Hoe kan een mens in een rok raken?

Bericht door Roktom »

Willi,
Die van die onderbroeken van moeders, ja dat heb ik ook gedaan.
En wel eens van de waslijn van de buurvrouw gepikt, een broekje
Op de camping, van de waslijn, bij een tentje, twee slipje's en een jurk, ik weet het nog goed.
Gouw naar het bos ze aangedaan, veels te groot,o ó.
Ach ja.
Die goeie oude tijd.
Koop ze nu hoor.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Hoe kan een mens in een rok raken?

Bericht door RokSterNL »

Ik droeg zo af en toe, toen ik in de 4e klas van de Lagere School zat thuis de laarzen van mijn moeder. Ik voelde mij daar toen al bijzonder prettig bij. Nog niet wetende dat ik later rokken zou gaan dragen. Dat hoofdstuk kwam nog helemaal niet in mijn hoofd voor. Maar die laarzen stonden wel verdomd sjiek en leuk. Bovendien mijn moeder had maat 39 en die paste mij toen nog wel. Ik vond die laarzen leuker dan die jongensschoenen die ik droeg. Maar ja ik groeiede en mijn voeten groeide met mij mee. Dus een probleem. Kon die laarzen op een gegeven moment niet meer aan. En of er toen al schoenenwinkels bestonden voor grotere maten daar dacht je als kind niet aan. Daar kwam ik pas in de jaren '90 achter toen ik 1 x zo'n travestiebijeenkomst heb bijgewoond. Het uitbreiden naar rokken is begonnen in de jaren '80. De rest van mijn verhaal heb ik hier al eerder op het forum verteld.

Waarom (sommige lieden) er zo'n probleem mee hebben, is dat ze alleen alles zoals zij er over denken als de waarheid zien, en dat ook op willen dringen aan anders denkende/doende. Stelletje dombo's.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Hoe kan een mens in een rok raken?

Bericht door ecokilt »

Ik had vroeger (bij mijn ouders wonend) gewoon geen gelegenheid en materiaal (rokken) om te dragen. Dat zijn enorm onvoorstelbare drempels. Ik zag carnaval of verkleedpartijen of eens stiekem iets passen als de enige mogelijkheid.
Toen ik samen ging wonen met mijn vrouw veranderde dat: ik was wel vaak alleen thuis en er waren rokken. Ik herinner me een paar wikkelrokken - die passen immers altijd. Ik vond het fantastisch. Als een rok voor jongens iets gewoons zou zijn geweest had ik ze toen al veel langer gedragen.
Het heeft daarna nog zo'n 4 jaar geduurd eer ik op het idee kwam zelf rokken t e kopen en dat idee uit te voeren.
Onderussen is dat ook meer dan 20 jaar geleden.
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Hoe kan een mens in een rok raken?

Bericht door sam »

Ik heb mij deze vraag gesteld nu ik sinds kort enige ervaring heb met het dragen van een rok. De aanleiding van deze volgende.

Enige tijd geleden zat ik op een vrijdagmiddag in de vakantietijd te praten meteen vrouwelijke collega. Normaal gesproken is zij een spijkerbroekentype maar gisteren had zij plots een rok aan. Tijdens de lunch vroeg ik of ze van haar geloof was af gevallen. Ze begreep mij onmiddellijk en antwoordde dat ze - sinds ze met de afdeling naar de zonkant van het gebouw was verhuisd - spijkerbroeken te warm vond. Daarmee was ik het roerend eens en ik merkte op dat vrouwen het toch maar gemakkelijk hadden, want ze had ook voor een korte broek als alternatief kunnen kiezen. Daar was zij het niet mee eens. Volgens haar was een rokje toch warmer dan een korte broek.

Nu woon ik al weer enige tijd alleen en had niet de beschikking over een rok en heb er een voor dat experiment aangeschaft. De uitkomst van dat experiment - zo vond ik uit - was dat als het warm is een rok aangenamer is dan een korte broek. Bij warme zomeravonden heb ik daarom vaker een rok aan getrokken en wonderlijk genoeg voelde ik mij er goed in. Het was een wijde rok en die zat heel goed; beter dan de korte broeken die ik heb.

Nu er koudere perioden zijn aangebroken heb ik de rok in combinatie met een panty geprobeerd en dat zat helemaal uit de kunst.

Nu zullen jullie wel denken dat ik een latente wens tot rok dragen had, maar dat is volstrekt niet het geval. Zelfs de situatie dat een vriend van mij zich 3 jaar geleden in schotland een rok liet aanmeten gaf mij iets van dat ik dat overdreven vond. ik had niets met rokken. Ik kan mij nu wel iets daarvan indenken. Hoe dat nu komt? Wie het weet mag het zeggen!
Plaats reactie