Hoe kan een mens in een rok raken?

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Hoe kan een mens in een rok raken?

Bericht door Ludwigcw »

Ik was thuis het achterkommertje, en had twee oudere zussen en broer. Voor mijn twee oudere zussen was dat klein broertje een ideale levende paspop om alles en nogwat op uit te proberen. Dus heb ik al van kleinsaf het aangename en leuke van rokken en aanverwante kledingstukken kunnen ervaren. Nu zou ik kunnen zeggen dat het mij zussen hun schuld is dat ik nu er graag, laten we zeggen, modieus bijloop :lol: ;) . Maar langs de andere kant vormden de andere mannen in huis geen echt mannelijk tegengewicht, mijn broer was een stuk oudere en toen al vollop aan het uitgaan en mijn vader was wel een kostuumvent maar voor de rest verre van bier, sport, auto, vrouwen ( macho ) type. Dus kan ik zeggen dat de vrouwelijke invloedsferen bij mij altijd groter geweest en nog zijn ( nu een gezin met vrouw en twee dochters ).

Ludwigcw
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Hoe kan een mens in een rok raken?

Bericht door Jos »

als kind droeg ik rokken van mijn moeder. Toen ik op mezelf woonde, heb ik wel eens een kledingzak van straat meegenomen, die men vergeten was bij een kledingactie. Hier zaten toevallig enige passende rokken en een jurk in. Ook bestelde ik wel eens dameskleding bij een postorderbedrijf, dat er toen (30 jaar geleden) al was. Als mijn buurvrouw op vakantie was, verzorgde ik haar planten en keek in haar kasten voor geschikte kleding om eens te dragen.
Ik ging toen af en toe met de auto, gekleed in rok, naar afgelegen plaatsen om daar korte wandelingen te maken, waar men mij alleen op afstand kon zien.
Daarna getrouwd en regelmatig rokken van haar gedragen (als zij moest werken) en ook hiermee op afgelegen plekken buiten gaan wandelen.
Zij moest hier niets van hebben, dus alles stiekem.
Sinds drie jaar gescheiden en toen op internet op zoek gegaan naar mannen in dameskleding, nu dus ook lid van het forum en fervent rokdrager; hetgeen mijn kinderen sinds kort ook weten.
een fervent rokdrager
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Hoe kan een mens in een rok raken?

Bericht door Roktom »

Go,
Wat heb ik te weeg gebracht.
fijn om te horen hoe iedereen, nou ja, bijna iedereen is begonnen.
Ja als je 16 nichtjes heb loop je in meisje kleding, zo was dat vroeger.
Ben bij dat ze dat gedaan hebben.
Anders had ik nu niet het plezier gehad van het dragen van een rok, en de rest.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: Hoe kan een mens in een rok raken?

Bericht door w-sure »

heb altijd al vrouwenkleding gedragen. in het verleden vooral badpakken. die draag ik nog steeds als ik ga zwemmen. heb er meer dan 200, met rits op de rug en hoogesloten.

mijn vriendin vroeg mij of ik wel eens een panty had gedragen. had ik wel maar was al lang geleden. naar aanleiding van dat gesprek maar weer eens eentje gekocht. beviel prima. maar alleen zo'n panty onder een korte broek is toch ook niet echt iets.
daarom er maar een rokje bij gekocht. dat was eind 2008. Heb er nu zo'n 20.

in de openbaarheid ermee gaan was heel makkelijk, ik liep naar het zwembad om in badpak te gaan zwemmen, dan kan ik daar toch wel in rok heen lopen.
Marc
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 apr 2009 12:25

Re: Hoe kan een mens in een rok raken?

Bericht door Marc »

Hallo allemaal,

Hier volgt een late reactie op de vraag hoe mijn familie reageerde toen ik mij outte.
Er waren erbij die al langer een vermoeden hadden maar het me niet durfden te vragen, sommigen zeiden me dat als ik me daar goed in voelde het ook moet doen. Ik heb geen negatieve reacties gekregen en van mijn enige zus zelfs zeer positieve en van mijn moeder mocht ik zelfs een paar rokken uit haar garderobe kiezen. Vroeger zou ik dat gedaan hebben maar nu was er toch een verschil van smaak.

Groetjes, Marc
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Hoe kan een mens in een rok raken?

Bericht door Roktom »

Ja zo gaat dat, heb er ook voor moeten vechten, maar nu is alles om.
En kan ik mijn rok dragen wanneer ik dat wil.
Onze huisarts zij: laat u man gewoon een rok dragen, hij doet er niemand kwaat mee.
Dus nu loop ik in rok naar de supermarkt de dokter noem maar op.
Mensen zien me nu als dorpsgek, ó dat is die man in rok, geen probleem.
Maar ik loop in rok waar ik wil, dan maar een dorpsgek.
Als ze weten wat ik onder aan heb...........................
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Plaats reactie