Mijn vrouw begrijpt het niet

Algemene ervaringen met het rok dragen
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Mijn vrouw begrijpt het niet

Bericht door Roktom »

Klinkt raar, ze vind het goed , maar ze snapt het niet van.
Waarom loopt mijn man in een rok?
Ik heb een mannenrok, vind ze mooi.
Maar ik heb nog div. andere rokken, die vind ze maar niets.
Moet ik nu steeds vragen: vind je deze mooi?
Of gewoon aan doen, en het lot bepalen?
IK weet het niet meer.
Help forum, wat moet ik nu doen?
Ik vind dat zelf moet weten wat ik aan doe, nee zegt zij.
Zij bepaalt nu wat ik aan ga doen, niet leuk.
Ik zit hier mee.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: Mijn vrouw begrijpt het niet

Bericht door w-sure »

wat maakt voor haar het verschil tussen een rok die ze niet mooi vindt en eentje die wel mooi is? Wat is het verschil tussen een mannenrok en een andere rok?

Ik luister ook wel naar mijn vrouw. Als ze zegt dat iets mij goed staat trek ik dat vaker aan. Andersom werkt dat ook zo. Ze liep niet veel in rok, dus ben ik een keer met haar meegeweest om leuke rokjes te kopen. Nu vindt ze dat zelf ook leuk staan en draagt ze ze graag.

Misschien zie ik het allemaal wat te makkelijk? Ik ben natuurlijk nog maar net getrouwd dus nog niet zo door de wol geverfd als jullie.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Mijn vrouw begrijpt het niet

Bericht door willi »

Beste Roktom, ik heb natuurlijk geen inzicht in jou privé-leven.
Hoe is jou relatie met je echtgenote? Hebben jullie voldoende begrip voor elkaar? Ben jij misschien te emotioneel en je vrouw te zakelijk, of een beetje agressief? Hebben jullie alleen wrijving met elkaar om ‘de rok’, of ook om andere zaken? Is ze misschien aartsconservatief?

Ik heb meen ik al eens eerder geschreven dat in onze cultuur vrouwen vinden dat ze haar man in het huwelijk moeten (her)opvoeden. Dat ‘zij’ verantwoordelijk zijn voor zijn gedragingen. Zij zullen zich dus ‘mislukt’ voelen als anderen (vrouwen) kritiek op haar man hebben. Die andere zien dat ook zo en vinden dus dat zij haar poot stijf moet houden bij haar man.
‘Mannen zijn gewoon kinderen!’

Het zijn de moeders die dat er dat bij de opvoeding van hun dochters inpompen. (onbewust?)
Het is dus een tweede natuur voor vrouwen geworden. ‘jongens zijn best leuk, maar je moet ze onder de duim houden’.
. . . Zorg goed voor je man en zie er vooral op toe dat hij zich behoorlijk kleed, zelfs in een rok!

Dit heeft niets te maken met ‘houden van’, maar alles met de opvoeding van de vrouw.
Mijn echtgenote heeft zeer moderne denkbeelden over kleding voor mannen, maar toch . . , als het beeld van moeder opduikt, of ze spreekt met andersdenkenden is het weer mis.
Want die hebben misschien toch gelijk! Je kunt je man toch niet voor gek laten lopen!

Hoe stevig staat je vrouw in haar schoenen. Hoe onafhankelijk kan en durft zij zich op te stellen? Daar draait alles om.

Dit verhaal lost voor jou natuurlijk niks op. Het enige wat je kunt doen is er met elkaar over praten, in alle redelijkheid. Probeer ook van haar te begrijpen waarom ze zich zo opstelt. Wellicht is het gewoon een kwestie van smaak.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Mijn vrouw begrijpt het niet

Bericht door Jos »

willi,
ik ben het niet met je eens.
wat jij vertelt kan heel veel oplossen, ik merk steeds meer, dat de communicatie tussen de mensen steeds slechter wordt en er dus steeds meer onbegrip is.
zo had ik vanavond een discussie over kinderen in opleiding (stage), wat zij wel en niet moeten kunnen en mogen. Hierbij blijkt dat de communicatie onvoldoende is om simpele problemen eenvoudig op te lossen
een fervent rokdrager
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Mijn vrouw begrijpt het niet

Bericht door Roktom »

willi,
Ik praat er eindeloos over.
Maar ik heb het idee dat ze er niets van snapt.
Een man die in een rok wil lopen, nee dat snap ze niet.
Zit ingebakken denk ik bij elke vrouw.
Maar de KLM dames hebben het voor elkaar, Ze mogen in broek.
In sumatra krijg je als vrouw 40 stokslagen als je in broek loopt, en in Indonesie mogen mannen niet meer op zondag in broek lopen.
Hoe krom is deze wereld, ik begrijp er niets meer van.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: Mijn vrouw begrijpt het niet

Bericht door w-sure »

sumatra is ook indonesië. je bedoelt somalië.
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Mijn vrouw begrijpt het niet

Bericht door ecokilt »

Zij zullen zich dus ‘mislukt’ voelen als anderen (vrouwen) kritiek op haar man hebben.
Dit wordt nog verstrekt door de maatschappij.
Als ik in rok zou lopen in de onmiddellijke buurt zou mijn vrouw veel meer kritiek krijgen denk ik. Ik bdeoek dus dat ze het niet zo snel openlijk tegen mij zullen zeggen, maar wel tegen mijn vrouw in de aard van "Zeg, laat jij dat toe? .."
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Mijn vrouw begrijpt het niet

Bericht door willi »

Even over dat ‘niet snappen’ Roktom.
Ik weet wat je bedoelt. Zelfs mijn vrouw, met haar moderne opvattingen over mannenkleding geeft toe, dat ze het moeilijk vindt te 'snappen' waarom wij rokken willen dragen.
‘Waarom zou een man dat willen, anders dan voor travestiet door te gaan, of fetisjist’.

Natuurlijk zijn deze elementen nooit helemaal uit te sluiten. Onder elk mens schuilt wel iets van een travestiet of fetisjist, dus ook onder vrouwen. Júist onder vrouwen zou ik zeggen, want waarom zou een vrouw ánders een mannenpak willen dragen, dan om de kick die haar dat geeft.
Vrouwen zijn dag in dag uit bezig met het dragen van kleding die haar een kick geven. Ze hebben daar zelfs lichamelijke klachten voorover. Zoals verkoudheden wegens te dunne of te korte kleding, voet- en beenklachten door het lopen op superhoge naaldhakken, of allergieën door gebruik van slechte make-up.

Wij mannen zouden dus kunnen zeggen: ‘ik snap niet waarom vrouwen dit willen’.
‘Nou, gewoon omdat we allemaal, mannen en vrouwen, mensen zijn die soms de behoefte hebben zich te willen onderscheiden van anderen, of de behoefte hebben om eens wat anders te doen dan gebruikelijk, of gewoon de behoefte hebben aan wat meer comfort!’.
‘En misschien ook wel aan de kick!’.

O.k., de traditie wil dat vrouwen zich onderscheiden met hun kleding en mannen met hun auto, of hun spierkracht of het opzoeken van gevaar.
Maar er zijn geen redenen te bedenken waarom dat zo moet blijven!
Immers, de huidige vrouw rijdt ook auto, speelt ook voetbal en beklimt ook bergen.
‘Waarom zouden ze dat toch willen?’.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Mijn vrouw begrijpt het niet

Bericht door Viqueen »

Wat zeggen jullie vrouwen dan van het feit dat mannen vroeger die kleding wel droegen?Een rokachtig kleed,leggings en laarzen?

Ik zou nog een punt willen toevoegen[ben het verder volledig eens met Willy] en dat is ' uiting te kunnen geven aan je sexualiteit ' lezen de vrouwen mee?

Zo ervaar ik het ook,ben een Mens en voel me man en vrouw maar bovenal een sexueel wezen,en in dus rokjes leggings en noem maar op kan je gewoon veel beter je lichaam tonen,en van genieten...maar ik geef toe dat het vaak bij vrouwen mooier staat.

Maar dat wil niet zeggen dat zij daar alleen recht op hebben...

....voor mij is het allemaal niet zo moeilijk,er zijn talloze redenen...snap niet dat mensen daar zo moeilijk over doen...en als vrouwen er zo'n moeite mee hebben,dan maar terug achter het aanrecht?Geen stemrecht en onafhankelijkheid meer etc want dat zijn mannen dingen,immers dat was vroeger toch ook zo? :lol:
Gebruikersavatar
john
Berichten: 228
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: Mijn vrouw begrijpt het niet

Bericht door john »

Ach, ik heb thuis ook zo'n niet (willen) begrijpende vrouw.
Ja, ik hou niet zo van (mannen)kleding kopen, dus zou het nu wel heel erg vreemd zijn als is ineens design-mannenrokken zou gaan kopen / dragen.
Nee, dan is de dorpsgek toch gemakkelijker af te katten.

Ok, die designer-kleding van de catwalk is mij gewoon "te duur" (zullen wel meer mannen hebben) en de gothic-rokken vind ik ook niet echt mooi. Voor de man blijft dan de (schotse) kilt, hoewel een echte ook een paar euri (of pondjes) kost.

Ergo, kennelijk is het imago van het gezin toch belangrijker dan de wens van de man.

John
Plaats reactie