Mijn vrouw begrijpt het niet

Algemene ervaringen met het rok dragen
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Mijn vrouw begrijpt het niet

Bericht door ecokilt »

Willi, met die argumenten van jou moeten we toch iets kunnen doen.
Een tekst maken - of wat anders - die vrouwen bewust maakt van hun volstrekt onredelijke ideeën.?
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Mijn vrouw begrijpt het niet

Bericht door rokwens »

Vrouwen dragen graag een lange broek omdat het zogenaamd " gemakkelijk " is. ( ook voor toiletbezoek ? )
Door het feit dat ze dan niet zo op hun houding moeten letten klopt dat ook.
Maar verder lijkt het me voor hen toch even hard "spannen langs alle kanten" zoals bij ons en dat is dus wel minder "gemakkelijk" . Alhoewel misschien hebben zij er minder last van ......en daarenboven zijn ze
bevoorrecht met hun strechbroeken die wij niet hebben. En voor de koudelijders is het natuurlijk ook warmer.
Alhoewel een vriendin van me zegt dat ze het warmer heeft met een panty + rok dan in een broek.
En niet te vergeten : ze voelen zich er veiliger in....minder kwetsbaar....minder bereikbaar. Daardoor zijn de halve leggings en pantys polulair geworden.
Ook het feit dat vrouwen 3 x zo veel keuze hebben in broeken dan mannen en dat die damesmodellen veel meer creativiteit bevatten geeft hen een voordeel en zet hen aan tot het kopen van een broek. Maar ze weten niet eens dat dat verschil bestaat.
Ze halen alleen hun kleedjes en rokken uit de kast als het heel warm is of als ze eens "vrouwelijk" voor de dag willen komen voor een bepaalde gelegenheid of op jacht gaan. Dat hoor ik zo zeggen. Daaruit besluit ik dat ze zich in een broek dus nog steeds minder vrouwelijk voelen ; mannenlijker dus. Daaruit besluit ik ook dat ze hun creativiteit méér kunnen botvieren door gebruik van andere kleding dan een broek. Maar ik denk dat die creativiteit sterk terug loopt en dat het gemakkelijkheidsprincipe dat eigen is aan een mens hier een sterke rol speelt. Wat denken jullie daarover ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
trebron
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 aug 2009 11:40

Re: Mijn vrouw begrijpt het niet

Bericht door trebron »

Hallo Rokdragende Mannen van dit forum .

Ten eerste wensen wij jullie noch de beste wensen toe voor het nieuwe jaar 2010 .

Dit is nu mijn eerste bericht die ik schrijf ik Rita de vrouw van Trebron .

Ik hoor van alle kanten dat de meeste vrouwen zo erg er op tegen zijn dat onze mannen zo graag in een rok willen lopen , moet eerlijk bekennen dat ik het niet zo er begrijp want wij dragen toch ook broeken waar onze mannen zeggen wat een lelijk ding maar jij moet er in lopen en ik niet.
En om eerlijk te zijn er zijn vrouwen tussen waar ik denk meid dat staat jou totaal niet maar ja
In onze kennissen kring is mijn man de enigste die een rok draagt ja in het begin moest ik er ook aan als wij na buiten gaan om te wandelen en ook bootschappen gingen doen.
Ja dat was in het begin wel even wennen als wij arm in arm door de winkels gingen . Maar zo als men zegt men went aan alles ja dat is zo .
Nu war ik merk dat mijn man zijn mannetje staat in een rok en er vooruit komt ik ben een man in rok moet ik eerlijk toegeven dat het hem wel staat .
Nu gaan wij ook samen in een winkel en zoeken onze rokken uit best wel grappig moet ik toegeven.
Het is voor mijn wel nog even wennen twee klerenkasten met rokken maar dat went ook snel.
Dus lieve vrouwen van een rokdragende man probeer ook een keer je man te begrijpen waarom en hoezo hij het doet .
Wij hebben goeden contact met de buren en niemand kijkt er eigenlijk nog van op als hij een rok draagt .

Gr. Rita en Trebron
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Mijn vrouw begrijpt het niet

Bericht door rokwens »

Proficiat Rita, dat heb je goed gezegd. Hopelijk krijgen die mannen het zo verdat ze jou posting kunen laten lezen.
Maar je helpt hen hiermee ongetwijfeld. En zo hebben we hier weer eens een vrouw aan het woord. ik hoop dat het niet bij deze ene brief blijft. Tot ziens.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Rinus54
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:25

Re: Mijn vrouw begrijpt het niet

Bericht door Rinus54 »

Hoi Rokwens,

In je vorige verhaal schreef je onder meer dat je een vriendin hebt die het warmer heeft in een panty met rok dan in een broek. Ik kan met haar meegaan. Gisteren, die hele koude dag, heb ik de hele dag een minispijkerrok met maillot aangehad en ik moet zeggen dat het mij ook opviel dat het lekker warm was. Ook even buiten, toen leek de wind wel aardig door de maillot heen te waaien, maar uiteindelijk had ik het toen ook niet koud. Maar ik kan me voorstellen dat iemand anders dit anders ervaart.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Mijn vrouw begrijpt het niet

Bericht door willi »

Beste Rita, wat is die man van jouw een bofkont met een vrouw zoals jij.
Natuurlijk zijn er veel meer vrouwen, die geen problemen hebben met mannelijke rokdragers, maar dat geldt meestal niet voor hun eigen man.
Zodra ze er ‘persoonlijk’ bij betrokken raken is het ineens heel anders. “Wat zullen de buren, onze vrienden, ouders en kinderen er wel niet van zeggen!” . . . Die angst zit er bij veel vrouwen nog steeds goed in. De angst om maatschappelijk onderuitgehaald te worden, of de angst dat er misschien iets niet spoort bij hun echtgenoot.

We hebben de laatste tijd het geluk een aantal positief ingestelde vrouwen tot lid van dit forum te mogen tellen. Weliswaar vrouwen die niet aan een of meer van onze mannen zijn verbonden, maar toch . . . we steken veel van hen op. Ze doen goede suggesties en tikken ons ook op de vingers als we een keer uit de bocht vliegen. Dat mag. Nee, dat moet!
Ik hoop dat je het de moeite waard vindt om nog vaker wat van je te laten horen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Mijn vrouw begrijpt het niet

Bericht door sam »

Met deze reactie van Rita kunnen we de naam van dit onderwerp veranderen "MIJN vrouw begrijpt het wel!" Chapeau Rita! Nu de rest nog.
Plaats reactie