acceptatie man in rok lijkt temperatuurgevoelig

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

acceptatie man in rok lijkt temperatuurgevoelig

Bericht door Jos »

de hele zomer is het prachtig weer geweest en hebben we er met zijn allen van kunnen genieten in rok zonder al te veel noemenswaardige rare blikken of commentaren te krijgen, op een enkele uitzondering na.
Nu de temperatuur begint te zakken en de winterkleding alweer uit de kast komt, merk ik steeds meer verbaasde :o blikken en mensen, die hun lach :) proberen in te houden als ze mij in rok zien (en blote benen).
Kan mij iemand hierop een verstandig ;) antwoord geven :?:
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: acceptatie man in rok lijkt temperatuurgevoelig

Bericht door RokSterNL »

Jos, ik hoop dat dit een verstandig antwoord van mij is.

Daarom hou ik een slag om de arm door te zeggen ' misschien' komt het doordat je met blote benen onder een rok loopt, terwijl je nu misschien makkelijk een panty er onder kunt doen, eventueel met laarzen. Ik weet het niet, maar dat zou msschien een reden kunnen zijn. Wat draag jij er boven. Heb je een jas aan, of loop je nog in je kleding zonder jas ? Het zijn allemaal maar vragen, die tot nu toe nog geen vast antwoord hebben.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: acceptatie man in rok lijkt temperatuurgevoelig

Bericht door Jos »

erboven draag ik een poloshirt en een wit zomerjasje, want koud is het nog lang niet
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: acceptatie man in rok lijkt temperatuurgevoelig

Bericht door RokSterNL »

Misschien de blote benen, al is het nu nog niet zo koud. Alhoewel vandaag vond ik het wel frisser dan gisteren.

Ik heb op dit moment al een legging er onder, en daar heb ik tot nu toe nog geen opmerkingen of rare gezichten bij gezien, en draag er zelfs al laarzen onder. Maar ja, je weet het nooit. Het kan verkeren. Zo heb je niets, en zo heb je shit happens.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: acceptatie man in rok lijkt temperatuurgevoelig

Bericht door willi »

Natuurlijk Jos, met warm, zéér warm weer heeft iedereen het te druk met zichzelf. Zo weinig mogelijk kleren aan is dan het devies. Blote armen, blote benen en als het even kan een blote borst. Dan val je niet meer op in een rok. ‘Als ’t maar bloot is’ vindt men.
Maar owee al het wat kouder wordt, dan is het afgelopen met de tolerantie. Dan behoort de man weer van hoofd tot voeten in het traditionele textiel rond te lopen. Dan moet ’t afgelopen zijn met dat vrijzinnige gedoe.
Tolerantie is gekoppeld aan temperatuur. Het is niet anders.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: acceptatie man in rok lijkt temperatuurgevoelig

Bericht door RokSterNL »

ZWETEN ! ZWETEN ! EN NOG EENS ZWETEN !

Al zal dat met koeler weer niet gauw gebeuren, maar van ons mannen wordt er nu jammergenoeg standaard verwacht dat je helemaal ingepakt gaat lopen, en of je dan loopt te ZWETEN dat zal iedereen een worst wezen, als je je maar vooral niet te opvallend bent, want dan vallen de dames niet meer op met hun leuke frivole kleding.

Het klinkt misschien grof wat ik nu hier ga zeggen. Maar ik had het een aantal jaren geleden met een buurman van mij er eens over. Ik zei, waarom kunnen die vrouwen altijd zo lekker luchtig gekleed gaan, en moeten wij altijd maar zo dik ingepakt zijn. Zijn antwoord was kort en krachtig: 'De vistent moet ook gelucht worden'. Ik vond het wel een hele goede. Nou dan kunnen ze beter een broek aantrekken die dames, want op zo'n vistent met zo'n lucht zit ik niet te wachten. Dan maar de man in een rok, en de vrouw in een broek. De rollen gewoon omkeren.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: acceptatie man in rok lijkt temperatuurgevoelig

Bericht door rokwens »

Het zijn inderdaad niet alleen de blote benen die het doen. Ik heb een vriendin die heel graag open schoenen draagt en sandalen. Terwijl iedereen nog met sokken en gesloten schoenen rondloopt stapt zij al leutig over het voetpad in een open sandaal op teenslipper. Ze krijgt dan vaak de opmerking van : ha, het gaat zomer worden zeker ?

Enkele jaren terug was er in een van de wintermaanden een warmte-opstootje. Ik had het warm genoeg om een bermuda aan te trekken. Ik kreeg al direct commentaar van een wildvreemde dame die net voor mijn voeten bij de bakker buiten kwam en mijn blote kuiten zag : " He , jij denkt zeker dat het zomer is ? Heb je geen kou ? "... "Nee mevrouw maar ik ben warmbloedig, je hebt tegenslag dat ik mijn kilt niet aan heb ! " zei ik. Ze liep door zonder verder commentaar.

En in volle zomer, terwijl iedereen zit te puffen zie je ook wel dames die in hun warme jeans (spijkerbroek) en een trui blijven lopen. Dan denk ik vaak : mens hoe hou je dat uit ! Maar verder dan denken ga ik niet.

Maar echt ergerlijk vind ik het volgende . Het is algemeen geweten dat de meeste mannen sneller transpireren dan dames. Veel van mijn collega's - dansers trekken 2 tot 4 keer een andere shirt aan op een dansavond. Bij dames valt dat zelden voor.
Maar dan zijn er dames die durven reclameren op het feit dat sommige mannen in mouwloze shirt dansen want dan moeten ze hun linker hand op een bezwete schouder leggen. Zijzelf dragen de meest frisse kleedjes of topjes met spaghettibandjes en liefst nog met een stuk blote rug en hebben het dus niet te warm. Dus ook hier worden de kaarten niet gelijk verdeeld en zouden wij mannen ons weer volledig moeten bedekken. En anderzijds, vrouwen die wél transpireren, veelal wat gezettere dames, dragen ook kleding met een open rugdeel en dan komt onze leidinggevende hand ook op een bezwete plek terecht.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: acceptatie man in rok lijkt temperatuurgevoelig

Bericht door RokSterNL »

Vrouwen rare wezens :lol:
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: acceptatie man in rok lijkt temperatuurgevoelig

Bericht door sam »

De acceptatie lijkt niet temperatuurgevoelig, maar de outfit moet kloppen met de beleving van de omgeving. Bij temperaturen onder de 16-17 graden verwacht je geen blote benen meer, of het moet zijn dan het gebruinde gladde benen zijn. Zo kan je de laatste week veel dames die rokken dragen bewonderen in panty (dikke of dunne), maar er lopen er nog steeds met blote benen. En het valt mij op dat ze geen ongleijk hebben want die dames die dat doen hebben zonder uitzondering allemaal gezodne gekleurde gladde benen. Zonder jouw benen te hebben gezien (dus ik wil je niet beledigen) maar wellicht is het toch raadzaam om een panty aan te trekken bij je rok. Dat scheelt altijd.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: acceptatie man in rok lijkt temperatuurgevoelig

Bericht door Jos »

Sam

als je bij de foto's gaat zoeken, kun je daar van mij ook een album tegenkomen. Hierop staan voldoende foto's van mij met blote benen, als je ze wilt "bewonderen" :) . Als jij ze lelijk vindt, is dat je goed recht en mag je dat rustig vertellen.
Voor mij telt veel meer, dat ik het prettiger vind om zonder panty's te lopen dan met.
Gisteren in Breda een uitzondering gemaakt, omdat ik bang was met dat koele, natte weer een kou op te lopen. als we uren buiten zouden gaan lopen
een fervent rokdrager
Plaats reactie