Ik droeg . . .

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Ik droeg . . .

Bericht door willi »

Extra lange, witte spijkerbroek met rechte pijpen. Eén pijp bedruk met een Jugendstilprint in blauwgrijsgroene- en okerkleuren. (heren INT)
Ruimzittend wit overhemd met cirkelvormige, witte applicatie, middenvoor over de knoopsluiting. (heren INT)
Witte sportschoenen (heren NIKE)

2 zilveren oorringen ± 12 mm (heren)
Ketting van zwart-witte kralen (selfmade)
Armband zwart leer, metalen schakels (selfmade)
Horloge, brede zwart canvas, met rechthoekige wijzerplaat (?)

Half lang haar, donkerblond golvend
Schoudertas, grijs, soepel leer (dames?)
“Dag men. . ., eh mev. . . Eh, sorry meneer!”.


Idem als boven i.p.v. broek knielange rechte spijkerrok.
“Dag mevrouw! . . . .”.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Ik droeg . . .

Bericht door rokwens »

Ja, zo zie je maar he Willy. Volgens de grijze massa van de gijze massa moet een man zich schuil houden in de schemerige grijze zone van de samenleving. Als hij daar een haar breed van afwijkt zit hij al op in de tuin van Eden.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Ik droeg . . .

Bericht door RokSterNL »

Ja Willi, het is toch te gek voor woorden. Loop je er trendy bij zelf in herenkleding, nog een verkeerde inschatting. Moet je je daar als man voor aanpassen ? Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: Gelukkig doe jij dat dan ook niet. En dat moeten wij als mannen die voor de rok en nog meer vrije kleding en accesoirekeuze gaan ook nooit doen. Ik sterf nog liever dan dat ik mij daar aan aanpas. En nu ik het toch over sterf heb, dat maakt in mijn geval niet uit, want ik heb het toch al vast laten leggen in mijn testament dat ik in rok gecremeerd wil worden. Daar kunnen ze niet meer omheen. Vandaar dat ik nu bij leven al doe wat ik graag wil, kan ik nooit meer zeggen als het bijna te laat is, van hadden we maar, nee dan zijn we te laat.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Ik droeg . . .

Bericht door rokwens »

Goed idee, van in rok gecremeerd te willen worden. Maar ik zou liever hebben dat ze mijn kilt over de kist leggen in de dienst.
in plaats van de traditionele purperen doek. Zo geef ik nog een extra krachtig teken aan mijn nabestaanden. Misschien zet ik wel in mijn testament wie die kilt dan erft.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Ik droeg . . .

Bericht door RokSterNL »

He, dat is ook een mooi idee, om inplaats van de purpere doek een kilt over de kist te laten leggen. Dit zou ik dan wel vast laten leggen in je testament als je dat echt wilt.
Plaats reactie