Een giletje

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Een giletje

Bericht door willi »

Zoekend naar een zwart giletje voor over mijn Tuniek, stuitte ik op een rek met rokken. De een nog leuker dan de andere, maar allemaal even kort. (mini) Niet dat ik daar gemoedsbezwaren tegen heb, maar als ze ook nog strak aansluiten, wordt het ‘zitten’ toch wel érg riskant.
Maar omdat het beoogde (zwarte) giletje niet tot de aanwezigheden behoorde, besloot ik toch nog maar eens tussen die rokken te gaan snuffelen.

‘Hebben jullie dat ook wel eens, die dwang om toch met iéts thuis te willen komen?’

In ieder geval vond ik, na verwoed geschuif en getrek tussen de rekken, – ze móesten iets opleveren, al moest ik ‘t er uit stámpen – een zwartglanzende rechte rok van redelijke lengte, zonder zakken of andere uitsteeksels en met een achtersluiting.
Dit laatste is wel niet erg manlikely, maar ik vind dat nu eenmaal mooier dan een overslag-voorsluiting. (behalve in spijkergoed)

Wel, dat werd even slikken. Het was namelijk geen gewone rechte rok, maar een iets toelopende kokerrok. Dus overal strak, ook om de benen tot vlak boven de knieën. Dus twijfel alom, maar wetend dat mijn vrouw een rechte strak zittende rok voor mij nog net acceptabel vindt, heb ik ‘m toch maar gekocht. €15,00 is natuurlijk geen geld.
En . . . hij zit heerlijk. . . En ik kan er zelfs in zitten.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Een giletje

Bericht door Jos »

met dat winkelen heb ik dat af en toe, maar dat komt meer omdat ik de laatste tijd nogal krap bij kas zit.
zelf heb ik ook twee kokerrokken; een daarvan is een lichtblauwe ribrok, waarvan mijn dochter zegt, dat ik hem prima kan dragen.
Een nadeel vind ik, dat deze rokken in het kruis nogal kunnen aftekenen
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: Een giletje

Bericht door w-sure »

Ik las eerst het onderwerp als een 'giLLetje'. Dat iemand een hoog gilletje had geslaakt toen ze jou zag ofzo. :-)

Ja ik heb ook wel een paar van die kokerrokken. zitten wel lekker moet ik zeggen. mini vind ik trouwens ook wel leuk. Je moet inderdaad een beetje opletten hoe je gaat zitten, maar ach, dat went wel. achtersluiting is prima hoor, waarom zou een zijsluiting mannelijker zijn (of bedoel je minder mannelijk dan een gulp aan de voorzijde). Ik heb wel veel met achter of zijsluiting, staat vaak mooier vind ik.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Een giletje

Bericht door willi »

Correct Wichor. Een overslag-voorsluiting geeft altijd zo'n rommelige bobbel en trekt ook vaak lelijk aan de stof.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Plaats reactie