Weekje verlof Bastogne II.

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Weekje verlof Bastogne II.

Bericht door Ludwigcw »

Er waren ook positieve ervaringen aldaar. Tijdens onze shopping zochten we ook achter nieuwe laarzen voor mijn oudste dochter. Maar zoals je weet, tienerdochter en moeders gaan kwa stijl niet goed samen. Teveel tralala, te hoog, geen riemtjes, te klassiek vanuit de mond van mijn dochter. Te duur, slechte kwaliteit, plastic, te saai uit de mond van mijn vrouw.
Ik ..... keek ernaar en paste terwijl de meest uiteenlopende schoenen. :roll: 8-)

Nu enkel dagen en grijze haren ( van vrouwlief ) verder, nog geen laarzen. Stelde ik voor om eens de schoenwinkels in de winkelstraat van Bastonge te doen, daar hadden we nog niet gekeken. Mijn vrouw zag het niet meer zitten, dus ik, in een rok van mijn vrouw ( tot halverwege de billen zwart grijsblauw in kleine ruitjes ) lichte zwarte panty's en hoge zwarte laarzen, samen met mijn dochter op schoenjacht.
De ganse winkelstraat afgelopen zonder problemen, op twee Noordafrikanen na die luidop begonnen de lachen en roepen, maar toen ze door hadden dat iedereen eigenlijk onbegrijpend naar hen keken en niet naar ons, zijn ze maar stil afgedropen.
Nu bij ons laatste schoenwinkel ( laatste doordat we daar maar zijn buiten gekomen nadat al de rest al gesloten was ), zie mijn dochter iets naar haar smaak en ze zagen er ook degelijk uit, maar ik was van plan van om de volgende morgen met de grote bazin ( vrouw ) terug te komen.
Terwijl we even verder rondkeken sloot de winkeldame de deur, ik zie op mijn uurwerk "18u30" oei sluitingstijd. We verontschuldigen ons en willen naar buiten gaan, maar zij blijft voor de deur staan en vraag waarom ik een rok aanheb. Ik heb onze ganse welbekende betoog gehouden. En de dame ( van Turkse origine en begin de 30’tig ) was volledig verkocht van het idee en blijkbaar ook van mij, want ze begon ook serieuze persoonlijke vragen te stellen, en dit in bijzijn van mijn dochter. Ze had al enkel reklamefolders gezien met mannen in rok, maar nog nooit een echte man live in rok, en daar was ze echt ……. Moest je nu zeggen dat ze die avond met een natte onderbroek is thuisgekomen zou ik niet verwonderde zijn, tjong zeg.
35 minuten hebben we daar gepraat voordat ze van voor die deur wegging. En ik had aan mijn dochter beloofd dat we nog zout en paprika chips zouden meebrengen, het was na 19u00 dus hebben we nog een pompstation mogen opzoeken waar ze chips hadden. De supermarkten waren al dicht.

Nu moesten we de volgende dag terug, ik met een bermudajeans en mijn bruine laarzen en panty’s. Mij vrouw was ingelicht, wat resulteerde in een wat uitgebreidere opsmuk van haarzelf, kwestie van duidelijk te maken wie de madame is zeker.
Wij die winkel binnen, en de eerste zin van haar “ Goedendag, och geen rok vandaag, dat is spijtig”. Tijdens het passen deed ze gewoon haar werk, maar bij het afrekenen begon ze weer vragen te stellen. Ze wilde persé ook dat we een klantenkaart namen ( om zo misschien aan mijn adres te komen volgens mijn vrouw ) , we bleven weigeren, waarop ze zij, dan ben je niet van plan vlug terug te komen, waarop ik “ misschien deze zomer “ waarop ik een duw van mijn vrouw kreeg en de verkoopster antwoordde “ nog zo lang ? dat is spijtig ! “.
Mijn vrouw stond op ontploffen, maar ze heeft zich kunnen inhouden. :twisted: :twisted:

Reactie van mijn vrouw toen we buiten kwamen. “ En ik die dacht wanneer je in rok rondloopt, ik mij zeker niet ongerust moet maken van concurrentie, wie wilt er nu een man in rok. Ik zal mijn mening dus moeten herzien. En wanneer we hier nog terug komen loop je zeker niet meer zonder mijn in rok door die straat hier. “
Ik heb gezwegen maar had een smille van oor tot oor . :D

De winkeldame wist ook te vertellen dat er de laatste tijd opmerkelijk veel vraag is van de mannen naar lange laarzen en hakken, maar hakken meer in de trend van cowboy modellen dan fijne hakjes.

Voor de rokdragende mannen die nog van straat moeten geraken, ze bestaan dus wel degelijk de vrouwen die wild worden van een rokkende man. Dus er is nog hoop !

Ik zal nog wel een foto plaatsten van de outfit die ik aanhad. Mijn dochter en ik hadden beiden een GSM met fototoestel erin op zak; maar op zo’n momenten blijk je dat altijd te vergeten.
En ja, de laarzen voor mijn dochter zijn goedgekeurd en gekocht.

Ludwigcw
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Weekje verlof Bastogne II.

Bericht door Jos »

prachtige verhalen Ludwigcw, ik hoop dat je vrouw alweer gekalmeerd is ;)
Jammer dat de vrouw nog zo jong is, anders zou het voor mij nog leuk zijn haar een bezoekje te brengen :)
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: Weekje verlof Bastogne II.

Bericht door w-sure »

Wij komen ook nog wel eens in de Ardennen. Wat is het adres van die winkel. Ik zal er ook eens heen gaan. 30 ligt wel in mijn leeftijd. dan maar hopen dat de vrouw niet jaloers wordt, maar daar zal ik haar geen reden voor geven ;-)
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Weekje verlof Bastogne II.

Bericht door Ludwigcw »

Fotootje aan ons slaapkamerterrasje in mijn outfit dat ik toen aanhad. Tja, een beetje weinig contrast. Rok is met een ruitmotief zwart donkergrijs maar dat zie je niet op de foto, verder was het al zwart wat ik aanhad 8-)

Afbeelding

Ja Jos mijn vrouw heeft er haar slaap niet voor gelaten.

En wichor, zie de link, er bestaan blijkbaar meer van die winkels.
Tweede link naar de winkel in Bastogne, er staat een foto van de winkel verantwoordelijke, maar dat is zij niet. De turkse heeft ( momenteel )lang zwart haar en is slank gebouwd. Maar schaaf wel een beetje je Frans bij, want Nederlands versta ze niet hoor. ;)

http://www.marbaise.com/magasins.html

http://www.marbaise.com/magasins/bastogne.html

Groeten Ludwigcw
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Weekje verlof Bastogne II.

Bericht door RokSterNL »

Wow Ludwigcw. stoere outfit. Staat je perfect.
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Weekje verlof Bastogne II.

Bericht door Ludwigcw »

Rokster, bedankt voor je complement ! :P
k' Zal toch eens in mijn zak moeten schieten voor een nieuwe camera, het was nu wel maar grauw weer en grijse lucht, het toestelletje is ondertussen al een 8 jaar oud, en heeft soms rare keuren kwa belichting. Mijn dochter heeft een recent digitale reflexcamera, en er is daar toch meer contrast mee te halen.

Ludwig
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Weekje verlof Bastogne II.

Bericht door RokSterNL »

Ik vind de foto eerlijk gezegd van goede kwaliteit, niets verkeerd aan. Tegenwoordig zijn de digitale camera's stukken goedkoper ten opzichte van toen ze pas op de markt kwamen.

Trouwens over Bastogne mooie omgeving, daar ben ik ooit met mijn ouders met een vakantiereis op doortocht geweest. Ik kan mij nog herinneren dat daar ergens een oude tank uit de Tweede Wereldoorlog stond.
Plaats reactie