Tweede prik

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Tweede prik

Bericht door willi »

Vandaag weer voor een prik naar het bejaardencentrum.
Ik dacht: “Als die ouwe wijven tóch commentaar hebben, doe ik écht een rok aan. Dan hebben ze tenminste écht een reden om over me te ouwehoeren.

Tijdens de sneeuwbaggertocht van parkeerplaats naar de ingang van het centrum, kwam ik veel mensen tegen. (Locatie: naast een winkelcentrum)
De reacties waren wisselend. Van ongeïnteresseerd doorlopen, (de meesten) tot nieuwsgierig omkijken.
Doch allemaal zonder commentaar.
Je weet dan niet waarom men kijkt; is ’t een vrouw? Of: is het een man in een rok! Of: vul maar in.

In de grote gemeenschapszaal aangekomen zag ik ze weer. Die ouwe tangen; nu uitgebreid met een paar tandeloze, zeer oude mannetjes.
Ik droeg mijn indrukwekkende videocamera voor me uit en liep opgewekt en zeker van mezelf langs het kakelende clubje. ‘Nog geen reactie’.
Maar bij aankomst in het prikgedeelte, een aantal niet te doorgronden blikken. Hoogstens enige verbazing van de twee prikzusters. (de enigen onder de 50)

“Komt u maar hoor!” riep de leukste van de twee.
“Graag!” riep ik met mijn lage mannenstem terug.
“U heeft me toch niet op de film gezet hè? Ik heb cameravrees”. Lachen. “Nee hoor!”.
Jas uit, mouw opstropen en recht voor haar zitten, met mijn arm op haar knie. (doe ik altijd)
Geen enkele reactie! Prik, pleister, en mouw naar beneden.
“Prettige feestdagen meneer M.. . . Volgende!”
Jammer! Zéér jammer. Ik had graag een reactie van haar gehad!

Terug langs de 'morgue du (saint)-Wietèrtonne'.
Stilte. Dodelijke stilte.
Doch, achter mijn rug: Hi, hi, hi. Ha, ha, ha. Ik hoop dat ze het hebben overleeft.
Bijlagen
voor buiten en binnen
voor buiten en binnen
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Jan/Jannette
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 jun 2008 15:04

Re: Tweede prik

Bericht door Jan/Jannette »

Prachtig Willi zoals jij de mensen daar telkens weer op het verkeerde been weet te zetten.
Zelf ben ik laatst ook nog naar de bloedbank geweest voor bloed onderzoek zaten wel enkele ouderen en een jong meisje(schatte haar 16/17 jaar) met haar moeder welke erg kleinzerig was.Verder eigenlijk weinig reactie misschien komt dat ook omdat ze mij regelmatig in rok in het winkelcentrum zien lopen.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Tweede prik

Bericht door Wiha »

Goed gekozen Willi en gedurfd. Wat zij je vrouw ervan? Toch altijd als ik naar jou foto's kijk (en nu geen discussie weer oplaaien) vind ik jou houding, dus de manier waarop jij staat altijd erg vrouwelijk overkomen. Je kleding is goed gekozen maar ben eens benieuwd naar een foto van jou als je normaal staat. Ik weet het, houding is altijd moeilijk te zoeken, zit ik ook mee als ik foto's van mezelf maak.

Maar ga zo door met rok naar buiten.............
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Tweede prik

Bericht door willi »

Beste Wiha, ik wil ook niet meer discussiëren over mijn houding op de foto.
Het is gewoon de manier waarop ik op elke foto sta. Sorry!
Misschien gebruik ik onbewust zelf de poses, die ik als fotograaf van mijn fotomodellen verwachtte en die bedoelt waren om de kleding goed tot z’n recht te doen uitkomen.
Ik zie daar persoonlijk niets vrouwelijks aan.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Tweede prik

Bericht door Wiha »

Prima, ga in ieder geval zo door met in het openbaar rokken dragen :) Helpt mee naar acceptatie.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Tweede prik

Bericht door sam »

Ik vind het hem wel stoer staan, eerlijk gezegd.
Plaats reactie