Weekje Berlijn

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Weekje Berlijn

Bericht door john »

Afgelopen week ben ik met een vriend een midweek naar Berlijn geweest.
Uiteraard vertel ik dat niet zomaar, want ik had verschillende rokken meegenomen.

De eerste avond zijn we samen nog even wat wezen winkelen en hebben we in een india's restaurantje gegeten.
Voor mij best wel een flinke stap. Maar omdat niemand mij zou herkennen, toch doorgezet.
De (vervelende) reacties bleven uit. Hoogstens wat blikken als "wat zie ik nu". Later die avond ook nog met de metro meegeweest, waar ook niemand echt inhoudelijk reageerde. Slechts een paar giechelende tienermeisjes maakten zogenaamd onopvallend een foto van elkaar (of was het nu tocht die man in rok).

Ook de andere avonden ben ik in rok uit eten geweest. Op zich heb ik mij alleen de laatste avond wat ongemakkelijk gevoeld.
Overdag was het programma helaas wat "te vol" om relaxed (en te fris) in rok op pad te gaan. Wel heb ik vaak mijn laarsjes aangehad. Uiteraard over de broekspijpen.

Als het lukt plaats ik nog wel een foto.

John
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Weekje Berlijn

Bericht door masker »

Fijn dat je zonder problemen in Berlijn hebt kunnen rondlopen en ja giechelende tienermeisjes die vind je overal.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Weekje Berlijn

Bericht door RokSterNL »

Prachtig John.

In een veilige omgeving zonder al te veel risico van bekenden tegenkomen je kleding kunnen dragen die jij ook prettig vind om te dragen, dat is toch wat hier iedereen graag wil bereiken.

Hopelijk dat je nog een foto kunt plaatsen, maar laat dit geen verplichting zijn. Het moet wel overeenkomstig je eigen gevoel zijn, van wil ik dit ook echt. Pas als je daar zeker van bent, dan pas doen. Dit is maar een goed bedoeld advies van mij, en dat geldt hier voor iedereen. We zijn geen van allen gelijk, ook niet in hoever we staan in het rokdragen. Een ander kan dat nooit voor je bepalen. De enige die dat het beste weet, ben je zelf.

Wel gefeliciteerd met deze stap, John.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Weekje Berlijn

Bericht door Jos »

mooie stap John, vooral als er nog iemand bij je is, die het gewoon accepteert.
gewoon je eigen grenzen verleggen en je daardoor steeds zekerder van jezelf voelen. Op een gegeven moment ben je niet meer bezig met je omgeving; je gaat gewoon je eigen gang, in broek of rok, wat maakt het uit.
een fervent rokdrager
Plaats reactie