Het moet langzaam groeien

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
svenner
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 dec 2009 07:19

Het moet langzaam groeien

Bericht door svenner »

Ik draag al jarenlang rokken binnenshuis, maar sinds enkele jaren kom ik er ook mee naar buiten. En zoals zo vaak blijkt dat het vooral tussen de twee oren zit. De eerste keer dat ik in rok naar buiten kwam, was het met gevoel dat elk moment iemand op mij toe zou stappen met negatieve opmerkingen of dat men mij zou uitlachen. Toen dit niet gebeurde, ben ik steeds verder en verder gegaan, echter steeds ver van mijn bedstee op plaatsen waar de kans dat ik iemand bekend tegen het lijf zou lopen quasi nul was.

Ook voor mijn vrouw. In den beginne wou ze niet dat ik in rok buitenkwam, opdat de buren geen 'verkeerd gedacht' zouden krijgen, later liet ze het toe op plaatsen waar we weinig kans hadden om iemand tegen te komen, zoals boswandelingen in afgelegen streken. Langzamerhand raakte ze er zelf aan gewend dat ik buitenshuis een rok droeg. Haar vrienden en collega's mochten hier niet van weten en in drukke buurten mocht ik geen rok dragen als zij erbij was, voor de rest mocht ik m'n gang gaan.

Dus droeg ik hem bij het winkelen hier in de buurt, als ik even naar de garage moest enzovoort, als ik ging tanken. Ik was er wel als de dood voor bevreesd als ik cllega's zou tegenkomen van het werk. Ondertussen waren we beginnen bouwen, en tijdens de hete zomerdagen was het een zaligheid om een rokje te dragen tijdens het metsen, vooral als er dan een windje opstak...
De meeste vooruitgang heb ik geboekt toen, onverwacht, enkele vriendinnen van mijn vrouw langskwamen (verschillende vriendinnen op verschillende gelegenheden), terwijl ik, uiteraard, in rok rondliep. Hun reacties waren onverdeeld positief. Maar de volleidge acceptatie kwam er toen we probeerden een kind te krijgen. Dit wilde maar niet lukken en ten einde raad wendden we ons tot de medische wetenschap. Hierbij werd telkens een spermastaal 'opgewerkt' om een betere kwaliteit te verkrijgen. Belangrijk hierbij was dat we kwaliteitspercentages voor en na kregen. Wat opviel was het volgende: naarmate het buiten warmer werd en ik dus meer rokken ging drage, steeg de initiële kwaliteit. Ik heb toen tegen mijn vrouw gezegd dat ik 90% van de tijd rokken zou gaan dragen (op het werk moet ik in lange broek verschijnen) en we met al dat in vitro spul zouden stoppen. Zij ging hiermee akkoord omdat zij al die hormonen beu was. En ziedaar twee maanden later was zij op natuurlijke wijze zwanger.

Na het bouwen van ons huis en de geboorte van onze kleine, mag ik nu eender wanneer rokken dragen, ook in haar gezelschap. Al onze vrienden en collega's zijn op de hoogte. Ik heb geen enkele negatieve opmerking gekregen, wel enkele positieve. Mijn collega's en ondergeschikten hebben nog altijd evenveel respect voor mij als voorheen (iets waar mijn vrouw schrik voor had). De laatste stap is nu dat ik rokken mag dragen op de werkvloer, maar dat zal niet meer tijdens mijn carrière gebeuren, vrees ik. Alhoewel, soms kan het snel gaan.
Onze laatste uitstap naar de Moezel had ik één broek mee en vijf rokken. De broek voor het geval het zeer koud zou zijn. Ik heb alleen maar rokken aangehad... Tijdens de zomersolden ben ik in een witte jeansrok gaan winkelen op de Meir in gezelschap van mijn vrouw en een vriendin uit Parijs, die ook graag zou hebben dat haar toekomstige man rokken zou dragen.

Je merkt heel goed dat de maatschappij er in het algemeen voor klaar is om de man in rok weer te aanvaarden. En daar kunnen we alleen maar blij om zijn.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Het moet langzaam groeien

Bericht door Viqueen »

Dat is wel positief,elk geval gefeliciteerd ook met je vrouw.Hopelijk tref ik ook zo'n vrouw ooit...
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Het moet langzaam groeien

Bericht door sam »

Svenner, gefeliciteerd! Dit bevesigt mijn theorie dat het dragen van rokken door mannen anatomisch verantwoorder is dan het dragen van broeken. In elk geval heb je je omgeving nu overtuigd en - inderdaad - chapeau voor je vrouw!!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Het moet langzaam groeien

Bericht door Jos »

hallo Svenner,

allereerst zou ik zeggen van harte welkom op het forum.
Maar van de andere ook niet: het belangrijkste is jullie te feliciteren met het aanstaande ouderschap. Daarnaast is het geweldig, dat je vrouw zo'n positieve instelling heeft ten opzichte van dragen van rokken door mannen. chapeau!
(Het is heel mooi om een bevestiging te krijgen van hetgeen ooit op dit forum is verteld, dat het dragen van een rok veel gezonder is voor de geslachtsorganen van een man).

Zo te lezen op het forum ben je al ver met het dragen van rokken in de openbaarheid, verder dan menigeen van ons, lijkt me.

ik hoop, dat je nog veel bij kunt dragen aan het forum en wie weet tot ziens op een volgende bijeenkomst.
een fervent rokdrager
Plaats reactie