voor het eerst in een kokerrok

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
Rinus54
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:25

voor het eerst in een kokerrok

Bericht door Rinus54 »

Vanmiddag stuitte ik naast kleding die ik kocht bij V&D nog op een kokerrok. De rok stond me wel aan en heb hem meegenomen. Valt iets boven de knie en is geheel zakloos. Ik moet zeggen, het is wel even wennen hoor. Ondanks dat de rok wat elasthan bevat, zit het behoorlijk strak om je benen, niet zozeer met lopen, wel met zitten. Maar toch, nu de hele avond aangehad vind ik het toch ook wel weer lekker gaan zitten, alles went als je iets leuk vindt.
Zijn er nu mannen hier onder ons die een kokerrok absoluut niet zien zitten of maakt een echte rokkendrager het helemaal niet uit?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: voor het eerst in een kokerrok

Bericht door Jos »

hallo rinus,

ik heb ook een kokerrok, die ik echter alleen in huis draag, als ik alleen thuis ben. Ik vind zo'n rok ook prettig om te dragen.
De mijne heeft wel twee grote steekzakken ;) , maar is niet elastisch, waardoor hij vermoedelijk ook niet zo strak zit :)
een fervent rokdrager
Marc
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 apr 2009 12:25

Re: voor het eerst in een kokerrok

Bericht door Marc »

Hoi,

Wat is er mis aan een kokerrok? Is deze rok soms te vrouwelijk voor de rokdragende man, omdat hij geen geen zakken heeft?Ik mag van mezelf zeggen dat ik een ruime keuze heb in rokken en graag eens wissel van model. Er is er maar een enkele die me niet lekker zit, iedereen kan zich wel eens miskopen, maar het liefst heb ik ze tot op de knie. Tot mijn grote spijt heb ik tot op dit moment nog niet de moed gehad om er openlijk mee over straat te lopen maar de lust om het te doen wordt met de dag groter. Gelukkig mag ik op de steun van mijn vrouw rekenen, een 100% broekdraagster.

Groetjes, Marc
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: voor het eerst in een kokerrok

Bericht door willi »

Er is niets mis met een kokerrok. Volgens mijn vrouw prima, als je maar geen al te brede heupen hebt. Dus uitstekend voor mannen. O.k., je zit er misschien niet al te lekker in. Nogal stak wellicht.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
jan

Re: voor het eerst in een kokerrok

Bericht door jan »

De hoofdreden voor mij om een rok te dragen is het grote comfort: Nergens bewegingsbeperking. Een kilt is het ruimst.
Aan een kokerrok zou ik nooit beginnen; veel te krap!
Maar ja, ieder zijn smaakjes.............
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: voor het eerst in een kokerrok

Bericht door w-sure »

prima, heb er zelf ook verschillende. ga ik ook mee over straat, en ben er eens mee naar de film geweest hier in de buurt (met mijn, toen nog. vriendin). er werd wel wat gekeken, maar verder geen opmerkingen gehad.
DIDI69
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2008 00:05
Locatie: Antwerpen - Vlaanderen - Belgie

Re: voor het eerst in een kokerrok

Bericht door DIDI69 »

Deze week mn eerste "koker"rok gekocht.
Ik was eigenlijk opzoek naar een model zoals de "uitverkochte" H&M rok, een aantal rokjes gepast, echter niet wat ik zocht.
Uiteindelijk dit voor mij onbekende model van rok aangetrokken, vond het eerst maar niets, het was de verkoopster die me dit model voorstelde "omdat het bij mn outfit paste".
Deze week al een aantal keren mn nieuwe aanwinst gedragen, reeds een zeer positieve reactie van een vrouw mogen ontvangen. Het is inderdaad even wennen doordat je "benen" bewegingsvrijheid enigzins beperkt wordt.
Het model bevalt me nu, voel me er zeer goed in, het grappige is dat de rok van het merk "Didi" is, mn nickname = DiDi.
DIDI69
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 jan 2008 00:05
Locatie: Antwerpen - Vlaanderen - Belgie

Re: voor het eerst in een kokerrok

Bericht door DIDI69 »

Heb mn laatste aanwinst nu al een aantal keer gedragen, dit type van rok was voor mij onbekend, echter ben er zeer tevreden over. Het is wel even wennen door de beperkte bewegingsvrijheid (kortere stappen), anderzijds geeft het me ook een gevoel van veiligheid doordat deze rok niet toevallig naar boven kan waaien ...
!!! Een aanrader
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: voor het eerst in een kokerrok

Bericht door john »

Persoonlijk vind ik een kokerrok (zeker de wat langere modellen vanaf de knie en langer) niet prettig dragen.
Bij de kortere modellen moet je opletten op de inkijk.
Daarnaast zie je vaak ook nog wel een bepaalde bobbel zitten.

Zelf prefereer ik wat wijdere modellen.

Overigens heb ik deze week wel een leuk ballonrokje gevonden bij HET KRUITVAT (en voor maar 8 Euri's).
Ik was eigenlijk aan het kijken naar het model van de HEMA (voor 12,99 Euro), maar die was alleen maar in donker en lichtgrijs en niet meer in XL te vinden.

John
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: voor het eerst in een kokerrok

Bericht door RokSterNL »

Wat voor bobbel ? :lol:

Bij mij niet, maar misschien is die bobbel bij mij wel te klein om waar te nemen :D
Plaats reactie