Tof!

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Tof!

Bericht door willi »

Tof!! Dat was 't. Ik heb vanmorgen de stoute spijkerrok aangetrokken en ben daarin naar mijn kapsalon gegaan. Dat klinkt natuurlijk heel simpel, en het is ook al eerder gedaan, maar voor mij was het nieuw. Gloednieuw.
Mijn kapster ken ik al jaren, maar ik heb haar nooit iets verteld over mijn voorkeur voor rokken, want . . . ze komt uit een nogal gereformeerde omgeving; het had dus makkelijk fout kunnen gaan. En ik zit daar toch wel een uurtje, in die rok.

Maar wat schetst mijn verbazing, ze vond het leuk – hartstikke leuk en raakte niet uitgepraat over het onderwerp: mannen die rokken dragen. “Dat moet toch kunnen!” meende ze en ze had tv-programma’s gezien met een man die er 'fantastisch' uitzag in een rok!
Ze ging zelfs zover me tips te geven over bijpassende kleding en . . . mijn haar anders te knippen! Wel, dat hoefde voor mij nu ook weer niet.
Het is al met al een gezellig uurtje geworden. Mijn dag kan niet meer stuk!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Viqueen
Berichten: 859
Lid geworden op: 24 dec 2008 20:52

Re: Tof!

Bericht door Viqueen »

Dat is wel een mooie ervaring....ik durf het nog niet :( Lijkt me wel een bevrijding,wat ik hier ook lees dat je gewoon in elk kledingstuk naar buiten durft te gaan,en het zou ook normaal moeten zijn.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Tof!

Bericht door willi »

Het was inderdaad een grandioze ervaring Viqueen, maar denk niet dat ik geheel ontspannen aan dit avontuur ben begonnen.
Ik ben meermalen van plan geweest om te keren en in broek naar de kapsalon te gaan. Want al ken je iemand nog zo lang, het 'onverwachte' kan een gemeen staartje hebben.
Bovendien zijn er nog genoeg plekken waar ik beslist niet in rok naartoe zal gaan. Er zijn hier wijken waar ik amper in een broek doorheen durf te fietsen, laat staan in een rok.
Het grote verschil met even een boodschap doen en naar de kapper gaan, zit 'm in de tijd die je met personen doorbrengt, zonder ook maar de geringste mogelijkheid om je terug te trekken.
Maar in dit geval was het plezierig om gewoon rond te kunnen lopen en geen spelden in je rug te voelen. Heerlijk!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: Tof!

Bericht door masker »

Leuk hoor die niet verwachte positieve reactie.
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Tof!

Bericht door Wiha »

Willi, dat is echt tof. Zo hoort het te zijn. Ik neem aan dat dit naar meer smaakt. Was je vrouw op de hoogte dat je in rok ging? Wel benieuwd naar de outfit die je aan had en op welk tv programma de kapster het heeft........
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2106
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Tof!

Bericht door Jos »

geweldig mooie ervaring willi, beter kunnen we ons niet wensen :D :D
ook ik ben benieuwd naar de antwoorden op de vragen van Wiha
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Tof!

Bericht door willi »

De outfit bestond uit een 3/4 lange, soepelvallende spijkerrok met een aansluitende heuppas. Daarboven een bruin wollen shirt met capuchon en rits, afgesloten met een brede, bruine, laaghangende riem met grote gesp. Aan mijn benen droeg ik een dikke spijkerkleurige legging met sokken en bruin met goud gekleurde laarzen, die de legging aan het oog onttrok als ik rechtop stond.
Over het geheel droeg ik een bruin, glanzend, kort jack met capuchon en nepbontkraag.
Ik zal er binnenkort eens een foto van maken.

Dat tv-programma werd me niet bekent gemaakt, omdat de kapster toen werd weggeroepen. Ik kreeg de indruk dat het al van een tijd geleden was.

Oh, en mijn vrouw was niet op de hoogte, want ik besloot het pas te doen toen ze al naar haar werk was. Maar ik vertel het haar wel.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
sam
Berichten: 369
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:06

Re: Tof!

Bericht door sam »

Ja, ik vind het fantastisch!!!
Plaats reactie