Artikel op www.bobbink.nl

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Artikel op www.bobbink.nl

Bericht door Wiha »

En nog weer eentje in maart:

http://www.bobbink.nl/2010/03/01/rok-of-broek/
Rok of broek
1 maart 2010

De mannen van het Noorse curlingteam vielen tijdens de Olympische Winterspelen op door hun broeken. Kleurige diamantvormige figuren trokken meer aandacht dat het curlingspel. Kleren maakten deze man echter niet tot kampioenen, zodat ze onder de druk van hun bijgeloof deze broek hebben afgezworen. Ik zou zo’n broek ook niet dragen. Ik hou niet van gekleurde diamantmotieven. Misschien moeten de Noren eens een rok proberen.


De mannenrok is trend die maar geen trend wil worden. Al jaren lijken modehuizen de mannenrok te introduceren, maar telkens weer mislukt het entameren van deze dracht. Drie jaar geleden kwam G-Star met een denim rok en ik dacht: ‘Nu ga ik het proberen’. Ik ging niet speciaal op zoek, maar als ik een kledingwinkel binnenkwam zocht ik er wel naar. Ik heb de rok nooit gevonden. In geen enkele winkel zag ik een mannenrok, van welk merk dan ook. Ik had het er wel eens over met vrienden, maar dat werd al gauw een lacherig gesprek. Ik moest me dan verdedigen. Nee, ik ben geen travestiet en ik heb nooit de neiging vrouwenkleren te dragen. Het lijkt me gewoon wel eens leuk om een mannenrok te dragen, een rok.

Dit seizoen gaat H&M het proberen. Doordat dit modemerk over het algemeen in iedere winkelstraat wel een filiaal heeft is de kans op een doorbraak van de mannenrok misschien groter.



Ik ben vandaag nog even in de Mannen-H&M in mijn woonplaats geweest, maar daar waren de rokken nog niet te koop. Maar ik geef niet op, deze zomer loop ik in een rok.

Ik hoop dat het een trend wordt, zodat dat de toevoeging ‘mannen’ kan verdwijnen, zoals we het over het algemeen ook niet hebben over een vrouwenrok of een mannenbroek. Voor curling lijkt het toch niet geschikt, althans niet zonder maillot of broek.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Plaats reactie