gelezen

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

gelezen

Bericht door rokwens »

tekst over de mix-man, neen geen metroman of uberseksueel
bron :
http://www.rmc.nl/pdf/1190299098_Retail ... 819f7fd001

CONSUMENT Metroman en überseksueel worden opgevolgd door de mix-man
De metroman en überseksueel worden opgevolgd door de mix-man, die van alles
een beetje is en van niets teveel. De term metroseksueel werd in 1994 bedacht door
de Britse journalist Mark Simpson. De term verwijst naar aantrekkelijke, goed verzorgde
mannen die hun vrouwelijke trekjes koesteren. Ondanks dat deze man als de beste
vriendin van zijn vrouw kan fungeren, is hij een overtuigde hetero. Internationaal bekende
metromannen zijn de voetballer David Beckham en het Zweedse model Frederik Ljungberg.
De term metroman raakte echter in diskrediet, aangezien dit type man steeds vaker
werd geassocieerd met een watje, met eigenliefde of met homoseksualiteit. De opvolger
van de metroman was de überseksueel, gelanceerd door de Amerikaanse trendgoeroe
Marian Salzman. De überseksueel is een grove, ouderwetse en overheersende broer van
de metroman. Hij is minder zacht in de omgang en lijkt meer op de ouderwetse ladykiller
en playboy. De nieuwe man is de mix-man: hooguit een beetje vrouwelijk, wel stoer maar
geen macho, geen burgerman maar ook geen wildeman, geen doetje maar ook geen
hunk. De mix-man bevat ‘best of both worlds’ en weigert om alleen maar een verzorgde
metroman of brute überseksueel te zijn. Bron: Elsevier Thema september 2007
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: gelezen

Bericht door Peter v »

Aparte verhaal. Die man kruipt weer achter uit in zijn kooi. Waarom kon hij niet gewoon een "fijne" ( dubbelzinnig ) vent zijn? van alles wat is leuk bedacht en kan, mar dat als maar ondanks alles de "jager" moeten zijn om zijn mannelijk heid te moeten bewijzen is zo langzamerhand stuitend. Wat wel goed is is dat er bekende mensen bezig zijn nieuwe begrippen te bedenken voor de huidige tijd. Er is nog hoop dat er een zinvolle type mens bedacht wordt waar wij in vallen met onze creatiever outlook op kleding, en het leven.

Peter v.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: gelezen

Bericht door rokwens »

Niet nieuw maar wel de moeite om te lezen
Citaat uit Vrouwenpower + adres

Mijn vriend heeft de rok ontdekt. We hebben ongeveer dezelfde maten en soms pak ik wel eens een jeans van hem. Uit balorigheid heeft hij laatst een rok van mij aangetrokken en er het hele weekend in huis in rondgelopen. Hij blijkt dat heel prettig te vinden. Het gaat niet zozeer dat hij in vrouwenkleren wil lopen, zegt hij, maar vindt het lekker zitten. De Schotten dragen kilts is zijn verweer als ik zeg dat het een vrouwenkledingstuk is. Hij schijnt niet de enige te zijn want er zijn hele websites aan gewijd.

We zijn nu een paar weken verder en hij draagt er steeds vaker een. Hij zoekt wel gelukkig de wat meer stoerdere rokken uit. Ik moet zeggen dat ik er zelfs aan ga wennen. Het staat hem, met een leuk shirt, wel goed moet ik bekennen.

Maar nu wil hij er ook mee naar buiten. Daar heb ik toch wel moeite mee. Voor je het weet ben je de grootste roddel van de buurt.

Graag jullie mening. Wat vinden jullie van een man in een rok.

http://vrouwenpower.nl/forum/mode-trend ... 257.0.html
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: gelezen

Bericht door Peter v »

Dit kan alleen goed zijn. Ze geeft aan dat hij er plezier in beleeft, en dat zij er zelf geen probleem mee heeft. Alleen O maar niet naar buiten. Maar zo kun je immers nooit wat anders doen!
Het geeft ook weer aan, ( begrijpelijk ) maar niet goed, hoe "bange schijterds" zijn voor de domme geouwehoer van anderen, ALS dat er van zou komen. Hopelijk reageren er veel andere vrouwen, die het alleen als positief beleven en ook zeggen, "laat ze maar ouwehoeren, dat doen ze toch elke dag, en daar trekken wij ons niets van aan."

Peter v
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: gelezen

Bericht door RokSterNL »

Metroseksuele man, überseksuele man en nu de mix-man.

Ik heb jammergenoeg nog nooit op straat of waar dan ook een Metroseksuele en überseksuele man gezien. En waarschijnlijk zal ik dus ook nooit een mix-man tegenkomen.

Overigens vind ik het wel een goede ontwikkeling. Alleen wanneer zijn we nu eens 'echt' aan zet. Want alleen maar met een kilt, gothicmannenrokken komen we er niet. Het zal toch ook eens verder moeten gaan. Maar zelfs met een gothicmannenrok kom je nog geen steek verder, als het gaat om een kentering in de mannenmode in gang te zetten. Iedere keer maar weer stoten we ons hoofd tegen de steeds maar weer 'saaie en oubollige' mannenmode die ons als eenheidsworst voorgeschoteld wordt. Nogmaals opzich is het een positief bericht over de mix-man, maar we schieten er pas echt iets mee op, als de heren/dames mode-ontwerpers ook daadwerkelijk voor de mannen echt iets anders gaan maken. Eerst de rok, maar ook andere accesoires. Ik zou ook niets lievers willen dragen dan al die zaken die de vrouwen ook van huis uit kunnen dragen. En toch wil ik niet in het hokje van travestie/homo geplaatst worden. Want er zijn ook heteromannen die blijk geven van dat ze nu ook eens iets anders willen dan alleen hetgeen er in de winkels voor hande is.

Alleen ik ben nu met iets begonnen, maar zelfs daar is al geen beginnen aan. Het wil niet vlotten, en ik zit toch al geruime tijd op allerlei fora. Ik zou het dan ook bijzonder toejuichen heren/dames mode-ontwerpers als U Uw visie eens verbreed. Ik bedoel hiermee dus, niet alleen maar verder kijken dan het mannenkostuum, maar ook naar andere zaken, zoals een rok, mooie elegante schoenen/laarzen. Wat mij betreft zou de mode voor mij unisex moeten worden. Aan de maten en afmetingen van de kleding zal dan wel aangepast moeten worden aan de lichaamsbouw van de man. De schoenen/laarzen mogen best blokhakken hebben. Een mooie panty er onder e.d. Niets mis mee zou ik zeggen.

Het grote probleem voor mij ligt alleen nog in het volgende. Ik loop wel in een rok buiten, maar draag het nog puur overmannelijk stoer uit. Zoals ik het in wezen zou willen zien dat het zal moeten gaan worden, is voor mij nog een stap te ver, en zelfs nog een droom. Desalniettemin heb ik wel diverse foto's gemaakt van hoe het zou moeten kunnen worden voor de man.

Groetjes van RokSterNL
Bijlagen
Deze zwarte jeansrok heb ik gekocht bij Bon Prix
Deze zwarte jeansrok heb ik gekocht bij Bon Prix
Peter v

Re: gelezen

Bericht door Peter v »

Metro man, hetroman, wat een onzin. gewoon de mode deuren openen voor mannen. als je als man ergens in gekleed bent, dan ben je een man ergens in gekleed. PUNT.

Als je een denim broek aan hebt, wat ben je dan voor man?
Als je een korte broek draagt in de zomer, wat ben je voor man?
Als je een rok draagt wat ben je voor man?

Allemaal gewoon een man. Wat moet je anders zijn? Er is immers geen sprake van een seksueel verandering, waar dikwijls de categorisering van mensen mee onderbouwd is.
Ben je vrouw ( seksueel orientatie naar het lichaam)
Ben je een man ( seksueel orientatie naar het lichaam)
Ben je hetero zowel vrouw als man, (seksueel orientatie naar het voorkeur van partner)
Ben je homo of lesbo, (seksueel orientatie naar het voorkeur van partner)
Enz.
Dus wat ben je als je rokken of broeken draagt? gewoon de zelfde mens als voor heen, en als mensen weten wat voor voorkeur jij hebt, dan kunnen zij jou daar naar noemen.
ben jij jan de buurman, dan ben je jan de buurman ook als je een rok aan hebt. "er woont een man naast ons" Dat is voldoende. Het doet er niet toe als hij in een driedelig pak zit of een badjas. Hij blijft de buur man.

Waarom zo moeilijk doen met mannen die net even andere kleding dragen? Die mannen zijn nog steeds wat zij voorheen waren toen zij broeken droegen, EN ze dragen afwisselend broeken en rokken.

Er is wel een naam voor mensen die mode dragen die anders is dan de huidige mode wat mensen voor hun sex dragen. Dat is niet noodzakelijk hoe die mensen genoemd moeten worden, maar wel hoe die durf iets anders te dragen heet.

Zo moet de mode verruimd worden, b.v. beter passende kleding voor de man, ipv de jutte zakken modellen van boven kleding ipv gedetailleerde bloezen, truien, jassen ed. Dan zien de mannen er al een stuk beter uit. Je kunt niet alle kleding voor iedere man baseren op de dikste mannen alleen. Weet je wat vrouwelijk is? het accentueren van de lichaam lijnen. Fijnere stoffen, kwetsbare materialen, eens niet zo een oorlog in kunnen met de degelijke heren kleding. mannen kunnen gerust ook wat vrouwelijke kleding er bij hebben, want vrouwelijk is een soort, een stijl, en heeft eigenlijk niets met vrouw zijn te maken. Zo ook rokken, heel veel dames rokken, ( Dames omdat ze tot nog toe alleen door dames gedragen worden) zijn vrolijk, vrouwelijk, gewoon mooi. Maar mannen die ze wel graag aan willen, zijn nog als de dood om ze publiekelijk aan te doen.

Er moet een heropvoedings campagne komen, om de misverstanden omtrent stijlen kleding en wat men is als men het draagt komen om uit de impasse te geraken.

Peter v.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: gelezen

Bericht door RokSterNL »

Zo moet de mode verruimd worden, b.v. beter passende kleding voor de man, ipv de jutte zakken modellen van boven kleding ipv gedetailleerde bloezen, truien, jassen ed. Dan zien de mannen er al een stuk beter uit. Je kunt niet alle kleding voor iedere man baseren op de dikste mannen alleen. Weet je wat vrouwelijk is? het accentueren van de lichaam lijnen. Fijnere stoffen, kwetsbare materialen, eens niet zo een oorlog in kunnen met de degelijke heren kleding. mannen kunnen gerust ook wat vrouwelijke kleding er bij hebben, want vrouwelijk is een soort, een stijl, en heeft eigenlijk niets met vrouw zijn te maken. Zo ook rokken, heel veel dames rokken, ( Dames omdat ze tot nog toe alleen door dames gedragen worden) zijn vrolijk, vrouwelijk, gewoon mooi. Maar mannen die ze wel graag aan willen, zijn nog als de dood om ze publiekelijk aan te doen.

Weet je waar het hem ook in zit ? Vrouwen zijn opgegroeid met mode. Vrouwen kochten altijd de kleding voor hun man. Er kwam dus ook geen enkele gedachte op van dat ze zich ongemakkelijk voelde wanneer ze de herenmode-afdeling liepen. Het is en was altijd heel gewoon dat vrouwen de kleding voor hun man kochten. Maar wij zijn zo ge-evrouwcipeerd dat wij weten wat wij willen. Alleen als wij iets voor onze vrouw kopen en op de damesmode-afdeling lopen voelen wij ons wel behoorlijk ongemakkelijk. Waarom dan ineens wel ? Ja ik inmiddels niet meer, maar wel zo'n ruim 20 jaar terug toen ik daar kwam. Nu interesseert het mij geen lor meer als ik daar loop te zoeken. Daarnaast waarom er mannen zijn die kicken bij het dragen van bepaalde dameskleding komt omdat wij er van huis uit nooit mee zijn opgegroeid zoals ik al eerder hier heb geschreven de vrouwen wel met de herenkleding zijn opgegroeid. Daarom dragen de vrouwen nu ook makkelijker mannelijk uitziende outfits die natuurlijk wel aan het vrouwenlichaam aangepast zijn geworden, maar toch ze doen het. Als wij zoiets aandoen van de damesmode, voelt dat voor vele en zeker voor de beginners nog vreemd aan. Voor mij niet meer, alleen jammergenoeg bepaalde outfits zal ik nu nog niet buitenshuis dragen. Ik hou het jammergenoeg dan nog wel op de wat mannelijker ogende uitstraling. Ik zou natuurlijk wat ik ook al verteld heb best meer willen. Zeker blijven wij dezelfde man wat wij ook aan trekken.

Er moet een heropvoedings campagne komen, om de misverstanden omtrent stijlen kleding en wat men is als men het draagt komen om uit de impasse te geraken.

Ik ben het volstrekt met je eens, maar hoe willen wij dit bewerkstelligen ? Dat is dus de grote vraag. Wie heeft er goede suggesties/ideeën hieromtrent. Laat het weten via het forum.

Groetjes van RokSterNL
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: gelezen

Bericht door rokwens »

Peter en RokSter, ik begrijp best wat jullie bedoelen. Het gaat om twee dingen samen. Ten eerste, de doorsnee man die er mentaal niet klaar voor is en ten tweede de maatschappij die geconfronteerd wordt met dit fenomeen en er geen blijf mee weet. Teksten zoals de mix-man trachten mannen te catalogiseren en in een "dxf-file" te steken. Dat is op zich niet goed want dan moet je zoveel files aanmaken als dat er mannen zijn. Maar wat er wél goed aan is , is dat de massa bij het lezen van zulk artikel, zich er bewust van wordt dat er een mentale evolutie bezig is in het modebewustzijn van de man en dat er inderdaad wezenlijke verschillen zijn tussen mannen onderling. Btw , nu ik erover nadenk, worden vrouwen ook zo in hokjes gestoken ? Heeft iemand daar al van van opgevangen ?
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Plaats reactie