De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Bericht door RokSterNL »

Maar de bovenmeester is er ook nog niet zeker van dat het on topic is. Er staan namelijk een :?: achter :D

Maar nu on topic :!: , want ik ben de adjunct-bovenmeester.
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Bericht door willi »

Mijn vrouw is een voorstander van het topless rondwandelen, maar zij heeft dan ook bijna niets te torsen en dan gaat het prima.
Overigens tonen de op twee benen lopende mensen hiermee aan dat ze tegen de algemene (biologische) bouwverordeningen ingaan. Viervoeters kennen deze problemen immers niet.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Bericht door RokSterNL »

Ja want dan hangen de uiers naar beneden. :D
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Bericht door masker »

Maar wat denken jullie er nu echt van zonder al dat off-topic gaan?
Zullen vrouwen zich ooit topless op straat kunnen begeven zonder opmerkingen, blikken of het ergste gefluit?
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Bericht door RokSterNL »

Ik zal mij nooit bezondigen aan dat soort gedrag om naar een vrouw te gaan fluiten, wel kijken, maar niet van top tot teen op gaan staan nemen als het ware het zgn. staren. Ik zal ook geen opmerkingen maken. Kijken is bij een gezonde welopgevoede man van nature lijkt mij wel normaal. Maar helaas lopen er ook niet-welopgevoede mannen rond, en die denken dat ze zich alles kunnen permiteren. En zolang vrouwen door dit soort groepen mannen meer als lustobject gezien worden, lijkt het mij een utopie dat dit ook werkelijk zal gaan gebeuren. Om nog maar niet te spreken van de nog ernstigere feiten, waar op televisie in speciale politieprogramma's vaak aandacht aan wordt besteed om iets op te lossen. Dan lopen die vrouwen nog niet eens topless. Laat staan als ze dat wel zouden doen. Ik ben erg bang dat dan het aantal aanrandingen/verkrachtingen zal verveelvoudigen, door de zieke geesten van onze maatschappij. Nogmaals ik heb er geen moeite mee om een vrouw topless te zien. Ja ik kijk er wel natuurlijk even graag naar. Maar daar blijft het bij. En hoe meer je het zou zien, dan is het op een gegeven moment voor mij ook gewoon en doet het je helemaal niets meer. Ik ben in ieder geval niet zo heet onder de staart. :D
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Bericht door willi »

Op het moment dat het voor zeer veel mannen een gewoonte wordt om met warm weer shirtless te gaan, (zover is het nog niet) zal het, denk ik, niet lang meer duren dat veel vrouwen dit voorbeeld zullen volgen. Het eerst natuurlijk de jonge, nog stevig en sportief gevormde vrouwen en vrouwen met een geringe borstafmeting.
Als de mannelijke reacties hierop wat zijn geluwd of zelfs door gewenning zijn verdwenen zullen de andere vrouwen hen probleemloos kunnen volgen.

Afhankelijk van de klimaatontwikkeling kan dit volgens mij vrij snel gaan. Hitte maakt mensen een stuk makkelijker in het omgaan met extremiteiten. Zeker in het noordwesten van Europa.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Bericht door w-sure »

het is niet geheel nieuw, het komt ook in nederland voor, en nog wel in bloemendaal:

http://www.zibb.nl/10230450/Nieuws/Nieu ... bezoek.htm

het filmpje is door youtube al verwijderd. maar gelukkig hebben we dumpert nog:

http://www.dumpert.nl/mediabase/127811/ ... tpr0n.html

En nee dus, het gaat niet om het mogen dragen van alleen een bh of bikinitopje (wat is het verschil, waarom zou je wel in een bh willen lopen en niet in een bikini of ander heel luchtig topje) maar bare braest (zoals vrouwen in zweden ook met ontbloot bovenlijf willen zwemmen).
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Bericht door masker »

de opmerking over Bh was vooral bedoeld als een eye opener omdat heel veel mensen het wel accepteren als een vrouw een bikibi top aan heeft maar niet als het een (witte) bh is.
voor mezelf gesproken ik heb vaker een bh aan onder mijn kleren dan een bikibi top en als het dan in het voorjaar ineens een mooie dag is zit je dus mooi te kijken (anderen naar mij als ik mijn t-shirt uit zou doen)
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Bericht door willi »

Waar haal jij ze toch altijd vandaan w-sure. Heb je er een neus voor?

Zo zie je maar Masker, het kan nu al. Het zijn alleen de ‘kat in het donker knijpers’ die hier schande van spreken. (en misschien jaloerse vrouwen)

Natuurlijk scheelt het als je er goed uitziet; de jonge vrouw in het filmpje kan ‘t zich veroorloven. Maar spannend is ’t wel en waarom eigenlijk. Borsten zij toch geen geslachtsorganen; zelfs mannen en kinderen hebben ze . . , in ’t klein. Alleen zij verstoppen ze niet!

Dat komt ervan als je ze – in diepe decolletés – misbruikt om de mannen uit te dagen.
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
Marry
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2010 00:33

Re: De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Bericht door Marry »

Plastuit...
Al in de jaren tachtig kwam ik op een openbaar damestoilet in Oslo urinoirs tegen. De toiletdame zag mijn ongelovige blik en bevestigde vriendelijk dat het een urinoir voor vrouwen was. Gratis gebruik, in tegenstelling tot de toiletten. Gewoon slipje opzij schuiven en plassen. Vrouwen kunnen hun plas ook richten, 't wordt ons alleen niet aangeleerd, waardoor het een mannelijk privilege blijft om staand te plassen. Net als wildplassen overigens, een vrouw die in het openbaar plast is nog ongewoner dan een rokdragende man...
Plaats reactie