De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Bericht door w-sure »

Topless vrouwen protesteren

Een groep vrouwen uit de Amerikaanse staat Maine heeft geprotesteerd tegen het feit dat mannen zonder T-shirt de deur uit kunnen gaan, terwijl vrouwen raar worden aangekeken.

Aan de mars deden ook veel mannen mee, die ook hun shirt uittrokken en zij aan zij met de vrouwen gingen lopen. Het is in de staat Maine niet wettelijk verboden voor vrouwen om topless over straat te gaan, maar de demonstranten eisen ook sociale acceptatie.

"Het gaat hier over gendergelijkheid," zei Tia Jacques, één van de demonstranten.

Niet iedereen is blij met de actie van de vrouwen. "Ook mannen moeten niet half naakt in het openbaar verschijnen" aldus Heidi Marshall, die er bord vasthoudt met de tekst "Tops for All".

http://www.youtube.com/watch?v=u6I96oZs ... r_embedded
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Bericht door masker »

Kijk dit vind ik nu leuk omdat het nu net de rol tussen mannen en vrouwen wat betreft kleding weer eens van de andere kant belicht.
Leuk om dit ook eens te zien. nu wil ik nog anders leren plassen want dat is ook oneerlijk........ :lol:
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Bericht door RokSterNL »

masker schreef: nu wil ik nog anders leren plassen want dat is ook oneerlijk........ :lol:
Dat kan ook hoor Masker, dan moet je zo'n plastuit kopen speciaal voor vrouwen, dan kun je staand blijven plassen. Dan kun je ook spetteren tegen je benen :lol: ;) :cry:
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Bericht door masker »

Zal er aan denken als we een keer een dagje op stap gaan..... :mrgreen:
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Bericht door RokSterNL »

We zullen zien. Eerst zien en dan geloven :lol: :oops:
Gebruikersavatar
masker
Berichten: 768
Lid geworden op: 30 nov 2009 13:13
Locatie: tilburg

Re: De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Bericht door masker »

ondeugd :D
je denkt toch niet dat ik topless ga staan plassen met een plastuit.......
kleding moet je beschermen tegen de elementen, hoe het er uit ziet is je eigen zaak
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2107
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Bericht door Jos »

lijkt me wel helemaal geemancipeerd ;)
een fervent rokdrager
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Bericht door willi »

Het is zover. Ik dacht al, wanneer gebeurt dit een keer. Eén van de laatste restanten van ongelijkheid wordt eindelijk aan de kaak gesteld. Weg met de bh. . . Dit zullen de lingeriefabrikanten niet leuk vinden.
Maar even los daarvan: is dit nu echt nodig? En zo ja, dan had ik graag willen zien dat er ‘gerokte’ mannen tussen de deelnemers aan deze demonstratie hadden meegelopen.
Durven vrouwen gewoon veel meer, of zijn mannen van die angsthazen. (vrij naar Louis van Gaal)

Het ziet er naar uit dat onze lieftallige dames zich de laatste (geringe) voordelen van het manzijn ook nog willen toe-eigenen. Wel, van mij mogen ze; maar is er ook een tegenprestatie? Nee, die is er niet. Het spijt me dat ik het zeggen moet, maar het zijn weer de vrouwen die de zoveelste stap in de richting van mannelijke presentatie doen.
Maar owee als ik laarzen met een wat hogere hak aantrek. Dan is de wereld te klein, want dan doe ik een stap in de richting van de vrouwelijke presentatie en dát kan toch echt niet!
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Bericht door RokSterNL »

masker schreef:ondeugd :D
je denkt toch niet dat ik topless ga staan plassen met een plastuit.......
Ha, ha, nu val ik van mijn geloof :lol: :oops:
Gebruikersavatar
w-sure
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 jan 2009 14:08

Re: De vreselijke ongelijkheid: vrouwen willen topless lopen

Bericht door w-sure »

Ja ze zeggen dat mannen zich luchtiger kunnen kleden, maar vergeten dat mannen vaak gebonden zijn aan het dragen van lange broeken, terwijl vrouwen altijd de meest luchtige jurkjes kunnen dragen.

Mag de man als hij het wamr heeft gekregen van een dag hard werken ook eens iets uittrekken?
Plaats reactie